Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Koppelen Roco en Uhlenbrock

Gestart door modelbaanHO, 15 mei 2012, 13:14:23 PM

modelbaanHO

Ik heb een digitale centrale van Roco : de MultiZentralePro.

De wissels op mijn modelbaan wil ik verzetten met servo's en servo-decoders van Uhlenbrock (ref. 67800 of 67810) en de wissels bedienen met mijn Roco centrale/multimaus.

Uit de informatie die ik tot nu toe heb verzameld lijkt mij dat beide systemen niet compatibel zijn: Roco gebruikt XpressNet/RocoNet als bus terwijl Uhlenbrock de LocoNet bus gebruikt.

Is deze info juist en klopt het dat beide systemen niet samen kunnen werken ? Wanneer het zo zou zijn: bestaan er dan oplossingen (adapters, convertors, ... ) ?
Wanneer deze info niet juist zou zijn: hoe worden beide systemen dan met elkaar verbonden (USB, UTP, ...) ?

Alvast bedankt voor jullie reacties. (Niet te technisch aub. Ik ben een leek op het digitale en electronica gebied).

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

PietB

Ik begrijp hier iets niet.
Zelf heb ik  centrale de Intellibox Bsic die geeft een DCC signaal naar mijn baan waarop meerdere 67800 zijn aangesloten.
Bij mijn baan is loconet in gebruik tussen de S88 terugmelders en centrale plus de communicatie tussen PC en centrale.
Dit heeft m.i. niets met de wisseldecoders van doen.

Nu moet ik er direct bij zeggen dat ik de MultiZentrale niet ken, maar als die een DCC protocol naar de baan stuurt, moet dat gewoon werken.
grt Pieter.

modelbaanHO

Ik heb ondertussen de oplossing zelf gevonden. Een mailtje naar de importeur van Uhlembrock was voldoende om het juiste antwoord te krijgen.
Eerst nog eens vermelden dat ik weinig of geen kennis heb van het digitale gebeuren

Tekening 1 geeft weer hoe ik dacht dat het moest worden aangesloten, met name dat de wisseldecoder met de centrale moest worden verbonden. (stippellijn)



De oplossing is dat de decoder wordt verbonden met de rails en via die weg zijn signalen ontvangt en ook de nodige spanning om de wisselmotor te schakelen.




Misschien is dit evident voor de digitalisten, maar voor een leek zoals ik...

Enfin, ik kan nu verder...

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

PietB

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Misschien is dit evident voor de digitalisten, maar voor een leek zoals ik...

Enfin, ik kan nu verder...

Ik geloof dat ik dat ook had geschreven, maar ja jij kunt in iedergeval verder.

grt Piet.

INFO

Voor 99% geen nieuws. Iets wat je gewoon uit de gebruiksaanwijzing kunt halen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.