Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 115

Gestart door argilla, 23 mei 2012, 12:34:22 PM

doomslu

#15
UPDATE: ik heb op de website ("huidig nummer") een aantal voorproefjes geplaatst.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

#16
Er staat mij een toffe week te wachten:

Maandag=geen school
Woensdag=nieuwe cd sigur r?s 'valtari'
donderdag=sportdag met school
vrijdag=MSM (Arnaud Verlaeken aan het werk is altijd goed!)
[:p]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

arnaud

#17
citaat:
Geplaatst door conducteur

Er staat mij een toffe week te wachten:

Maandag=geen school
Woensdag=nieuwe cd sigur r?s 'valtari'
donderdag=sportdag met school
vrijdag=MSM (Arnaud Verlaeken aan het werk is altijd goed!)
[:p]




Juist geleest: altijd aangenaam [:)]

Als er vragen te stellen zijn kom ik hier van tijd tot tijd. Ook om vooruit te doen in Nederlands..[;)]
Arnaud (verlaeken)

Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Michael

#18
In dit nummer zitten weer leuke artikels, laat het maar snel vrijdag zijn of nog liever volgende week maandag dan krijg ik hem meestal in de bus.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mini-bs

#19
citaat:
Geplaatst door conducteur

vrijdag=MSM (Arnaud Verlaeken aan het werk is altijd goed!)




super !  op dat artikel zat ik ook te wachten.

de preview laat een sterke MSM vermoeden...
 

doomslu

#20
Inderdaad, ??n van de leukere artikels, dat van Arnaud. Doch er zijn er meer hoor! [:p]

Zopas de kalenders voor de maand juni op de website geplaatst...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#21
vandaag ontvangen, argilla, ik heb zelf geen hond dus maar zelf naar  de brievenbus gelopen [;)],dus ook geen bijtsporen ! Hoe is het trouwens met Castor ?

Interessant nr. met nieuws Dortmund ; waaronder een foto van de baan La Bosse. Dit was mijn inziens de mooiste en de eenvoudigste baan, die uitblonk door finesse van o.a. fraaie bovenleiding, de vele (honderden?)bomen. Hele mooie foto daar niet van, maar in werkelijkheid nog veel mooier !@ Luc geen artikeltje in het vooruitzicht van dit heel mooi stukje modelspoor ? eventjes gezocht en gevonden : http://www.youtube.com/watch?v=SAM0-tMSErY&feature=related

Verder veel nieuwigheden, diorama WOII, fraaie stukjes.

Ook een heel interessant artikeltje over weatheren door onze symphatieke Noorderbuur Bert,
die ik ondertss. meerdere keren ontmoet hebt.

Groeten Peter[;)]

PS bekijk die andere filmpjes ook maar eens, er zitten bijzonder mooie dingen bij !

mnieuwlaet

#22
geen msm in de bus heel jammer want moet naar hwelijk zoontje moet voorlopen en dacht om tijd te doden tussen trouw en feest zo eventje in het wereldvermaarde allerbeste modelspoormagazine te lezen mr helaas niets dus! zal voor maandag zijn dan. Tenzij de postbode jaloers was op mijn abbonnement [}:)]

Steam.N

#23
Ben net binnen: jaja, MSM in de bus.  Joepie !
Rapjes er doorgegaan: enkele super artikels, lijkt het:
Tongeren - Marleen - Hospital Gates - Cherbourg -
Bakstenen gebouwen verfraaien - Opslag olievaten - Verouderen rollend materiaal

Mmmhhhh: genieten, dit weekend [:p][:p][:p]

DANK JE, redactie jongens !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#24
heb hem vanmiddag gaan halen in de gazettewinkel. Was de laatste daar. En heb hem al uitgelezen.
De praktijk artikels zal ik strakskes lezen in bed. Ziet er heel interessant uit.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michael

#25
Tot mijn verbazing lag dit nummer vandaag al bij mij op de mat, inmiddels al half uitgelezen. Wederom een goed nummer dank aan allen die dit weer mogelijk hebben gemaakt.
Geniet er vandaag vn want morgen kan het te laat zijn.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janjozef

#26
Weer een knap nummer,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Decapod

#27
Net even rustig de tijd genomen om een pijpje te roken en nr. 115 eens door te nemen. Prachtig nummer. Dat artikeltje van Arnaud doet mijn vingers jeuken en het oorlogsthema zet wel wat aan het denken.

Vooral Rudi's stukje over Tongeren 1940 is schitterend. Zou het wel eens in real-life willen zien. Ik woon zelf vlakbij het station van  Tongeren, dus ik passeer zowat elke dag bij het grote voorbeeld (of toch wat ervan over is: enkel de goederenloods in zeer belabberde staat).
Toch misschien een kleine opmerking: in het artikel wordt vermeld dat spoorlijn 23a (de fruitspoorlijn - Drieslinter - Tongeren) na de oorlogsravage niet meer in gebruik werd genomen, maar dat klopt niet helemaal.
Het stuk tussen Sint-Truiden en Tongeren is tot 29.09.1957 in dienst gebleven voor het reizigersvervoer. Het goederenvervoer op de sectie Ordingen-Borgloon bleef actief tot '68 of '69, tussen Bernissem en Ordingen tot 1972 en tussen Sint-Truiden en Bernissem tot 1988. Tussen 1972 en 1990 werden de sporen op deze sectie opgebroken (het gedeelte tussen Drieslinter en Sint-Truiden was daarvoor al opgebroken - omstreeks 1970). Wanneer het goederenvervoer tussen Tongeren en Borgloon opgeheven werd kan ik niet achterhalen. De sporen werden in ieder geval voor 1972 opgebroken op deze sectie.

De spoorlijn is voor een groot stuk bewaard gebleven als fietspad. Degenen die in de zomer eens achter hun werktafel uitwillen kan ik een bezoek per fiets aan de streek echt aanraden. Als je de lijn met met de fiets doet, begrijp je wel waarom ze met recht en reden ??n van de mooiste spoorlijnen van Belgi? werd genoemd. Onderweg zijn er alleszins genoeg B&B's en gezellige cafeetjes waar je een Bink, een Jessenhofke of een Amburon kan drinken [:)] . Op het einde van de rit kom je thuis maar eens langs dan (ook genoeg lekkers in de kelder en de koelkast)!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

argilla

#28
is in retard. Normaal krijg ik het blad ook vrijdag, maar nu, maandag, schijnt het blad wat in retard te zijn. Of is er iets verkeerd gelopen ??? afwachten dus [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

erik de noorman

#29
Vooral Rudi's stukje over Tongeren 1940 is schitterend. Zou het wel eens in real-life willen zien.

Is echt de moeite waard om ze in het echt te zien. Ik vind persoonlijk dat de getoonde foto's in de reportage een beetje afbreuk doen aan de baan. Om de een of andere reden is de sfeer (en de kleuren) niet gevat op de foto's.

Erik.