Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Diabolo klaar

Gestart door doomslu, 19 april 2012, 21:26:44 PM


Ambrosius

Inderdaad, Diabolo klaar, maar op dit moment nog wat weinig treinen over de nieuwe lijn 25N. Ik stelde dan ook een vraag op aan minister Magnette die mijn bazin Lieve Maes hem stelde tijdens de plenaire vergadering van de Senaat. Wordt vervolgd...

Havoc

Uit dat artikel:
citaat:
Op een moment dat alle grote openbare werken moeizaam verlopen, is het Diabolotraject een opvallende uitzondering. De werkzaamheden begonnen op juli 2007 en zijn klaar op de geplande datum.


De transcontinentale spoorlijn in de US is gebouwd tussen 1863 en 1869. Met mankracht (veel mankracht), schop, kruiwagen en paarden. In totaal 2849 spoor op 6 jaar. Hier in Belgi? enkele km op 5 jaar over een vlak terrein. Dat noemen ze dan vooruitgang...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

stefanic

maar dat spoorlijntje liep dan letterlijk wel door de middel of nowhere: geen onteigeningsprocedures (en de indianen die zagen knallen we wel af), op een kilootje dynamiet stak het niet om een berg uit de weg te ruimen, aan de veiligheid van het personeel werd niet gedacht. Ik denk ook niet dat er ETCS op die lijn bestond, etc, etc...
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

conducteur

2849km/6jaar = 1,3km/dag[:0][B)]
?km/5jaar=?km/dag (lees veel trager)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

citaat:
maar dat spoorlijntje liep dan letterlijk wel door de middel of nowhere: geen onteigeningsprocedures (en de indianen die zagen knallen we wel af), op een kilootje dynamiet stak het niet om een berg uit de weg te ruimen, aan de veiligheid van het personeel werd niet gedacht. Ik denk ook niet dat er ETCS op die lijn bestond, etc, etc...


Die procedures waren er wel degelijk, soms liep de lijn kilometers om. Voor de spoorlijn langs de E19 waren ook geen onteigeningen nodig, een van de belangrijkste reden om ze daar te leggen. Dat er met springstof (meestal buskruit trouwens want de chinezen die meehielpen kenden dat beter) gewerkt werd is logisch, iets anders was er niet... En ETCS was er inderdaad niet. Maar ik denk dat ze dat gewoon inkopen en monteren.

Maar men moest wel steden bouwen onderweg waar onderhoud van de machines kon gebeuren, zagerijen voor dwarsliggers te maken ter plekke, watervoorziening voor stoomlocs in de woestijn, eten aanvoeren voor honderden mensen over honderden kilometers etc.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

Je kan ook gewoon appels met peren vergelijken[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Begrijp me niet op een verkeerde manier. Een nieuwe spoorlijn in ons land is goed, maar het het is wel zeer verbazend dat ze vroeger aan dat tempo sporen konden werken. Als je denkt in welke omstandigheden de mensen moesten werken. Machines bestonden nauwelijks....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

citaat:
Geplaatst door conducteur

Begrijp me niet op een verkeerde manier. Een nieuwe spoorlijn in ons land is goed, maar het het is wel zeer verbazend dat ze vroeger aan dat tempo sporen konden werken. Als je denkt in welke omstandigheden de mensen moesten werken. Machines bestonden nauwelijks....



Op een dag begrijp je dat wel Rian[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.