Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

WIfi

Gestart door argilla, 18 mei 2012, 13:51:14 PM

argilla

Daar ons huis 30 m l is en ik mijne treinzolder in het achterste gedeelte staat krijg ik geen wifi ontvangst daar.
Bestaat er zo iets als een tussen station waar het signaal kan opgepikt worden en bv versterkt verder door gezonden wordt, of zegt U neen het zal via een vaste lijn moeten.Als dit al kan vanwege de afstand( misschien ook een tussenstation nodig ??)
Gebruik: belgacom b-box 2

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

D_Loc

Je hebt hier een repeater voor nodig o.a. te koop bij Conrad (http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415195/?WT.mc_id=google&insert=8J).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

argilla

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Je hebt hier een repeater voor nodig o.a. te koop bij Conrad (http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415195/?WT.mc_id=google&insert=8J).




compatibel met b-box of heeft dit totaal geen uitstaan met de b-box? want belgacom ......je weet maar nooit met belgacom.
Eerlijk gezegd ken ik het niet, nog nooit van gehoord van een repeter. Wist niet eens dat zoiets bestond[:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Paulogic

Gewoon een netwerk via stroom adaptersetje kopen. Werkt in het gehele huis indien
alles op ??n zekeringkast staat. (zelfde teller). Dan heb je overal bekabeld internet
via uw bestaande stroomleidingen. DLink verkoopt zo'n pakketjes.
mvg,
Paul(ogic)

Havoc

Zo range extender/repeater is de eenvoudigste oplossing. Ga eens langs bij een goede pc winkel voor je naar Conrad stapt. De homeplug oplossing is ook bruikbaar. Persoonlijk vindt ik een stuk draad nog altijd de beste oplossing (prijs, verbindingskwaliteit, stroomverbruik, veiligheid, storingsvrij).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

D_Loc

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Je hebt hier een repeater voor nodig o.a. te koop bij Conrad (http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415195/?WT.mc_id=google&insert=8J).




compatibel met b-box of heeft dit totaal geen uitstaan met de b-box? want belgacom ......je weet maar nooit met belgacom.
Eerlijk gezegd ken ik het niet, nog nooit van gehoord van een repeter. Wist niet eens dat zoiets bestond[:(]


Normaal gesproken zou dat geen probleem mogen, aangezien de repeater een bestaand signaal oppakt en versterkt. De repeater moet uiteraard wel correct geconfigureerd worden zodat het juiste signaal wordt versterkt (het draadloze netwerk van de b-box) en zal dan zelf als access-point gaan dienen.
Ik heb zelf echter geen ervaring met repeaters.
Ik vond nog wel het e.e.a. op internet mbt tot de b-box en repeater waar uit ik op maak dat het gewoon moet werken mits de juiste instellingen/beveiligingen worden gebruikt:
- http://community.belgacom.be/posts/92c82800c3
- http://community.belgacom.be/posts/6de6988c49
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

argilla

citaat:
Geplaatst door D_Loc

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Je hebt hier een repeater voor nodig o.a. te koop bij Conrad (http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415195/?WT.mc_id=google&insert=8J).




compatibel met b-box of heeft dit totaal geen uitstaan met de b-box? want belgacom ......je weet maar nooit met belgacom.
Eerlijk gezegd ken ik het niet, nog nooit van gehoord van een repeter. Wist niet eens dat zoiets bestond[:(]


Normaal gesproken zou dat geen probleem mogen, aangezien de repeater een bestaand signaal oppakt en versterkt. De repeater moet uiteraard wel correct geconfigureerd worden zodat het juiste signaal wordt versterkt (het draadloze netwerk van de b-box) en zal dan zelf als access-point gaan dienen.
Ik heb zelf echter geen ervaring met repeaters.
Ik vond nog wel het e.e.a. op internet mbt tot de b-box en repeater waar uit ik op maak dat het gewoon moet werken mits de juiste instellingen/beveiligingen worden gebruikt:
- http://community.belgacom.be/posts/92c82800c3
- http://community.belgacom.be/posts/6de6988c49





