Puurs

Gestart door chef garde, 02 mei 2012, 13:15:40 PM

chef garde

Gisteren 1 mei fietsen wij langsheen het station Puurs.  Toen we de overweg gepasseerd waren zagen we iets verderop een spoorlijn in onbruik liggen.  Deze moet een ferme bocht genomen hebben vanaf het station van Puurs en dan in 1 rechte lijn verder gegaan zijn.  De sporen liggen er nog, de overwegen ook, de lijn lijkt nog niet zo lang geleden in onbruik te zijn geraakt.

Iemand die mij kan vertellen waarheen deze lijn gaat/ging.  En foto's zijn ook welkom.

OMC

Dat is het deel van L52 dat Puurs met Dendermonde verbond, nu is die spoorlijn in gebruik door museumvereniging Stoomtrein Dendermonde-Puurs. Kant Puurs is de lijn nog op het Infrabel-net aangesloten, kant Dendermonde ligt er vlak na de splitsing van L60 en L53 nog een wissel op L53 die dit lijntje aansloot, tot aan de overweg daar vlakbij is dat spoor nog intact maar verderop weet ik het niet.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Jurgen

Het spoor loopt tot vlakbij het station van Puurs, maar eindigt op een stootblok enkele meters voor de vroegere aansluiting. Na het stootblok zijn de sporen opgebroken.

De lijn is enkel nog aangesloten op het Infrabelnet aan de kant van Dendermonde.

Zoals gezegd is de lijn nu in gebruik door de museumlijn Dendermonde-Puurs.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Wouter, op deze link vindt U meer info.
Foto's uit 2010.
Modelspoorse groeten,
Eric.


Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN