Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

fietser in HO

Gestart door eddy, 29 april 2012, 16:52:01 PM

eddy

Komt in bouwpakket.
info www.magnorail.com

groeten eddy

dirkkerckhofs

Ha leuk, want toen ik die de eerste keer zag, vond ik het de max. De voortbeweging en het parcours dat de fiets aflegt, is dat hetzelfde principe als het Car System van Faller?
citaat:
Geplaatst door eddy

Komt in bouwpakket.
info www.magnorail.com

groeten eddy


Roderik

Toch niet, Dirk.
Bij het faller systeem is de auto of vrachtwagen gemotoriseerd. Hier gaat het eerder om de 'draad' onder de baan die beweegt. De fietser is magnetisch en volgt de bewegende magneten in de draad.
Always be modelling!

dirkkerckhofs

Ha, ik heb ze zaterdag met hun systeem op Houten zien staan. Ze hadden natuurlijk veel bekijks!

eve

Ik lig plat..

Geweldig.

Erik

DavidH

Hi Roderik en Dirk! Het systeem werkt met een ketting die in een lus onder het wegdek doorloopt. Hierin zitten op één of meerdere plekken magneetjes.
Onder het fietsje zelf zitten alleen twee kleine vlindertjes zodat het fietsje wordt meegetrokken als de ketting gaat bewegen.
De beentjes bewegen door een doorzichtig wieltje dat meedraait over het wegdek.

Groeten!

David.

janieburton

Mooi en leuk maar..... laten we toch eens een bedenking maken( ik wil geen afbreuk doen aan het concept van het fietstertje) zijn wij treinliefhebbers of evolueren we naar detailliefhebbers?

Ik zie meer en meer treinbanen waar het zwaartepunt van de treinen en het spoorplan verlegt wordt naar de secenery en allerhande neven aktiviteiten.

Het zijn geen treinbanen meer maar gewoon uit de kluiten gewassen diorama's waarin af en toe nog een trein een derderangs rol in krijgt.



 

B_Modelbouw

Citaat van: janieburton op 28 januari 2013, 01:21:53 AM
Mooi en leuk maar..... laten we toch eens een bedenking maken( ik wil geen afbreuk doen aan het concept van het fietstertje) zijn wij treinliefhebbers of evolueren we naar detailliefhebbers?

Ik zie meer en meer treinbanen waar het zwaartepunt van de treinen en het spoorplan verlegt wordt naar de secenery en allerhande neven aktiviteiten.

Het zijn geen treinbanen meer maar gewoon uit de kluiten gewassen diorama's waarin af en toe nog een trein een derderangs rol in krijgt.

Dat is inderdaad een afweging die ieder voor zich moet maken, en we zien hier duidelijk een evolutie in ...

Vroeger lag een treintafel vol met sporen (amper plek voor scenery), nu merk je dat je hier een spoorbaan in een ovaal als ouwbollig en saai wordt afgeschilderd en je de realiteit
zo veel mogelijk moet benaderen (meer beweging op de baan naast het spoor ... met auto's, fietsers, bewegende figuurtjes, etc. ...).

Belangrijk is hoe je 't zelf invuld ... Modelspoor <-> Modelbouw ... Weet dat het altijd toegevingen maken is ...


't Fietserke werkt via een transportketting onder je baan en via magneetjes volgt deze zijn vaste traject, vergelijkbaar met het het bewegende volk op het perron van Faller.   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Ronald

Citaat van: janieburton op 28 januari 2013, 01:21:53 AM

Ik zie meer en meer treinbanen waar het zwaartepunt van de treinen en het spoorplan verlegt wordt naar de secenery en allerhande neven aktiviteiten.

Het zijn geen treinbanen meer maar gewoon uit de kluiten gewassen diorama's waarin af en toe nog een trein een derderangs rol in krijgt.

Kijk eens naar buiten.... daar struikel je toch ook niet over een berg sporen? Tegenwoordig bouwen we gewoon meer richting werkelijkheid. En daar horen de nevenzaken net zo goed bij als alleen die treintjes. En ja, een rijdende fietser vind ik een welkome aanvulling.

En nee, ik heb geen aandelen ;)

Gert1

De trein zelf is niet het landschap, maar rijdt in het landschap. En ja, in dat landschap zijn echt fietsende fietsertjes zeer welkom!

mvg,
Gert

Kautenbach

Jan(ieburton)

het diorama waarin de rijdende fietser voor het eerst werd gepresenteerd laat het tegendeel zien. Wel gelijk idd om niet teveel leuke gadgets  "in een baan te proppen". da's echt iets van de bouwer.

ik ben wel benieuwd hoe een wielerwedstrijd, of een mountainbiker eruit komt te zien ;D

DavidH

We zijn voorlopig eerst bezig met een bakfiets!

David.

Doornroosje

Citaat van: Ronald op 28 januari 2013, 09:50:09 AM
Citaat van: janieburton op 28 januari 2013, 01:21:53 AM

Ik zie meer en meer treinbanen waar het zwaartepunt van de treinen en het spoorplan verlegt wordt naar de secenery en allerhande neven aktiviteiten.

Het zijn geen treinbanen meer maar gewoon uit de kluiten gewassen diorama's waarin af en toe nog een trein een derderangs rol in krijgt.

Kijk eens naar buiten.... daar struikel je toch ook niet over een berg sporen? Tegenwoordig bouwen we gewoon meer richting werkelijkheid. En daar horen de nevenzaken net zo goed bij als alleen die treintjes. En ja, een rijdende fietser vind ik een welkome aanvulling.

En nee, ik heb geen aandelen ;)

Ik kijk naar buiten en val over de berg/bundels van sporen. Heeft meer te maken met waar ik zit momenteel, maar toch. Wat we op model maken is slechts een deeltje van de werkelijkheid. Mijn deeltje dat ik wil nabootsen zit toevallig ook vol met sporen, het landschap errond moet ik er een beetje bijdenken want zoveel plaats heb ik niet om dat ook allemaal uit te beelden. Maar het deeltje landschap dat er wel te zien is, probeer ik wel mooi na te bootsen zodat de trein in het landschap past (en in de verbeelding in een grotere wereld).

Iedereen zijn ding natuurlijk. En buiten een paar, moeten we allemaal rekening houden met de plaats die we ter beschikking hebben. Iedereen ziet zijn eigen werkelijkheid en zijn heeft zijn eigen voorkeuren. Gelukig maar, anders waren we ook allemaal met dezelfde vrouw getrouwd...

Martin Welberg

Citaat van: janieburton op 28 januari 2013, 01:21:53 AM
zijn wij treinliefhebbers



Jij misschien, leg toch echt m'n zwaartepunt op het landschap wel of niet stedelijk / landelijk. Treintjes zie ik als een leuk argument om er wat omheen te bouwen. Met treinen zelf heb ik nix. Dit soort details ( de fiestertjes) maakt een baan alleen maar interessanter om naar te kijken, rondrazende treintjes interesseren me eigenlijk niet...

Terug on topic. Zijn jullie ook bezig met de grotere schalen ?

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)