Kort koppelingen op I11 van LS models

Gestart door VC_berlare, 01 mei 2012, 21:10:42 PM

VC_berlare

#15
Hallo iedereen,

Ik heb de zaak ook verder geanaliseerd. Ik ben testen aan het doen met C-rails als met K-rails. De zichtbare stukken ga ik met K-rails uitvoeren met slanke wissels. Ik heb ook nog een pak C-rails die ik ga verwerken in mijn schaduwstations...
Ik heb ontdekt dat 80% van het haken van de koppeling aan de middengeleider gebeurd wanneer ik overga van C-rails naar K-rails en de wissel kort na de helling steekt. Als de trein op een vlak stuk rijdt is er weinig kans dat de koppeling hapert, maar heb het toch al ondervonden.

Ik heb tussen mijn rommel 2 koppelingen gevonden die op de profi-koppelingen lijken maar onderaan een halve maatje hebben ipv een pen. Van welk merk zijn die koppelingen? Ik zou er wat testen mee doen. Iemand ervaring met die koppelingen?

Bedankt voor jullie hulp!

Christophe

Metpetergaathetbeter

#16
citaat:
Geplaatst door VC_berlare

Hallo iedereen,

Ik heb de zaak ook verder geanaliseerd. Ik ben testen aan het doen met C-rails als met K-rails. De zichtbare stukken ga ik met K-rails uitvoeren met slanke wissels. Ik heb ook nog een pak C-rails die ik ga verwerken in mijn schaduwstations...
Ik heb ontdekt dat 80% van het haken van de koppeling aan de middengeleider gebeurd wanneer ik overga van C-rails naar K-rails en de wissel kort na de helling steekt. Als de trein op een vlak stuk rijdt is er weinig kans dat de koppeling hapert, maar heb het toch al ondervonden.

Ik heb tussen mijn rommel 2 koppelingen gevonden die op de profi-koppelingen lijken maar onderaan een halve maatje hebben ipv een pen. Van welk merk zijn die koppelingen? Ik zou er wat testen mee doen. Iemand ervaring met die koppelingen?

Bedankt voor jullie hulp!

Christophe



Mogelijks Roco koppeling die op M-koppeling lijkt !

Groeten Peter[;)]

Jurgen

#17
Niks lijken op een M-koppeling! Dit is gewoon de Roco-kortkoppeling zoals die op veel rijtuigen meegeleverd wordt (oa de huidige I6-rijtuigen).

Deze werkt ook goed, het is ongeveer hetzelfde systeem als de Fl Profi-koppeling, maar geeft toch nog een beetje speling waardoor rijtuigen in scherpe bochten toch nog in elkaar kunnen blijven haken indien ze geduwd worden. Ik vervang ze allemaal door Fleischmann, die vind ik nog steeds de beste, maar dat is ieder zijn keus natuurlijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#18
Jurgen,

Er bestaat nog een kortkoppeling van Roco die meer op de Marklin lijkt zijnde de ref.40395 per  12 en ref.40397 per 50 !
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-4-0-22612-001005004-0-0-0-0-2-0-grp-nl-p-0/produkt.html

beschouw de link als inlichting en niet als reclame
Groeten Peter[;)]

PS deze kun je dan wel combineren met M-koppelingen !

Jurgen

#19
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Jurgen,

Er bestaat nog een kortkoppeling van Roco die meer op de Marklin lijkt zijnde de ref.40395 per  12 en ref.40397 per 50 !
...

Groeten Peter[;)]

PS deze kun je dan wel combineren met M-koppelingen !



Maar dat zijn geen halve maantjes die eronder hangen h?. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#20
Jurgen,
inderdaad juist wat je zegt, maar ik denk dat Christophe met deze kortkoppelingen misschien meer geholpen is daar deze koppelbaar zijn met de Marklin's !

Groeten Peter[;)]

bollen neus

#21
Als ge nu de koe een koe noemt zijn deze koppelingen dus de universele koppelingen van ROCO, Ave Maria,en onze baas keek op en sliep verder..............[:)]

AtMoPo

#22
De koppelingen waar "halve maantjes" onderhangen zijn van Kadee of kloontjes daarvan.
In de States wordt er niks anders meer gebruikt dan deze.
AtMoPo

Metpetergaathetbeter

#23
Christophe, Eric,

Ondanks de omschrijving die Roco geeft (net al handelaar) zou het toch gaan om een kortkoppeling die universeel te gebruiken is !
In het verleden had ik ook een aantal loc's die met deze koppeling uitgerust waren (of bijingesloten-)gekocht, ik had die met een clublid geruild voor roco-koppelingen ; vandaag navraag gedaan aan desbetreffende persoon en die beweert dat deze koppeling ook een kortkoppeling is.
Misschien eens op zoek gaan naar deze koppeling en zelfs eens uitproberen,mocht ze kortkoppelen (dat ik nagenoeg ook zeker ben) dan is je probleem met de verschillende koppelingen opgelost daar je deze met Marklin kunt koppelen.

Groeten Peter[;)]

Jurgen

#24
We zijn hier allemaal over andere koppelingen aan het praten heb ik de indruk.

Christophe, is het deze koppeling die je bedoelt of degene die Peter hierboven al liet zien?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#25
citaat:
Geplaatst door Jurgen

We zijn hier allemaal over andere koppelingen aan het praten heb ik de indruk.

Christophe, is het deze koppeling die je bedoelt of degene die Peter hierboven al liet zien?


Jurgen,
Inderdaad verschillende, maar die koppeling zou hij kunnen combineren met de Marklin-kortkoppeling
Groeten Peter