verwijderd

Gestart door n/a, 03 december 2005, 23:07:05 PM

D_Loc

#45
Het is M?rklin weer gelukt!

Ditmaal bij de CFL 1819, waarbij het embleem van Prince Henri aan de verkeerde zijde is geplaatst. Het embleem zat (de lok is inmiddels buitendienst) links terwijl dit rechts hoort te zitten. Het embleem en de bouwersplaat dienen dus omgewisseld te worden.



Het grote voorbeeld (komt van http://www.bus-und-bahn.com):


De fout is vermoedelijk gemaakt doordat bij de meeste lokomotieven die gedoopt zijn het embleem links zit, maar helaas voor M* (en nu dus ook voor mij) zit deze bij de 1819 dus rechts.

Het schilderwerk vind ik er overigens zeer goed uitzien!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ERVIN

#46
Jammer dat ze nu opnieuw zo'n grove fout maken, het is anders wel een pracht van een loc zeg!![:p]

Jurgen

#47
Ik hou mijn hart vast voor de nieuwe 59.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

#48
Nog even een fotootje van de voorkant.
Het bedrijfsnummer op de voorkant had m.i. bijna 2x zo groot moeten zijn (zie 2de niet zo vrolijke foto[:(]).

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Kedeng Kedeng

#49
O nee! Zie die 1819? (bedoel wel die onderste foto)

Het lijkt erop dat de gene die de modellen moet spuiten iets heeft tegen bedrijfsnummers[V].

riksketrein

#50
Een mens krijgt hierbij bijna heimwee naar die ouwe Lima-modellen.[}:)]

n/a

#51
Wat een gemiereneuk is hier weer bezig. Het enige wat sommige kunnen is dingen afkraken. Ja er worden fouten en een loc zal nooit helemaal lijken op de echte loc. Kortom als het je niet bevalt koop hem dan niet. Weet je tenminste ook zeker dat Marklin geen Belgisch materiaal meer zal maken. Er is tenminste 1 hoop die miereneukers sterven uiteindelijk wel uit. Want de modeltrein hobby sterft er ook door uit.[:D]

doomslu

#52
Het is toch een feit dat het noch tijd noch geld kost om die stickers op de juiste plaats te zetten. En toch doen ze het niet. Het gaat toch niet om een wagonnetje van 10 euro ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

#53
Hoe dikwijls hebben we het reeds over gehad voor een loc van pakweg 250? mag nee moet dat juist zijn dit is geen gemierenneuk dit is niet meer dan normaal. Wie zou het slikken dat hij een rode auto koopt en een bruine krijgt met de uitleg dat hij een mierenneuker is, D_loc heeft voor mij 100% gelijk dat had juist gemoeten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mark7758

#54
En kijk eens naar het verleden.
59er Fout.
23er Fout.
59er aangekondigd. Fout.
CFL 18 Fout.
En dan kijk ik wat er alleen de laatste tijd gemaakt is.
En er is genoeg tegen Marklin gepraat over dit probleem.
En helaas is niets mee gedaan.
Ik zou het model ook willen hebben. Wetend dat het wel fout is.
Ik wacht vol spanning op de volgende reeks 18. Die heb ik ook besteld.
Ik wacht vol geduld af.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janjozef

#55
Moesten het fouten zijn die heel veel geld kosten dan kan dat nog begrepen worden zoals de verschillen in kappen tussen reeksen 52,53 en 54, maar hier is geen kostprijsverschil om het juist te maken dat is het meest irritante

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#56
Helemaal akkoord, Jan. Volgens mij gaat het om pure nonchalance. Er zouden beter wat meer miereneukers in G?ppingen zitten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

#57
Er kunnen inderdaad fouten worden gemaakt, immers waar gewerkt wordt.... Maar ieder gerespecteerd bedrijf heeft (lijkt mij) een afdeling kwaliteitscontrole en daar had dit ontdekt moeten worden.
Ik wil dit zeker geen gemiereneuk noemen want daarvoor is het te opvallend, ten tweede verwacht je aan deze prijzen toch wel een correct model.
Zoals ik al in mijn vorige topic schreef is het schilderwerk zeer netjes uitgevoerd. Ik heb ook geen spijt dat ik het model gekocht heb maar ik vind wel dat men recht heeft om te weten dat het model niet correct is.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Jurgen

#58
Ach, ik ben pas beginnen "mierenneuken" sinds ik hier op het forum hoorde dat er fouten waren aan sommige modellen.
Dat is eigenlijk een beetje een nadeel aan een forum. Dingen die ik niet weet, zal ik hier te weten komen.
Voordien zou ik gezegd hebben, die 2380 dat was een proef die niet verdergezet werd.
De reeks 22 met te dunne lijnen, ik had het geeneens geweten.
Het nummer op de neus van die reeks 18, had ik ook niet geweten.
De schildering van de nieuwe 59 had ik misschien wel geweten. Er staan namelijk foto's van die schildering in het boek dat M?rklin uitgebracht heeft.
Maar als er dan nog andere fouten zijn op modellen, dan is dat nog maar zo. Ik weet het gewoon niet.
Het komt er dus op neer dat het jullie schuld is dat ik ga "mierenneuken". [:p][;)][:D]
Maar dat terzijde gelaten heb ik ook veel positieve dingen geleerd hoor. [^]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

#59
Bedankt jurgen als we voor u nog iets kunnen doen. Moest ge door ons vakkundig neu*** van de mieren beslissen uw marklin materiaal voor een spotprijsje te verkopen op dit forum zitten er die geintresseerd zijn, wel even in de juiste topic zetten [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem