Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 03 december 2005, 23:07:05 PM

INFO

#105
citaat:
Davy Schreef: Bovendien in Belgie kan je hem toch niet kopen. Alleen in de 9 Nederlandse Marklinshops is de loc verkrijgbaar.



Ulla lekker puh.[:p]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

#106
Ja Wim Ross we weten het.

Brunel

#107
citaat:
Geplaatst door Davy

citaat:
Geplaatst door Brunel

Jawel, maar dit is niet meer dan de zoveelste nummervariant van een technisch verouderd model waarvan M?rklin de afgelopen 20 jaar al een stuk of 10 nummervarianten heeft uitgebracht. Het vorige nummer ligt nog in de winkel. Alleen 279 euro hebben ze nog nooit durven vragen.



Nou Brunel weet jij al hoe deze uitvoering er al uit gaat zien? En wat is verouderd.



Ja, ik weet precies hoe het model eruit gaat zien.

Men neme de 1855 Eindhoven.
http://www.marklin.nl/model.html?nr=581

1855 vervangen door 1835
Het wapen van Eindhoven vervangen door het wapen van Enschede.
De 60902-decoder vervangen door een MFX-decoder en dat was het wel.

Het zou mooi zijn als M?rklin eindelijk de juiste kleur grijs gaat gebruiken, maar tot op heden is dat niet gelukt. Het grijs is altijd veel te licht geweest.
Het zou ook mooi zijn als M?rklin het geblaat dat voor typhoon-geluid moet doorgaan, deze keer achterwege liet.

Waar het maar om gaat is dat het model sinds de introductie ruim 20 jaar geleden slechts marginaal is veranderd. Dat kan, maar dan is 279 euro schandalig veel geld.

n/a

#108
Je hoeft hem toch niet te kopen. Ik koop hem ook niet. Veel te modern allemaal. En over kleuren kan ik niet oordelen, behalve dat andere merken het ook niet goed doen. En over de uitvoering kan je niets zeggen omdat daar nog niets bekend over is.

En ja de prijs dat heeft alles met de oplage te maken. Mensen die er nog geen hebben of die deze modellen sparen zullen dit model kopen en ik denk dat het voor deze doelgroep ook bedoeld is. En dan is 500 meer dan genoeg misschien zelfs nog te veel. Maar dan heb je wel een model dat over 20 jaar nog zijn rondjes zal rijden.

En elke versie van Marklin betreffende een model heeft bijna altijd een aantal kleine verbeteringen. Zeker als er een nieuwe mal wordt gemaakt. Zelfs het opnieuw uitgebrachte model van het goedkoopste locje van Marklin heeft een nieuwe kap gekregen. Dat hebbben we bij ons op de club met elkaar vergeleken het oude model en het nieuwe model. Het nieuwe model had een wat fijnere afwerking qua kap. Ik heb dit met Klaas Zondervan samen bekeken.

Brunel

#109
Hoezo kan je over de kleuren niet oordelen?
Even een echte 1800 bekijken en je weet dat het grijs veel donkerder moet zijn.
Of de Roco 1800 bekijken. Heeft de kleuren tegenwoordig goed.
Of de M?rklin 1200. Daar heeft het NS-grijs wel de correcte kleur. Vandaar dat ik me afvraag of de nieuwe 1800 nu ook deze kleur krijgt.

Hoezo weten we niet wat de uitvoering wordt?
1835 Enschede met mfx-decoder. Volgens mij weten we dan vrijwel alles van de binnen- en de buitenkant. Tenzij ze met een beweegbare pantograaf op te proppen komen, maar dan is 279 euro weer te weinig.

Aan dit model wordt verder niks veranderd, zoals er al 20 jaar weinig is veranderd. Dat is ook logisch, want aan het origineel is al die tijd ook weinig veranderd, een enkele lok daargelaten.

Dan zal het inderdaad de oplage wel zijn, maar dan nog is de adviesprijs aan de hoge kant voor een model waarvoor M?rklin 0,0 ontwikkelingskosten hoeft te maken. Dat is bij die Belgische modellen in kleine oplagen wel anders.
Mogen die M?rklinshops trouwens van de adviesprijs afwijken?

janjozef

#110
Marklin is zowiezo al jaren veel te duur, wat begint onze vrienden marklinisten dan ineens te klagen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mark7758

#111
Ja. Maar als ze het doen struikelen alle andere winkels direct op marklin van kijk eens. Wij mogen niet stunten en nu doen ze het zelf.
Is al in duitsland verschillende keren gedaan.
In NL wordt er ook op gelet dat je je aan de winkelprijs houdt.
Oke je mag iets stunten, maar niet te gek. Doe je het toch dan kan je je volgende levering later tegemoet zien.
(Staat ergens in de contracten die ze afsluiten met de winkeliers.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

n/a

#112
Het is jullie niet helemaal duidelijk wat een Marklinshop is. Dat is gewoon een treinenwinkel die zoveel heeft geinvesteerd in Marklin vitrine kasten. Die de winkel of gedeelte van de winkel een zeer strak en modern en vooral netjes uiterlijk geven. Vooral dit is bij vele treinenwinkels niet het geval meer. Treinen worden nog al eens verkocht in sjofele niet aantrekkelijke omgevingen. Het Marklinshop concept maakt hier een einde aan. Marklin hoort verkocht te worden in een nette omgeving die mensen uitnodigt om eens even binnen te lopen.

