MSM 114

Gestart door doomslu, 23 april 2012, 21:57:21 PM

argilla

citaat:
Geplaatst door mark7758

Ah wel Luc,
Je maakd er gewoon modern Nederlandz van.[^][^]




in zijn sosjale betekenis[:D][^]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PeterVG

citaat:
Geplaatst door conducteur

We maken soms fvouten tegen de DT-regel omdat ze zo 'onnozel eenvoudig' is.
Een vraagje over de foto met de GCI rijtuigen in het artikel over achtergronden schilderen. (zeer interessant). Wat mij opgevallen is, is dat de middenas bij de 3 rijtuigen telkens naast het spoor staat. Is dat een technisch probleem aan de rijtuigen, of was dat om snel een foto te kunnen nemen? Ik zou mij graag zo'n setje aanschaffen, maar dan moeten ze wel deftig rijden...



Sorry, een fout die ik niet zag tijdens de fotosessie.  Mijn GCI rijtuigen rijden goed door de Tillig wissels van Hamsart.  Alledrie de assen per rijtuigen blijven in het spoor. Dat de foto anders weergeeft is doordat de rijtuigen slecht op het spoor geplaatst werden voor de fotosessie.

mini-bs

heel toffe MSM deze keer, met veel plezier zeer interessante artikels (zowel veel praktijk als info)gelezen en mooie banen gezien, zelfs interessante reclame. Pluim op de hoed van de redacteurs !

 

ERVIN

citaat:
Geplaatst door mini-bs

heel toffe MSM deze keer, met veel plezier zeer interessante artikels (zowel veel praktijk als info)gelezen en mooie banen gezien, zelfs interessante reclame. Pluim op de hoed van de redacteurs !





Volledig mee eens.[;)]

Steam.N

Ook van hieruit een dikke pluim !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dieselfreak

Ik heb met belangstelling het artikel gelezen over de I2 rijtuigen van LS Models. Het ziet ernaar uit dat niet alle aangekondigde versies van de I2 's in Tijdperk 3 zullen geleverd worden: in het artikel is sprake van vier sets waarvan twee in tweekleurengroen, de andere twee in donkergroen maar met de originele ramen. Terwijl op de site van LS Models ook twee sets (nr. 42101 en 42102)in Tijdperk 3 worden aangekondigd met aluminium ramen. Weer een zoveelste wijziging in het productieschema van LS Models of is dit een foutje in het artikel van MSM?
MC

loco

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Ik heb met belangstelling het artikel gelezen over de I2 rijtuigen van LS Models. Het ziet ernaar uit dat niet alle aangekondigde versies van de I2 's in Tijdperk 3 zullen geleverd worden: ....  Weer een zoveelste wijziging in het productieschema van LS Models of is dit een foutje in het artikel van MSM?




@dieselfreak
Ik heb de bewuste passage in MSM ook nog eens goed gelezen, en heb de indruk dat de sets die worden uitgegeven zeer summier worden weergegeven in het artikel. Er zijn wel degelijk vier sets in de originele uitvoering zonder aluminiumramen en met pensylvenia draaistellen. De rijtuigen met pensylvenia draaistellen hebben echter slechts een korte periode gereden.Bij het plaatsen van de schliern draaistellen hebben ze de rijtuigen ook opgewaardeerd, waardoor de derde klasse een tweede klasse werd.  Daarna volgen de sets met schlieren draaistellen. Het kan niet anders dat er wagens worden uitgebracht in tijdperk III met aluminiumramen en met Schlieren draaistellen, maar dan alleen als eerste en tweede klasse. De derde klasse was toen reeds verdwenen. Ook de eerste / tweede klasse A2B6 werd opgewaardeerd naar een volledige eerste klasse. Dit gebeurde allemaal reeds in 1956, vijf jaar nadat de rijtuigen in dienst werden genomen. Dus de originele uitvoeringen hebben maar zeer kort gereden.
De website van LSModels lijkt me in dit geval wel de juiste referentie.
Wel heb je gelijk dat er soms wijzigingen worden aangebracht aan het leveringsprogramma van LSMOdels zonder dat wij als ge?nteresseerde kopers hier nog wijs uit geraken. Het is inderdaad ook jammer dat LSModels zich zelden aan het aangekondigde leveringsprogramma houdt. Heel jammer zelfs.

