Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lenz decoder

Gestart door Peter, 07 december 2005, 16:18:38 PM

Peter

Blijkbaar heb ik bij het programmeren van een Lenz LE131 decoder iets verkeerd gedaan met de instellingen.
Ik gebruik de Uhlenbrock Intellibox. Weet iemand hoe ik bij die decoder terug de fabrieksinstelling kan instellen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Gewoon, per CV de default waarde terug zetten via de programmer mode van de Intellibox, een Software matige reset via CV8 is niet mogelijk, ook een hardware reset is er niet.

Maar wat is het probleem, misschien is het wel simpel op te lossen.

Wim.

Peter

Wim,
De IB herkent wel het adres (5) doch de lok beweegt zich niet. Ook de functie toetsen voor licht aan/uit doen niks.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Peter,

Als je het lok adres in toetst op de Intellibox, staat er dan m 5 of staat er d 5

Als er een m voorstaat, dan moet je het format voor de decoder veranderen van Motorola 'm' in DCC 'd'

Als je dat gedaan hebt zal je lok als een trein rijden.

Wim.

Peter

Wim als ik 5 intk geeft de IB * 5 Dus een sterretje 5
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Als je Lok# drukt en daarna 5 enter krijg je *5?

Wim.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Als daarna dan lok# menu drukt in welk format staat dit adres dan?

Wim.

Peter

De IB zegt D dus in DCC
Bij menu zegt hij ook Virt=5 Dec=3
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Je hebt dus een virtueel adres op adres 5. Zal niet samen gaan met een normaal adres 5.

Wim.

Peter

Wat moet ik dan doen ?
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Peter,

Ik weet niet wat voor Intellibox je hebt, maar deze boodschap heb ik nog nooit gezien, als ik lok# en daarna menu druk,
want dan kom ik in het keuze menu voor het format.
En het format wat is geselecteerd voor dit adres is dan gemerkt met een sterretje.

Wim

n/a

Peter,

Ik het het naar boven.
Wat je moet doen is het virtuele adres van adres 3 veranderen in adres leeg of 0.

Wim.

Peter

Hoeraaaaaaaaaaaaaa
Hij rijdt terug.
Virtueel adres staat terug op 0
Straks, nadat ik terug wat kalmer ben zal ik terug proberen het adres van 3 naar 5 te veranderen want de lok is een Liliput baureihe 05 van de Deutsche Bundesbahn.
Het probleem is dat ik er niet erg goed in ben (zelfs slecht vrees ik)
Je kan nu eenmaal niet alles weten.
In elk geval REUZE BEDANKT !!!!!
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Peter,

Het decoder adres van de decoder zelf kun je alleen veranderen op de programmeerrails.

Het instellen van een virtueel adres heeft geen effect.

Wim.