Maar deze winkels mogen gewoon andere treinenmerken blijven verkopen hoor. Andere merken bijvoorbeeld faller gaan waarschijnlijk ook in dit concept stappen. En ook andere merken gaan dit concept volgen.
En ja Marklinshops mogen beneden de adviesprijs verkopen. Hoeveel is mij niet bekend. Wel is het wel zeker dat er meer voordelen aan het Marklinshop concept zullen zitten. Betere uitlevering van produkten en voorrang boven anderen en waarschijnlijk extra uitgaven van bepaalde modellen.

In Nederland kan je dit nieuwe concept wel geslaagd beschouwen gezien het feit dat de Marklinshops nu al 15% van de Marklinhandelaren uitmaken.

Een Marklinstore is trouwens weer wat anders zo'n winkel mag alleen maar Marklin verkopen. Deze bestaan in Nederland bijvoorbeeld niet.

En ja Marklin verkoopt via haar screenshop al jarenlang bepaalde modellen die niet goed hebben gelopen of waarvan ze er teveel van hebben gemaakt. Deze kan je gewoon via je handelaar bestellen. Bovendien krijgen Marklinshops aanbiedingen.[:D]

vandomm

#113
Als ik de reakties zo eens lees dan denk ik dat velen niet
goed van de prijzen op de hoogte zijn. Zelf ben ik Marklin rijder,
met alle plezier ,zonder mankementen  en met goede service . Bovendien  zijn de prijzen niet hoger dan gelijke modellen van andere merken .
Cees .

Brunel

#114
Ik ben heel goed op de hoogte van de huidige prijzen en 279 euro voor een doodgewone draaistellok waar M?rklin er al vele duizenden van heeft geproduceerd, is ook voor M?rklin idioot duur.
Dezelfde loc van Roco kost overigens pakweg 160 euro. Beide modellen kennen hun eigenaardigheden, maar per saldo doen ze niet voor elkaar onder.

vandomm

#115
Brunel , mag ik weten welk artikelnr. je bedoelt voor ? 279,-
Ben benieuwd of dit niet goedkoper geleverd wordt .
Cees .

Brunel

#116
Even wat verder terug lezen en zoeken naar de aanleiding van deze discussie vandomm. [:(]

vandomm

#117
Brunel ,
Als je artikelnr. 37263 bedoeldt , de officiele prijs is door Marklin
opgegeven voor ? 263,50 . Dus als je een beetje kijkt voor minder .
Zelf heb de 37262 (rood) rijdt echt als een TREIN.
Cees .

Brunel

#118
Voor veel minder zelfs. De 1855 Eindhoven vind je nog wel voor niet veel meer dan 200 euro. Daar zorgt de concurrentie tussen de winkeliers wel voor.
Maar de 1835 Enschede komt alleen beschikbaar via een handvol M?rklin shops en daar zitten niet de grote winkels bij die normaal de prijzen naar beneden bijstellen. De M?rklin shops in Nederland zijn bijna allemaal wat kleinere winkels voor wie modelspoor een bijzaak is.
De loc zal best een tientje goedkoper worden aangeboden, maar ik denk dat de prijs pas re?el wordt mocht blijken dat ze de locs aan de straatstenen niet kwijtraken. Dat zullen we dan wel zien.

Leendert

#119
citaat:
Geplaatst door Leendert

citaat:
Geplaatst door Davy
De railbus van Marklin is al in Duitsland uitgeleverd. Eerst komt de versie met geluid. De rijeigenschappen zijn goed te noemen. Als ik dit zo hoor van de mensen die hem al hebben. Ook de oliegestookte BR 01.002 is ook al uit. Ook deze loopt zeer mooi. Beiden schijnen ook zeer mooi geluid te hebben.

Ik moet nog even wachten want ik heb de railbus versie zonder geluid besteld.



Davy, heb jij al iets gehoord wat de prijs is van de railbus die in duitsland al verkocht wordt?

Groet,
Leendert


Ik heb inmiddels de 39980 railbus gekocht. Die met geluid. Ik gebruik C-rail, maar bij lage snelheid stopt de loc. Hij maakt even geen lekkere verbinding met de massa. Dus een klein zetje is voldoende. De originele 3016, die beroemd is om dit fenomeen, heb ik destijds omgebouwd met een LokPilot V2.0. Heb ik nog nooit een zetje hoeven geven... Uiteraard is de baan schoon en de wielen van de 39980 ook. Heeft iemand ook deze ervaringen?

Groet,
Leendert