Ik vond op de door u aangegeven link dit:
Bbox2 uitbreiden met een wifi range extender
Content:


Daar de signaalsterkte van de Bbox2 maar matig is in de living (modem staat een verdiep hoger) had ik het idee om een range extender toe te voegen aan het wifi netwerk. Na het afwerken van de installatieprocedure van die extender, vond ik die inderdaad netjes terug in het keuzelijstje van de mogelijke netwerken, echter na het aanklikken van "Verbinden" krijg ik als resultaat: "Beperkte toegang - geen internet verbinding". De probleemoplosser van Windows 7 komt dan, na de nodige checks, met de info: "de standaard gateway is niet beschikbaar".

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn met de configuratie.


Nu weet ik het niet meer.Wat nu ? heeeelp[xx(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

D_Loc

citaat:
Geplaatst door argilla
Ik vond op de door u aangegeven link dit:
Bbox2 uitbreiden met een wifi range extender
Content:


Daar de signaalsterkte van de Bbox2 maar matig is in de living (modem staat een verdiep hoger) had ik het idee om een range extender toe te voegen aan het wifi netwerk. Na het afwerken van de installatieprocedure van die extender, vond ik die inderdaad netjes terug in het keuzelijstje van de mogelijke netwerken, echter na het aanklikken van "Verbinden" krijg ik als resultaat: "Beperkte toegang - geen internet verbinding". De probleemoplosser van Windows 7 komt dan, na de nodige checks, met de info: "de standaard gateway is niet beschikbaar".

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn met de configuratie.


Nu weet ik het niet meer.Wat nu ? heeeelp[xx(]


Verderop in die draad staat dat het inmiddels gelukt is om verbinding te maken:
-----------------------------------------------
De WL-330 is speciaal opgezet om te kunnen werken als extender en heeft als instel mogelijkheid: "universal repeater", en staat daar default op ingesteld.

Andere mogelijkheden zijn: "accesspoint" en "station-infrastructure" (allemaal latijn voor mij).

Nu heb ik even de encryptie van mijn modem op WPA2/AES gezet omdat dit ook precies kan gekozen worden in de Sitecom en guess what ... hij doet het, problem solved.

-----------------------------------------------
Dit verhaal heeft trouwens alleen betrekking op de Sitecom WL-330, blijkbaar gaat het configureren daarmee niet zo makkelijk.

Ik zou zoals Havoc al aangeeft een PC-winkel bezoeken en daar de nodige informatie vragen. Misschien is er iemand in uw vrienden/kennissenkring die met het configureren van een repeater kan helpen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

argilla

bedankt voor de info en de hulp, ga morgen naar electronics in geel [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

jakke

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Gewoon een netwerk via stroom adaptersetje kopen. Werkt in het gehele huis indien
alles op ??n zekeringkast staat. (zelfde teller). Dan heb je overal bekabeld internet
via uw bestaande stroomleidingen. DLink verkoopt zo'n pakketjes.


Ik was van mening dat zo'n systeem enkel werkte op een net waar alle stopcontacten op een zelfde 'faze ' stonden .
Een driefazig net staat ook op 1 teller .
Met driefazig huisnet dienen er ,volgens mij, tussen de fazen koppelelementen geplaatst die het signaal naar de verschillende fazen doorgeven .
Uiteraard kan ik de bal behoorlijk misslaan .
Ook de techniek kan mogelijk zo ge?volueerd zijn dat het signaal op een of andere manier vanzelf op de andere faze terecht komt .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Huugooke

citaat:
Geplaatst door jakke

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Gewoon een netwerk via stroom adaptersetje kopen. Werkt in het gehele huis indien
alles op ??n zekeringkast staat. (zelfde teller). Dan heb je overal bekabeld internet
via uw bestaande stroomleidingen. DLink verkoopt zo'n pakketjes.


