We hebben er weer eentje: WINNAAR VAN DE WEEK!

Gestart door Michiel, 21 mei 2012, 16:32:53 PM

Jurgen

Tja, ik denk dat je niet veel kan beginnen hiertegen en dat je beter kan zwijgen vooraleer je een vuist tegen je gezicht krijgt of, erger nog, een mes tussen je ribben.

Jij hebt deze twee nu toevallig zien oversteken, maar ik denk dat dit dagelijks tientallen keren ongemerkt gedaan wordt door zulke imbecielen. Het is onbegonnen werk om dit volledig tegen te gaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Als je de kampioenen in deze sport wilt zien, ben je het best in Dendermonde.
De IR naar Mechelen ging bijna toekomen en er was eentje die blijkbaar deze moest hebben.
Dus ging  hij maar de sporen op en viel nog eens.
In plaats van direct op te staan doet hij maar op zijn gemak terwijl de trein het station binnen kwam.

Je wilt het niet weten wat ie deed naar de mensen die hem zeiden dat het gevaarlijk was.

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

chef garde

Ik heb ooit nog een reiziger geweigerd, net omdat hij over de sporen, achteraan de trein wou opstappen.  Helaas net in mijn laatste deur.  "Hoffelijkheid is weer ver te zoeken bij NMBS" was de reactie.  Toen ik hem uitlegde dat dit niks met NMBS te maken had maar een puur persoonlijke kwestie was, werd hij stil, zijn IQ kon het al niet meer aan ...

conducteur

Zo zie ik regelmatig mensen op de kusttram naar school die klagen dat de tram niet op hen wacht omdat zij te laat zijn....[xx(]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

Toch een goed woordje voor die laatste kerel: als je dat verbodsbord goed bekijkt valt hij misschien niet in de hier voorgestelde categorie?
Wat is trouwens het nummer van dat bord?

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Pol

[:(!] Hopelijk plant dit specimen zich niet voort want anders gaat onze menselijke soort nog meer achteruit!



Dat lost zich op deze manier toch vanzelf op?

Peter

Zo'n stommiteiten zie ik hier bijna dagelijks aan de overweg. Mannen en (meestal) vrouwen die hun kleuter of kindje nog naar school moeten brengen aarzelen niet om bij rood tussen de slagbomen door de overweg over te steken. Dit gebeurt bijna altijd rond 8.30. Daarna steken ze het aansluitende kruispunt ook nog eens over ondanks dat dat dan eveneens op rood staat (overweg en verkeerslichten zijn op elkaar ingesteld) en maken dan nog wegwerp gebaren naar de chauffeurs die moeten remmen en toeteren (middenvingertje omhoog)
Ondanks het feit dat het politiekantoor slechts een hondertal meters verwijdert is heb ik nog nooit politie gezien aan die overweg.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

citaat:
Geplaatst door Peter

Dit gebeurt bijna altijd rond 8.30. Daarna steken ze het aansluitende kruispunt ook nog eens over ondanks dat dat dan eveneens op rood staat (overweg en verkeerslichten zijn op elkaar ingesteld) en maken dan nog wegwerp gebaren naar de chauffeurs die moeten remmen en toeteren (middenvingertje omhoog)

Het is ook zo'n heel erg goed voorbeeld voor de kinderen.
citaat:
Geplaatst door Peter

Ondanks het feit dat het politiekantoor slechts een hondertal meters verwijdert is heb ik nog nooit politie gezien aan die overweg.

En dat de politie er niet naar omkijkt, ach ja het levert dan tenslotte alleen maar een heleboel werk op.
En zolang het goed gaat is er niets aan de hand en die enkele keer dat het niet goed gaat, ja dan moet je wel een proces verbaal opmaken.
Het klinkt misschien cynisch, maar het is wel de realiteit.
Ik ben bang dat het in Belgi? het zelfde is als in Nederland.

grt Pieter.

Kautenbach

...en waarschijnlijk zit de dame in kwestie te roken in die auto, lippestift op te doen, te bellen, SMSen ect.. toch heeel goed dat vrouwen kunnen multitasken...[V]

Peter

Om alle vergissingen te vermijden: Ze doen dat te voet!!!

