Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lenz 130

Gestart door erik de noorman, 01 december 2005, 00:30:24 AM

Gerolf

citaat:
wat dat betreft lijkt het op een Belg
Ho zekers [:(!][;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Wim,

Dat is juist wat ik zeg. Mijn IB staat ingesteld zodat hij zowel M.
als DCC en S. stuurt. En aan de IB wordt in begin doorgegeven met welk format de decoder wordt aangestuurd, dus mag je er toch wel vanuit gaan dat na aanpasing van het decoderadres de IB nog weet met welk format de decoder wordt aangestuurd. Nu als dat het probleem is, zal het vlug opgelost zijn.

Erik

Steven86

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
wat dat betreft lijkt het op een Belg
Ho zekers [:(!][;)]



Ja, ?a c'est sicher vrai, nicht waar? ;-)

n/a

Erik,

Het is heel erg simpel, als je het adres van je decoder op de programmeer rails verandert, zul je voor het veranderde lokadres ook het juiste protocol moeten instellen op je Intellibox. Programmeren en rijden zijn twee verschillende zaken.

Wim.

n/a

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Wim,

Dat is juist wat ik zeg. Mijn IB staat ingesteld zodat hij zowel M.
als DCC en S. stuurt. En aan de IB wordt in begin doorgegeven met welk format de decoder wordt aangestuurd, dus mag je er toch wel vanuit gaan dat na aanpasing van het decoderadres de IB nog weet met welk format de decoder wordt aangestuurd. Nu als dat het probleem is, zal het vlug opgelost zijn.

Erik



Nee Erik, dat is niet wat ik zeg, de Intellibox heb jij ingesteld op zijn default instelling, en dat is voor elk adres Motorola format. Nu kun jij zelf instellen per adres wat er voor format verzonden moet worden, maar dat moet jij wel eigenhandig doen. De Intellibox kan niet ruiken wat voor soort decoder er in een lok zit of wat voor wisseldecoder er wordt gebruikt. Dus wat jij denkt te zeggen of denkt is niet waar.

Wim.

erik de noorman

Wim,

Ik had het ondetussen wel  begrepen. Ik had "voor" de LE 130 enkel nog maar decoders ingebouwd die multiprotocol werkten.
Dus  programeren in M. of DCC (of het moest anders voorgeschreven zijn)en daarna rijden in M of DCC het maakt niet uit.
Wat ik dus over het hoofd heb gezien, de LE  130 is een zuivere DCC decoder en heb na het veranderen van het adres,het format van het nieuwe adres niet ingevoerd.
Een domme fout die voortvloeid uit de macht der gewoonte.

Toch bedankt.

Erik