Ik was van mening dat zo'n systeem enkel werkte op een net waar alle stopcontacten op een zelfde 'faze ' stonden .
Een driefazig net staat ook op 1 teller .
Met driefazig huisnet dienen er ,volgens mij, tussen de fazen koppelelementen geplaatst die het signaal naar de verschillende fazen doorgeven .
Uiteraard kan ik de bal behoorlijk misslaan .
Ook de techniek kan mogelijk zo ge?volueerd zijn dat het signaal op een of andere manier vanzelf op de andere faze terecht komt .


Volgens mijn bescheiden mening (want ge moet hier voorzichtig zijn of de beren gooien met ijs) werkt het als de beide stopcontacten op dezelfde fase zijn aangesloten in een driefasig netwerk.
Wat die "beperkte toegang" betreft, dat is inderdaad een beveiligingsprobleem (rechten toekennen)
Persoonlijk ben ik zoals hierboven gezegd, voorstander van een "echte" draad: beste verbindingssnelheid, veilig, geen verborgen verbruik, geen WIFI straling enz.

Havoc

citaat:
Ik was van mening dat zo'n systeem enkel werkte op een net waar alle stopcontacten op een zelfde 'faze ' stonden .
Een driefazig net staat ook op 1 teller .
Met driefazig huisnet dienen er ,volgens mij, tussen de fazen koppelelementen geplaatst die het signaal naar de verschillende fazen doorgeven .


Goed punt. Nooit bij stilgestaan maar dat is waarschijnlijk iets dat je moet in de gaten houden. In de angelsaxische wereld staat een huis meestal maar op 1 fase. Hier is dat anders.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

Ben dus zoals aangehaald hierboven naar "de" electronica winkel Geel getrokken ( althans dat is wat ik dacht).
Man..man wat je daar heb meegemaakt hoe je dus voor onmogelijk helaas...
Vriendelijke jongeman dat wel. Dus ik vroeg voor een wifi range extender compatibel met belgacom bbox-2.Vraagt die jongeman :
en mijnheer wat had u in gedachten een toren configuratie of een notebook. Want in een toren kan dit misschien wel ingebouwd worden maar in een laptop denk ik niet dat dit kan. Wacht u aub want ik haal een deskundige die er meer over weet........
enkele seconden stilte .(tuuut  tuuut  Alarm belletje gaat af....)

wa...wa..blief ??????
Laat maar dank u wel mijnheer en goedendag.[:(]

Ja dat wordt een lijdensweg . Verkopen dat wel maar de rest ????

Iemand een idee aub ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15


argilla

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Ik was van mening dat zo'n systeem enkel werkte op een net waar alle stopcontacten op een zelfde 'faze ' stonden .
Een driefazig net staat ook op 1 teller .
Met driefazig huisnet dienen er ,volgens mij, tussen de fazen koppelelementen geplaatst die het signaal naar de verschillende fazen doorgeven .


Goed punt. Nooit bij stilgestaan maar dat is waarschijnlijk iets dat je moet in de gaten houden. In de angelsaxische wereld staat een huis meestal maar op 1 fase. Hier is dat anders.




Vermits ik werk met 380 V, ( in het atelier met een combine op 380) heb ik tussen elke neuter en een fase  een deel van het huis elektra aangesloten.Voordeel is als een van de fases uitvalt , bv de normale huis tuin en keuken fase, heb ik nog wel ergens in huis licht en een stopkantact dat werkt.
bv: alle lichtpunten op een fase en de andere fase  stopkontacten enz... Dit idee komt niet van mij maar van de mannen die toenmalig,35 jaar geleden, de  netaansluiting deden. Tot hier toe ben ik er altijd al goed mee geweest.
Dus de uitleg via het net ???? alles op een fase ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15