Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Treinongeval in Godinne

Gestart door Peter, 11 mei 2012, 14:13:07 PM

Mattias

#15
citaat:
Geplaatst door boke

Is er al geweten welke loc de pechvogel is?



1318
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ERVIN

#16
Het was fijn U op foto te mogen zetten , al is deze foto geen hoogstandje , R.I.P....1318.... [:(]


doomslu

#17
Wat ik vreemd vind is dat er heel weinig informatie wordt gegeven over de mogelijk oorzaak.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

#18
Op het eerste filmpje op de website van de hln (zie eerder in dit draadje) zegt men dat de achterste trein door het rood was gereden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mark7758

#19
citaat:
Geplaatst door doomslu

Wat ik vreemd vind is dat er heel weinig informatie wordt gegeven over de mogelijk oorzaak.


Luc. Men heeft wel vermoedens maar officieel moet men het natuurlijk uitzoeken of het een fout van de techniek was of de machinist of de remmen of iets anders.
Dit is natuurlijk ook een verzekeringskwestie. Wie betaalt de schade?

Over geruchten laat ik me niet uit. (Werkzaamheden, groene seinen, slecht zicht, lastgevingen, storingen etc.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Johnnytrein

#20
@ Vanmiegroet alle passagiers op deze goederentrein zijn overleden. [:o)][:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

adrievans

#21
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

@ Vanmiegroet alle passagiers op deze goederentrein zijn overleden. [:o)][:I]



Weer zo`n opmerking om lollig te doen over de rug van een ander.[}:)]
Vammiegroet had het niet over pasagiers maar iemand in het algemeen,machinisten of iemand langs de baan die geraakt is door brokstukken.
Schrijf iets nuttigs of schrijf niets.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

vanmiegroet

#22
Ik heb gelezen dat de treinbestuurder vlak voor de botsing uit de trein
is gesprongen.
Nu zat ik te denken.
Als iemand door het rood rijdt, begint de trein te remmen, juist?
Als ik de schade bekijk en de reactie van de treinbestuurder,
kan deze trein niet door het rood zijn gereden.

Er moet een andere oorzaak zijn.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

mark7758

#23
Denk eens 2 keer na voor je wat schrijft. (Of typt)

De remweg van een trein is 600m voor een snelremming met goed materieel. En dat kan oplopen tot ruim 1000 meter voor een slechte goederentrein.
Als je voor je een trein ziet stil staan en jij komt er aan met 80km/h (Wat de normale snelheid is voor goederentreinen.) ???
Je kan rustig afwachten op de klap of er uitspringen maar beter is dekking zoeken in de loc. (Zo wordt het je ook geleerd.)

En opmerkingen van overlijden van reizigers zijn niet gewenst.
Als je ooit een aanrijding heb mee gemaakt weet je wat voor een klap het is geweest. En hoe lang je er s'nachts wakker van wordt.
Spot hier NOOIT mee.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

vanmiegroet

#24
Het was niet de bedoeling om iemand te kwetsen.
Ik neem het eigenlijk op voor de treinbestuurder.

Kan het ook geen fout zijn ven de post of een defect aan een sein?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

mark7758

#25
Mogelijke fouten. (LET OP MOGELIJK)
- Seinen
- Remmen van de 1ste trein
- Remmen van de 2de trein
- Machinist - Onwel geworden - Ziek - Niet opgelet - etc
- Communicatie tussen verschillende mensen
- Wat ik nu niet weet te bedenken.

Of te wel er is teveel mogelijk om vanuit Nederland nu iets te roepen wat mogelijk de oorzaak is geweest.
Als seinwezen deskundig kan ik een heleboel verklaren en uitleggen, maar zonder de gegevens van de loc en de dispatching en de uitlezing van de relais van de seinen weet ik te weinig om ook maar iets te zeggen wat de mogelijke oorzaak is.
Dus heb geduld en wat op het rapport van het ongeluk. (Zal ik ook moeten doen.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

#26
Het is misschien een domme vraag , maar hebben locs ook een soort van " zwarte doos" aan boord , zoals men in de luchtvaart gebruikt??[:I]

OMC

#27
Misschien de oorzaak overlaten aan de experts? De worden er een pak meer voor betaald dan wij. Als je zelf een beeld wil vormen over mogelijke oorzaken, bekijk dan zeer aandachtig de foto's die in de pers verschenen zijn en wacht af.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

#28
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Het is misschien een domme vraag , maar hebben locs ook een soort van " zwarte doos" aan boord , zoals men in de luchtvaart gebruikt??[:I]



Jep, die hebben dat ook. Een bevriende machinist wist me te vertellen dat zelf de snelheden van een goederentrein (in dit geval dan) kunnen gecontroleerd worden in real-time.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C.B.

#29
De klassieke lok's hebben een Teloc schrijver.
De moderne TRAXX , T18 Siemens , T13 , HLD 77/78 ... hebben een datacassette.
En ja , ze kunnen ons ook volgen (in mijn geval goederen) via bv. GPS op de lok (snelheid/plaatsbepaling van de lok) en de rit opvolgen met Artweb. (zoals realtime bij het reizigersverkeer.)

En ik sluit me bij Mark7758 aan , want sommige reactie's hierop zie ik ook niet graag op deze manier.
Groetjes.
Claudio.