Als het de trein van 8.35 van Boom naar Antwerpen-Centraal is hebben ze nog geluk, want die vertraagd al als hij aan de overweg komt (het perron van de stopplaats Hoboken-Polder sluit aan,aan de overweg.
Is het per ongeluk een goederen (is kort ervoor of erna) moeten ze lopen (of onder de trein geraken) want die rijdt op volle snelheid en je hebt doordat van achter een bocht komt (dus enkel zichtbaar de laatste tientallen meters) slechts een paar sekonden.

PS: moest er politie staan doen niemand iets, want die zouden altijd goed zichtbaar staan.

Op de foto, de bedoelde overweg

Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman

mochten we al die charels de wettelijk voorziene boete van 250 euro (kan nu meer zijn) kunnen opleggen en innen was de nmbs uit de rode cijfers[;)]. het is wel een troost dat ge dezelfde persoon maar 1 keer plat kunt rijden[}:)]. overigens is me dat enkele jaren geleden eens overkomen te Brussel Noord. ik werd in de gang uitgescholden door pipo (met wodkafles) voor al wat lelijk was (ben onderstationchef dus veeel gewoon) omdat pipo trein gemist had want pipo was te laat. pipo trekt al scheldend weg met groot lawaai en veel show.... om in het CCN over de reling van de (hoge) roltrap te vallen en op zijne kop te landen. het was al bij al niet zo erg want bloed trekt niet in die stenen(en de roltrap bleef ook draaien)
ik vond het wel straf dat de 100 meenam wat de vuilkar weigerde...

Pol

De hoogte van de boetes zal aan zulke mensen niets veranderen. Van mij mag er echter best meer controle komen van de politie (eventueel in burger. Ik begrijp ook nooit hoe ouders met kinderen zo'n slechte voorbeelden kunnen geven aan hun kroost: oversteken als het rood is (bij een overweg of ook op de gewone weg), links parkeren, telefoneren in de auto, zigzaggen op de snelweg, ... Nu krijg je meestal een boete als je je mistlamp hebt laten branden of als je geclaxoneerd hebt in de bebouwde kom. Maar de echt gevaarlijke zaken daar zou men gerust wat meer tegenin mogen gaan.

De hoogte van de boete doet daar niets aan; de pakkans is momenteel immers toch bijna nihil. Bij mij in't dorp (tegen het Antwerpse) mag letterlijk alles! Als leerkracht heb ik het daar moeilijk mee; want waarvoor voed ik m'n leerlingen dan op met het verkeersreglement?

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Huugooke

Willen al degenen die als voetganger eens overgestoken hebben bij rood licht, in de auto gas gegeven hebben bij oranje, en een plaatje "verboden toegang" genegeerd hebben, nu direct het schaamrood naar hun wangen laten stijgen!

Michiel

Er is toch een verschil tussen: onder invloed van omstandigheden de verkeerde beslissing hebben genomen, en totaal onverschillig zijn tov regels, wetten en raadgevingen uit gemakzucht, kortzichtigheid of persoonlijk gewin.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pol

Ik ben het geheel met Michiel eens! Er zijn heel wat regels en dat iedereen af en toe wel eens een regel overtreedt, is niet meer dan normaal. Ik ben ook al wel eens door het oranje gereden terwijl ik achteraf gezien nog makkelijk had kunnen stoppen. Maar dat er na mij nog twee auto's door hetzelfde oranje (en rood) gaan, vind ik dan toch altijd weer straf!

Ik ben ook al wel eens overgestoken naast het zebrapad i.p.v. erop omdat het op dat moment kon gezien er bijna geen verkeer was.

Hoewel ik me zelf normaal gezien steeds aan de snelheidsbeperkingen houd, heb ik zelfs nog niet eens een probleem met mensen die, binnen de grenzen van het redelijke, te snel rijden.

Maar ... oversteken op een treinspoor, doorlopen terwijl de slagbomen al beneden zijn, zigzaggen, links parkeren, geen voorrang geven e.d. zijn echt tekens dat men lak heeft aan regels. Bovendien zorgen deze acties ervoor dat de weg minder veilig wordt voor anderen! (Die linksparkeerder moet een heel manoeuvre doen om terug op het juiste rijvak te geraken. In een kalm straatje kan me dat niet schelen, maar in een drukke straat is het levensgevaarlijk!)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...