Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Park spoor Noord in Antwerpen

Gestart door voor5dekeer, 03 mei 2012, 21:35:17 PM

voor5dekeer

Uit de frut van vorige week. Stadsarchitect ziet het idee niet zitten om een gratis en voor niets gekregen locomotief te plaatsen als monument in het park. het zou niet in het totaal concept passen van het park .....V
allicht de rotzooi die je daar op maandag ochtend aantreft wel....}:)

Guy

the_gold

Dat zou dan wel de 7209 geworden zijn zeker?




jakke

Ik zou het wel tof vinden als er zo'n machine als geheugensteun zou geplaatst worden op die terreinen .
Ergo,de kans is zeer groot dat de machine binnen de kortste tijd zou volhangen met graffiti en zal beschouwd worden als klim- en speeltuig.
Das ook geen gezicht.
Die stadsarchitect zal misschien inschatten dat er zeer weinig draagvlak is voor zo'n monument.
Kan iemand nog het oude spoormateriaal herinneren aan 't Steen.
Volgens mij ook slachtoffer van gebrek aan datzelfde draagvlak.

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Peter

citaat:
Kan iemand nog het oude spoormateriaal herinneren aan 't Steen


Ik heb toen mijn uiterste best gedaan om van Stad Antwerpen de toelating te krijgen om die wagens te laten renoveren. Alvast 1 bedrijf op de kaai (met spooraansluiting) was bereid de wagens op hun terein te laten staan en een van die wagens te renoveren.
Helaas...het heeft niet mogen zijn. Die wagens moesten aan het steen blijven staan in afwachting dat ze daar in het "toekomstig" museum zouden geplaatst worden. Kort daarna werden ze door vandalen in brand gestoken.
Vandaag de dag is er niets meer van over om in het museum geplaatst te worden.





En wat er nog van over was na de brand. Drievig, nietwaar dat er zo met materiaal omgesprongen wordt.



Als ik dan zie hoe het in Duitsland wel kan.
Foto genomen oktober 2011 in Triberg (lok staat voor het station op een stukje spoor helemaal gerenoveerd doch niet inzetbaar)

Met vriendelijke groeten
Peter

voor5dekeer

citaat:
Geplaatst door jakke

Ik zou het wel tof vinden als er zo'n machine als geheugensteun zou geplaatst worden op die terreinen .
Ergo,de kans is zeer groot dat de machine binnen de kortste tijd zou volhangen met graffiti en zal beschouwd worden als klim- en speeltuig.
Das ook geen gezicht.
Die stadsarchitect zal misschien inschatten dat er zeer weinig draagvlak is voor zo'n monument.
Kan iemand nog het oude spoormateriaal herinneren aan 't Steen.
Volgens mij ook slachtoffer van gebrek aan datzelfde draagvlak.



Ja, zo'n lok zal ook wel vrij snel omgetoverd worden tot graffiti muur, zoals alles in Antwerpen met enig oppervlak.... gewoon rond kijken volstaat....laat de lok dan maar in Mechelen(?) staan.
"draagvlak" zou ik veranderen in kortzichtigheid...

Guy

doomslu

Deze staat in Konz (Duitsland, dus [;)]).

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Het valt wel op dat in Duitse pittoreske plaatsjes het spoorwegverleden in beeld blijft en ook proper bewaard kan blijven, terwijl in grotere steden zulke monumenten meteen beklad worden met vanalles en nog wat en dan ook nog eens aan hun lot overgelaten worden.

't Is spijtig, maar dit is nu eenmaal de maatschappij waarin we leven: respectloos en onverdraagzaam.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Die baureihe 64 is een heel ander verhaal. Ik heb foto's van deze lok al een hele tijd geleden met de uitleg op het forum geplaatst.
Als ik me goed herinner was deze lok voorzien om gerestaureerd op een stukje spoor te plaatsen (zoals die baureihe 50 in Triberg)
Door het zeeeeer lang aanslepen geraakt deze lok helemaal onderkomen.
Iets wat hier in Belgie blijkbaar nogal dikwijls gebeurt met historische items (gebouwen, loks  enz. enz.)
Luc kan jij dat draadje terugvinden van mij over die lok in Konz?
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

voor5dekeer

dat gaat idd iets meer kosten dan een laagje verf [|)]

Guy

Peter

En zeggen dat ze een rijdbare lok gekregen hebben. Enkel de keuring van de stoomketel was verlopen.

Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Zijn jullie er zeker van dat Konz in Duitsland ligt? Lijkt me eerder een Belgische "stoot".
Met vakantie voor onbepaalde duur.