Welke I10 en I 6 in Beneluxdienst

Gestart door Albert.H0, 26 april 2012, 12:23:23 PM

Albert.H0

Hallo, ik heb inmiddels een Roco I6 rijtuig (productie van enkele jaren geleden, New Look, B, met fietslogo's) en een set Heris I10 (New Look, A en B met airco). Past uitstekend bij elkaar.
Ik wil dit achter een NMBS 2800 loc (heb de LSM 2803) gebruiken als een Benelux stam. Wat kan ik het beste gebruiken als uitbreiding?
- nog de 2 andere Heris sets, A+B en B+B, New Look, zonder airco
of
- de recent uitgebrachte Roco I6, New Look, A+B+B

Anarchy

Albert,

Deze hebben gereden in verschillende samenstellingen. Vaak met een memling rijtuig tussen, echter ook volledig in new look. Meestal met 6 of 7 rijtuigen met meer I6 dan I10. Gezien het materiaal reeds in uw bezit zou ik nog Roco I6 bijkopen. 3 of 4 stuks waarvan 1x 1e klasse en de rest 2e klasse. Hoofdzakelijk I10 kan ook, je hebt dus eigenlijk de keuze. Zolang je maar vasthoud aan 6/7 rijtuigen waarvan 2x 1e klasse.

RABE

Tot op heden heb ik nog steeds g??n  I10 A airco tegen gekomen op
het NMBS-net.
Kan iemand het bestaan van een I 10 A "new look" bevestigen ?
Een foto is uiteraard nog beter.

Rabe
 

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Bert Ossevoort

Rabe ,
hier de bevestiging met foto van de I10 A newlook ,in benelux dienst,zonder airco [zijn er niet met airco],






foto's zijn gemaakt op 10-09-2009 te den-haag mariahoeve de eerste directe trein uit brussel opweg naar amsterdam.
Bert.

RABE

Bert,
Over I 10 A rijtijgen zonder airco wist ik voldoende.
Niettemin bedankt voor de reactie en de foto's.
De firma HERIS brengt rijtuigen uit in een versie die dus niet
bestaan.   set 12165 waarvan 1  I10 new look (B) airco (hiervan bestaan er nog 29 van op de NMBS-sporen) + 1 niet/nooit
bestaande  I10 new look (A) airco.

Rabe
 

treinvirus

Hallo
wat met heris set 12169 new look die ik juist heb aangeschaft omdat er als commentaar bijstond nieuwste aanpassing hoge snelheidstreinen internationaal  a en b nu beide met airconditioning, hier dus wel een aanpassing A rijtuig met airconditioning? Ik heb bewust de set 12165 vermeden na het lezen van bovenstaande commentaar , maar de handelaar vertelde dat deze wagons in deze set wel bestonden volgens hem wel bestonden
groetjes dirk
 

RABE

Naar mijn bescheiden mening bestaat het I10A rijtuig in de set 12169
met 200km-aanpassing evenmin bij de NMBS.
Aangezien ik beide sets omwille van deze reden niet aangekocht heb, is het wellicht interessant te vernemen welke nummering deze "mogelijke" fictieve I10A rijtuigen uit de sets 12165 en 12169 hebben.
Graag een oproep aan wie deze A-rijtuigen in het echt al zou gezien hebben en natuurlijk het liefst met foto.

Rabe
 

treinvirus

jammer, bestaat dus toch niet
zie op onderstaande link
www.lsmodels.com
als dit niet gaat zoek  google: voitures I10
Daniel piron 's artikel bevestigt ons vermoeden dus toch
dirk[:(]
 

conducteur

Op bovenstaande foto zie ik I10 rijtuigen, dus die bestaan. Als je denkt dat je het beter kan, waarom doe je het dan niet?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Binco

citaat:
Geplaatst door conducteur

Op bovenstaande foto zie ik I10 rijtuigen, dus die bestaan. Als je denkt dat je het beter kan, waarom doe je het dan niet?



Rian, alsjeblief!
Het gaat hier gewoon om het feit dat Heris een I10A heeft gemaakt met airco, en deze in realiteit niet bestaan!

[:)][;)]

conducteur

Nu niet gaan muggenziften e, er zijn er hier enkele die daar vrij goed in zijn. [xx(] Zet het raampje open en je hebt airco[;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Binco

citaat:
Geplaatst door conducteur

Zet het raampje open en je hebt airco[;)]



Dat is het hem juist, de rijtuigen met airco hebben ramen die niet meer open gaan,
die zonder, daar kan je het raampje nog wel van openzetten.
Dat is toch vrij duidelijk zichtbaar langs de buitenkant en kan dus best begrijpen dat er mensen over vallen.
trouwens knap opgemerkt! Ik had het nog niet door!
Nu niet dat ik daar last van heb! Ik koop ze toch niet [:D]

[:)][;)]

Metpetergaathetbeter

Eigenlijk maken fabrikanten uitvoeringen (die niet juist zijn of niet bestaan) uit eco.redenen (kostensparend omdat reeds een bestaand rijtuig kan dienen voor een nieuwe (helaas verkeerde) uitvoering !)
Kampioen hierin is Marklin die op deze wijze duizenden uitvoeringen van goederen-,gesloten en ketelwagons aan de man bracht die helemaal niet bestaan of er helemaal anders uitzagen !

Groeten Peter[;)]

Jurgen

Bij goederenwagens vallen zo'n dingen ook minder hard op vind ikzelf. Bij rijtuigen zijn de verschillen soms grotere waardoor je daar sneller kan over vallen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.