Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

G.I.P: automatisch schaduwstation zonder wissels

Gestart door conducteur, 09 mei 2012, 21:33:26 PM

Sattrickske

Wel Rian, jammer dat je het begraaft.  Hopelijk vis (of graaf  ;)) je het ooit terug op...
Je had inderdaad niet één van de makkelijkste projecten genomen en er kwam heel wat bij kijken.  De omstandigheden waren zoals je al liet verstaan ook niet ideaal; dus ik kan je begrijpen.  Hopelijk blijf je wel modelsporen, en kan je nog vele mooie dingen laten zien.
Dani z'n tip -begin klein- zou ik zeker niet niet negeren; zoals met alles, leer eerst stappen voor je probeert te sprinten.  Met programmeren is het niet anders; maak eens paar kleinere projectjes met microcontrollers en bouw zo stilletjes op naar de zwaardere.  Je hebt al het materiaal nu in huis, 't zou zonde zijn om dit nu allemaal te liggen.

conducteur

Stoppen met treinen en/of elektronica/techniek doe ik zeker niet. En verder zullen we links of rechts wel nog eens een technische uitdaging zoeken, maar dan kleinschaligere (neven)projecten...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Sattrickske

That's the spirit!
Ik heb me vroeger ook zo'n een paar keer laten vangen aan de complexiteit van een aantal projecten.  De ervaring komt altijd later en eens je die hebt, kan je nog niet altijd doen wat je wil; maar je zal wel sneller beseffen hoe complex sommige materie wel is en wat er allemaal bij komt kijken.  Ik wijt het dikwijls aan het 'jeugdig enthousiasme'; ik zie het vandaag de dag nog maar al te vaak (op het werk).  Soms moet je eens wat afstand nemen, te rade gaan bij anderen en je werk een beetje beter plannen/analyzeren.
Maar in elk geval, nog veel succes toegewenst met je toekomstige projectjes.