Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

dapol class 66

Gestart door stefan, 18 april 2012, 20:42:00 PM

stefan

op ebay zag ik verschillende dapol class 66 'ers te koop in de Uk
nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit merk of zelf een class 66 heeft en of er verschil is met kato hun class 66?

alle info is welkom

mvg stefan

Redskin

#1
Hoi Stefan, kijk even op DIT Britse zusterforum. Zestien forumleden aldaar hebben de Dapol Class 66 beoordeeld (en zo te zien heel goed).

Kato/Hobbytrain is in prijs en kwaliteit overigens wel heel moeilijk te kloppen, maar da's vanzelfsprekend mijn persoonlijke (en stellige) mening.

Succes met 't wikken en wegen ;)!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

ysbeer

Ik denk dat ze net als de hornby class 66 best goed zijn,maar naast een mehano is het geen gezicht.
Veel te groot  1:76 i.p.v 1:87
wim

marc goovaerts

Wim,
Je commentaar is goed, je schalen wat minder.
Kijk eens naar de hoofding van deze groep draadjes ?

ysbeer

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Wim,
Je commentaar is goed, je schalen wat minder.
Kijk eens naar de hoofding van deze groep draadjes ?



Ik beken,schuldig.
wim

Michiel

Maar wat Wim zegt blijft wel geldig, maar dan in schaal N. Dapol produceert in 1:148, en Kato in 1:160 (dacht ik [8)]). De twee letterlijk naast of achter elkaar op de baan is vrij storend. Het verschil in schaal valt meteen op. De Dapol alleen op de baan gaat wel, en het "te groot zijn" valt dan eigenlijk niet op.

Ik heb geen ervaring met Dapol, maar technisch hebben ze een goede reputatie. Je mag verwachten dat het model goed zal rijden. Maar de 2 modellen vergelijken, kan ik niet. Ik heb geen van beide, en kan je dus niet zeggen welke beter zou zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stefan

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga toch eerst zo een dapol is uitproberen als ik hem heb zal ik jullie laten weten wat ik er van denk kwestie van rijvaardigheid ;)

En moest hij me niet aanstaan kan ik nog altijd op een beurs proberen een kato te vinden op ebay zie je deze niet veel toch niet aan normale prijzen.


Redskin

#7
Da's aardig Wim, maar er worden hier op 't forum gelukkig vast geen (lijf-)straffen uitgevoerd [:o)][:D].

Wellicht inderdaad wel opletten met schaalgrootte: Kato / Hobbytrain hanteert ook 1:150 i.p.v. 1:160. Nu geldt dat bij mij weten alleen voor Amerikaanse en Japanse en niet voor de Europese modellen.

@Stefan: op BLNS-forum zag ik DEZE review van een Kato Class 66. In het verhaal en in de reacties staan ook weer links naar andere sites/fora.
Voer voor 't wikken en wegen ;)

------------------------
Ai, terwijl ik bovenstaand bericht intikte, waren er alweer reacties geplaatst. Volgens Michiel dus ook bij Dapol even op de schaalgrootte letten Stefan!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController