Uw droomtreinvakantie

Gestart door conducteur, 12 mei 2012, 10:24:52 AM

conducteur

Treinen spreken al altijd sinds mensengeuhenis tot de verbeelding. Er zijn al talloze liedjes gemaakt over treinen, wij doen aan modelbouw, er is al veel over geschreven, en voor sommigen is de trein wel hun ideale reisbestemming...

Er zijn dan ook een aantal zeer beroemde/minder beroemde spoorlijnen. Bv de 9288km lange transiberische spoorlijn, de glacier express of ....
De wereld telt toch minstens 1 spoorlijn die jij wel eens wilt zien.
Als je  op een vakantie (zou) gaan met onbeperkt budget, naar welke spoorlijn(en) zou je dan eens willen gaan kijken, het interesseert mij niet of je nu met de trein meereist of gewoon in de omgeving van die spoorlijn op vakantie zou willen gaan?

Voor mij is dat de langzaamste sneltrein ter wereld, oftewel de glacier express in Zwitserland.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

#1
Transsiberische, zonder twijfel. Maar dan met de trein en vaak eens uitstappen om de omgeving te bekijken en de rest van de treinen. Mijn oudste broer is zo van Peking terug naar huis gekomen en van die foto's moet ik iedere keer mijn toetsenbord afdrogen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#2
Voor mij in het Andesgebergte (Peru, Bolivi?) - ooit doe ik dat nog wel [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

chef garde

#3
Ik heb ooit van Mostar naar Sarajevo gespoord en dat was ook het zien waard, het materiaal was lekker oud, catering was een kinderwagentje uit de supermarkt gevuld met bier- en frisdrank.  Kilometers draad langs het spoor om de wissels te bedienen.  2 x grenscontrole.

argilla

#4
de nieuwe goederentrein lijn die vertrekt in China en aankomt in de Antwerpse haven ( 1x /mnd) moet een belevenis zijn door al die landen en landschappen.[:0]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

#5
Geef mij maar die in Zuid Afrika[:D]

http://meb.gerolf.be/msm/varia/train_bleu.pps
Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

#6
citaat:
Geplaatst door Peter

Geef mij maar die in Zuid Afrika[:D]

http://meb.gerolf.be/msm/varia/train_bleu.pps



Wanneer vertrek ons, Peter?[:p] Ek kan baie mooi Afrikaans praat so ek sal die kaartjies wel koop! [:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

vanmiegroet

#7
Mijn pa woont daar in de buurt dus ik zal wel vragen voor de prijs van de tickets. Dus de bleu train voor 2 personen, wie nog?
Of toch de Rovos rail?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer