Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Diablo experience

Gestart door stefan, 25 mei 2012, 15:30:43 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door factageklerk


Ik vond het wel eens de moeite. Wel ??n groot minpunt op dit evenement je moest de diabolotoeslag betalen dat hadden ze op deze kennismakingsdag mogen achterwege laten [V] dan moedigen ze een mens eens aan om per trein naar dit evenement te komen




Hoezo? Dit evenement was toch gratis?


gratis als je met de wagen ga. Betalend met de trein. Straf, h? [:(]

bollen neus

Dat zal de nieuwe taktiek zijn zeker van de NMBS voor het openbaar vervoer te promoten, iets waar ze veel aan kunnen verdienen "den auto" dus gratis parking geven en de reizigers dubbele tarief aanrekenen voor het parkeergeld te compenseren. Begrijpe wie het kan maar typisch den Belgiek. Dat is ook met de promotie van halve tarief , zelf heb ik een gezin met 3 gasten en hier is het ook goedkoper om met 5 dan den auto te pakken dan den trein omdat ik geen halve prijs kan krijgen[:)] Waarschijnlijk zal ik nog "iets" teveel verdienen zeker met te gaan werken? Wie weet?

Maar al bij al een schoon traject dat is afgewerkt en voor de mensen die dus naar het vliegtuig moeten of naar de hoofstad een verbetering tenzij ik me hier ook al in ga vergissen?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Dat zal de nieuwe taktiek zijn zeker van de NMBS voor het openbaar vervoer te promoten, iets waar ze veel aan kunnen verdienen "den auto" dus gratis parking geven en de reizigers dubbele tarief aanrekenen voor het parkeergeld te compenseren. Begrijpe wie het kan maar typisch den Belgiek. Dat is ook met de promotie van halve tarief , zelf heb ik een gezin met 3 gasten en hier is het ook goedkoper om met 5 dan den auto te pakken dan den trein omdat ik geen halve prijs kan krijgen[:)] Waarschijnlijk zal ik nog "iets" teveel verdienen zeker met te gaan werken? Wie weet?

Maar al bij al een schoon traject dat is afgewerkt en voor de mensen die dus naar het vliegtuig moeten of naar de hoofstad een verbetering tenzij ik me hier ook al in ga vergissen?

De Diabolo is een PPP project (sorry, ik ken niet de vertaling in het Nederlands) en het is NIET de NMBS die geld vraagt maar wel de priv?. Dat niet alles perfect is bij de NMBS, ok, maar niet alles is haar schuld [;)]

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Citeer

Hoezo? Dit evenement was toch gratis?
Wij zijn met de auto geweest, gratis parking.



Het evenement wel. En om een treinticket te kopen geen probleem, met plezier zelfs. Maar om de diabolo te promoten mocht men die dag die toeslag toch laten vallen. Ze hadden de mensen toch aangeraden via trein en bus te komen Ik vond dat beschamend[V]
 

bollen neus

Met deze uitspraak ben ik het volledig mee eens, je bent soms beter met een klein visje (dus geen toeslag moeten betalen op openingsdag) te gooien om gemakkelijker achteraf de mensen over de drempel te trekken om de trein te gebruiken en daar gaat het in feite om denk ik? Zelf heb ik afgehaakt als ik in station stond met de gedachte dat ik meer moet betalen voor die "ene" dag.

En wat priv? beleid betreft hopelijk heeft dit meer succes dan de Liefkenshoek tunnel want dat draait ook zo vierkant als dat het kan, enkel bij een ernstig ongeval mag je er "gratis" door en dan moet ge eens kijken hoe snel iedereen dat weet, vree vreemd.Ik heb daar een vreemd gevoel bij mij dat er eerst iets moet gebeuren eer je er gratis ergens van gebruik kan maken.[:)]

SuSke

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Dat zal de nieuwe taktiek zijn zeker van de NMBS voor het openbaar vervoer te promoten, iets waar ze veel aan kunnen verdienen "den auto" dus gratis parking geven en de reizigers dubbele tarief aanrekenen voor het parkeergeld te compenseren. Begrijpe wie het kan maar typisch den Belgiek. Dat is ook met de promotie van halve tarief , zelf heb ik een gezin met 3 gasten en hier is het ook goedkoper om met 5 dan den auto te pakken dan den trein omdat ik geen halve prijs kan krijgen[:)] Waarschijnlijk zal ik nog "iets" teveel verdienen zeker met te gaan werken? Wie weet?

Maar al bij al een schoon traject dat is afgewerkt en voor de mensen die dus naar het vliegtuig moeten of naar de hoofstad een verbetering tenzij ik me hier ook al in ga vergissen?


off topic reactie: wordt lid van de Gezinsbond en vraag je spoor reductiekaart langs daar aan. Daar maak ik al ongeveer 22 jaar gebruik van.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

off topic antwoordje dan
Daar heb ik ook al ervaring mee en geen goede, zelfs geen reductie als jou kinderen met de trein moeten oprijden naar hoge school in Gent (was bijna hun letterlijk antwoord dat we verleden schooljaar hebben gekregen[;)] ). Ik ben daar ook wel van op de hoogte van den bond hoor maak je daar geen zorgen over, we zijn er uit gegaan ook al omdat het echt de moeite niet meer waard is, ik heb er hier 3 lopen en indien ik me echt profijt zou doen zou ik er ook niet uitgaan, lijkt me nogal logisch h??[:)]

Dieter

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Dat zal de nieuwe taktiek zijn zeker van de NMBS voor het openbaar vervoer te promoten, iets waar ze veel aan kunnen verdienen "den auto" dus gratis parking geven en de reizigers dubbele tarief aanrekenen voor het parkeergeld te compenseren. Begrijpe wie het kan maar typisch den Belgiek. Dat is ook met de promotie van halve tarief , zelf heb ik een gezin met 3 gasten en hier is het ook goedkoper om met 5 dan den auto te pakken dan den trein omdat ik geen halve prijs kan krijgen[:)] Waarschijnlijk zal ik nog "iets" teveel verdienen zeker met te gaan werken? Wie weet?

Maar al bij al een schoon traject dat is afgewerkt en voor de mensen die dus naar het vliegtuig moeten of naar de hoofstad een verbetering tenzij ik me hier ook al in ga vergissen?

De Diabolo is een PPP project (sorry, ik ken niet de vertaling in het Nederlands) en het is NIET de NMBS die geld vraagt maar wel de priv?. Dat niet alles perfect is bij de NMBS, ok, maar niet alles is haar schuld [;)]



In het nederlands is dit een PPS -project = Publieke Private Samenwerking
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Dieter
In het nederlands is dit een PPS -project = Publieke Private Samenwerking

nog iets bijgeleerd. Merci [;)]