Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Central Station vs ECoS

Gestart door dgrr57, 03 december 2005, 00:20:42 AM


n/a

Het lag geheel in de lijn van de verwachting. Eerst Marklin, dan Trix, en dan zelf met het systeem op de markt onder de eigen naam en vlag natuurlijk.

Ik heb al gekozen, dit systeem biedt mij niet meer dan dat ik al heb.

Wim.

dikken

Mijn eerste reactie: Wauw!

Echter na het lezen viel mij op dat, ondanks dat ESU MFX decoders produceert, de Ecos dit niet ondersteunt, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Het is eigenlijk het oude systeem in een nieuw "central station" jasje.

Een positieve noot: Men kan volledige wisselstraten programeren ( zoals met een memory), iets wat de CS nog niet kan.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door dikken

..... viel mij op dat, ondanks dat ESU MFX decoders produceert, de Ecos dit niet ondersteunt, of heb ik iets over het hoofd gezien?


Volgens de beschrijving op de ESU site zit er idd geen MFX in, maar wat mis je daar aan? De enige echte verdienste van MFX is dat je geen adressen hoeft te programmeren, dat doet de centrale voor je (bij (M?rklin systems). Maar ik zie daar niet echt het voordeel van.
En als ik me niet erg vergis reageren MFX decoders ook op het Motorola protocol.

svvander

Inderdaad, ziet er knap uit. Maar ik blijf, voorlopig dan toch, bij mijn IB.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dikken

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan
Maar ik zie daar niet echt het voordeel van.
En als ik me niet erg vergis reageren MFX decoders ook op het Motorola protocol.




Inderdaad klaas, Ik heb er ook geen probleem mee  maar vind het wel vreemd dat de ontwikkelaar van MFX dit in zijn eigen producten niet voorziet.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Brunel

ESU zal de rechten op het MFX-protocol wel aan M?rklin hebben verkocht. Het is wel grappig om te lezen dat ESU in de folder beweerd dat het concept van alle bestaande centrales minstens 7 jaar oud is. Kennelijk hebben ze alle herrinnering aan M?rklin Systems al gewist. [:D]

Maar ziet er goed uit. In feite een gemoderniseerde IB voordat Uhlenbrock daar zelf mee kan komen. Zal wel scherp geprijsd moeten zijn, wil het een kans maken.

n/a

citaat:
Maar ziet er goed uit. In feite een gemoderniseerde IB voordat Uhlenbrock daar zelf mee kan komen. Zal wel scherp geprijsd moeten zijn, wil het een kans maken.

Inderdaad ziet het er zeer gelikt uit, zit zelfs een 90 VA!! trafo bij! Behalve MFX alle protocollen aan boord (DCC, Motorola en Selectrix). Als de bediening nu nog een beetje recht-toe-recht-aan gaat dan gaat dit apparaat een zeer geduchte concurent worden van de Intellibox.
Ben benieuwd naar de prijs. Ik gok op 400 - 450 Euro.

n/a

Dat zal echt wel wat meer zijn.
[:D]

n/a

citaat:
Geplaatst door Davy

Dat zal echt wel wat meer zijn.
[:D]



Oh, onze Davy weet het weer beter.


Klaas Zondervan

Ik weet het ook niet, maar ze zullen hem niet duurder maken dan het CS, dus meer dan 450 zal het niet worden.


Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Davy

.....En Uhlenbrock heeft het nakijken.

Zal ik eens wat speculaasjes gaan bakken?
Uhlenbrock is druk bezig om het mfx protocol te kraken en komt binnenkort met de Intellibox tweede generatie.

dikken

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Davy

.....En Uhlenbrock heeft het nakijken.

Zal ik eens wat speculaasjes gaan bakken?
Uhlenbrock is druk bezig om het mfx protocol te kraken en komt binnenkort met de Intellibox tweede generatie.




Dat wordt een spannende strijd[:p]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be