Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Oude ESU USB kabel met recente ESU prog sw 4.3.1

Gestart door krispy, 22 april 2012, 21:46:50 PM

krispy

Graag had ik jullie op volgend attent gemaakt.

De USB kabel die vroeger bij de programmeer box zat ( gebasseerd op de PL 2023 divers ) werkt niet meer bij de programmeer sw die nodig is voor de de decoder reeks vanaf 4:(

Ik heb vandaag mijn sw willen updaten omdat ik hier een lokpilot 4 aan het inbouwen was en opeens is mijn boxje niet meer vindbaar.V

Gebruik ik de sw 2.7.9 gaat alles normaal , maar deze kan geen lokpilot 4 uitlezen xx(:(!

Dus als er hier personen zijn die ook al met een heel oude box zitten ( van voor 2009 ) en upgraden naar de recentste sw , geen panniek , ge moet een nieuwe USB kabel aanschaffen art ESU51952 }:)

Het boxje is niet stuk ;)

Heb contact opgenomen met TSD en daar heeft men mijn probleem bevestigd.Waarschijnlijk ligt het aan sw updates van windows XP sp3.}:)

Ik heb mij een nieuwe kabel ( op bassis van de FDTI chip ) besteld en laat wel horen als alles werkt ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

PietB

Ja dat gaat absoluut werken.
Eens te meer een reden om zo min mogelijk met Esu spul te werken, die gasten doen er echt alles aan om de hobbyist op kosten te jagen.

Olivier77

Beste Krispy,

Bij Reichelt in de tijd de kabel gekocht voor 8 ?.
Ook bij Conrad te vinden.
Gewoon een kabel kopen met FDTI chip, moet echt niet van Esu zijn.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

LokSound

citaat:
Geplaatst door bossie

Ja dat gaat absoluut werken.
Eens te meer een reden om zo min mogelijk met Esu spul te werken, die gasten doen er echt alles aan om de hobbyist op kosten te jagen.



ik wist bijvoorbeeld niet dat wijzigingen in Windows iets met ESU te maken hebben? Voor U ongegronde kritiek op ESU geeft: denk - indien mogelijk - aub 2 keer na.

PietB

citaat:
Geplaatst door LokSound

CiteerGeplaatst door bossie

ik wist bijvoorbeeld niet dat wijzigingen in Windows iets met ESU te maken hebben? Voor U ongegronde kritiek op ESU geeft: denk - indien mogelijk - aub 2 keer na.

Oh jee een open zenuw!
Ik mag toch wel een mening geven of niet?

bellejt

is een gekend probleem en te wijten aan win XP drivers.Heb gelukkig een recente versie waar ESU de nieuwe kabel al bijleverde.Ik moest ook de bijgeleverde driver van de CD installeren en WIN XP PRO SP3 heropstarten om het boxje te laten werken.Er wordt dan een fictieve compoort aangemaakt .Normaal adres 11.Je hebt wel het voordeel dat beide SW versies dan werken.Ook voor de sounddecoders.