dieselfreak

Loco,
Bedankt voor de verduidelijking. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat alle aangekondigde versies van de I2's (ooit) zullen geleverd worden door LS Models. Als het lange wachten uiteindelijk beloont wordt met een prachtig model (waar ik in het geval van LS niet aan twijfel), dan vind ik dat helemaal niet erg. Iets anders waar ik het wat moeilijker mee heb zijn de soms zeer beperkte series die worden uitgebracht waardoor men bijna verplicht is om op voorhand een bestelling te plaatsen zonder dat men weet hoe het model eruit ziet, laat staan of het er ooit wel komt.
MC

poco loco

Nu we toch in Tp.III zitten:
Het type 26 dat de cover siert en (2x) in het artikel over achtergronden voorkomt is zeer duidelijk van Belgische fabricage (grootspoor).
Zo zijn er in model (HO) voor tweerail, met gewone tender dus niet met badkuiptender -hoe noem je een 'gewone tender'?-, mij geen producties bekend.
Ik ben nieuwsgierig naar de oorsprong en ombouw van dit model.

Luc.

PeterVG

De 26.033 die de cover siert is een M?rklin HO productie.  Dit specifieke model is in deze uitvoering gekocht. Dus verweerd en geschikt voor tweerail gelijkstroom.  Een ??nmalige oplage van M?rklin in 450 exemplaren.
Vreemd dat het grootspoor zou lijken.

Gotischeboog

Alle complimenten voor de op pagina 27 en verder beschreven Belgische modelspoorweg tijdperk 4/5 Moha/Sans Nom in uitgave 114. Echter het moet mij van het hart dat de opmerking in het begeleidende inleidende tekst staat dat men een moderne ge?lektrificeerde spoorweg zelden in het tentoonstellingscircuit tegenkomt toch wel erg kort door de bocht is. Als voorbeeld neem ik mijn eigen 13 meter lange H0-tentoonstellingsspoorbaan met als voorbeeld tijdperk 4b-5a met daadwerkelijk werkende bovenleiding, getrouw nagebouwd naar het "grote" voorbeeld. Op mijn module baanvak wordt dan ook met de pantograaf OP gereden, ook op tentoonstellingen. Ook wil ik de mooie H0-modulespoorbaan noemen van b.v. Railclub Utrecht, en de baan van MSG Driebergen met Utrecht Lunetten. Als men echt zoekt vindt men meer hedendaagse modelspoorbanen, dan op het eerste gezicht gedacht.
Plaatjes van de GOTISCHEBOOG op: WWW.GOTISCHEBOOG.COM
Hart. gr. Ad
Gegroet, Ad. Beslist eens kijken op: www.gotischeboog.com

poco loco

citaat:

Vreemd dat het grootspoor zou lijken.



Huh? Lijkt mij ook ja.
Jij denkt toch niet de hilarische gedachte dat ik...
Ik bedoelde: geen omgeschilderde duitser. Belgische fabricage.
In grootspoor, dus.[;)]

Heel vreemd zou pas zijn als Marklin een 26.033 zou uitbrengen die totaal niet overeenstemt met zijn grootspoorbroer.
Ik dacht dat het om een persoonlijke ombouw ging.
Bedankt voor de info.

Betreft het een HAMO-versie?
Gedigitaliseerd?

Luc.

Peter

Paul Bellon heeft een prachtige ombouwset om zo'n Duitse baureihe 52 om te bouwen naar een type 26. Voor de gelijkstroomversie zou ik gaan voor het Roco model, al dan niet met sound. Ik heb de Br 52 van Roco en buiten de zeer goed sound, heeft het model ook nog eens uitstekende rij-eigenschappen.
Met vriendelijke groeten
Peter