Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

verweerpoeders <> pastel krijt

Gestart door Dirky, 17 mei 2012, 21:01:35 PM

Dirky

Een beetje verrast door de kleur-sterkte van pastel krijt:

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/SPOOR1/20120517005.jpg/IMG

Waar ik vroeger met zwart verweerpoeder de vervuiling op een gevel imiteerde heb ik nu pastel krijt van Schmincke (zacht) gebruikt. De vuile vlekken zijn veel te aggresief geworden. Bij daglicht valt het nog mee maar op mijn werktafel is het sterk er over!
Het rotte is dat je die zwarte tint niet meer wegkrijgt. Herschilderen geeft als resultaat dat het zwart oplost in de nieuwe verf en het geheel wordt nog slechter.:(

M.a.w. als je verandert van verweerproduct is het toch beter eerst een te "proberen" op iets wat mag weggegooid worden...;)

Martin Welberg

Ach gevel gewoon nog wat viezer maken [;)]

ysbeer

Als het plastic is gaat het er wel af met een afwasmiddel voor de handwas(vaatwasmiddel).
Spiritus (ja hoe heet dat in Belgie,iets met white?????)werkt ook .
Heb je het er droog op gesmeerd of opgelost in verf.
Als verf uitsluitend acryl of waterverf gebruiken
succes
wim

bollen neus

Persoonlijk stoort deze vervuiling me zeker niet, ook niet overdreven dus laten zoals het is voordat je spijt begint te krijgen dat je het eerste toch beter vond. Trouwens als je iets vervuild is dat 100% jou smaak.[:)]

Paulogic

Ik vind dit huisje nog 'Proper'.
Er staan er hier andere in de buurt.
Volgende keer eens naar mijn overbuur kijken Dirky... Als ik eens goed nies, ligt
zijn huisje omver [:D]
mvg,
Paul(ogic)

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Ik vind dit huisje nog 'Proper'.
Er staan er hier andere in de buurt.
Volgende keer eens naar mijn overbuur kijken Dirky... Als ik eens goed nies, ligt
zijn huisje omver [:D]



Aha Paul, nu weet ik hoe het komt dat ik geen antwoord krijg op de verzonden mails met info en foto's, gij niest die dus weg, tja geen probleem hoor, zal er geen meer sturen al wat gemakkelijk is.[:)]
Moest er even af en verder ga ik dit draadje niet vervuilen want deze creatie is te mooi.[:)]

Dirky

Heb het met white spirit geprobeerd Wim maar het blijft in de oorspronkelijke verf zitten.[:(] De schilder is al bezig met een nieuwe laag... [:)]

bollen neus

Dirk, ga je nu volledig dit huis terug schilderen? Ga je dan geen spijt hebben van de vervuiling die er eerst opstond? [:)]

Dirky



Herschilderen is al gebeurd. En nee, spijt heb ik niet[:)]. Nu moet ik gewoon iets subtieler tewerk... Komt wel weer goed... beter...[;)]