Zwarte Woud

Gestart door jakke, 13 mei 2012, 15:45:57 PM

jakke

Hallo ,
ik had graag de 'Schwarzwaldbahn' of een stukje daarvan eens gezien vanop een overzicht- of uitzichtpunt .
Een uitzichtpunt en de weg er naar toe heb ik al gevonden : Dreibahnenblick.
Zijn er mensen die weet hebben van nog andere dergelijke uitzichtpunten ?
Alvast dank.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Gerolf

Peter, men roept U [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

PETER PETER PETER man ruft dich [:p]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

Laat je vragen maar komen, zowel hier op het forum, of als je lievers eens langskomt. Waar woon je?
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

graag via het forum... kunnen we meegenieten! [:)][8D][;)]

Peter

Even alvast een kort antwoordje:

Als je foto's wil gaan nemen op het punt "Dreibahnenblick" moet je zorgen voor een statief en een een goede Tele of zoom op je toestel want van de standplaats tot aan de rails is nog een eindje.

Een goede standplaats is voorbij het (voormalige)station Nussbach
Zal later nog meer info geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Eindelijk.....
Heb even nog eens mijn notities erbij genomen om zeker te zijn.

Het mooiste stuk Schwarzwaldbahn is het gedeelte tussen Hausach (waar de befaamde Schwarzwald-modellbahn is en St. Georgen.
Voor mij het mooiste stuk (smaken verschillen natuurlijk) is vertrekken (al wandelend !!!) vanaf Triberg bij het station, of de vlakbij gelegen Lidl supermarkt in de richting van Hornberg, dus richting berg-afwaarts. Volg de borden, voor wandelaars, met de blauwe ruit.

Een mooi alternatief is vanaf Hornberg richting Gutach en zo tot Hausach (bijna altijd naast het spoor. (wandelend 3 uur) en met de trein terug tot je vertrekpunt (je rijdt toch gratis met je Konus-G?stekarte (niet in IC treinen)
Met vriendelijke groeten
Peter