Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bergmarmotten in H0

Gestart door minibaan, 17 april 2012, 23:09:09 PM

minibaan

Het is algemeen geweten dat Preiser zowat alle soorten figuurtjes van mensen en dieren in zijn gamma heeft. Wat ik zoek voor mijn Berninabaantje kan ik echter nergens vinden: bergmarmotjes (Murmeltiere) in schaal H0. Deze beestjes treft men in de Zwitserse Alpen vaak aan en ook ??n van de Bernina Zweikraftlocs (Gem 4/4 802) draagt de afbeelding van zo'n Murmeltier. Het zou tof zijn mocht ik een paar van deze beestjes een plaatsje kunnen geven op mijn baantje. Mocht iemand me een tip kunnen geven dan zou ik daar erg dankbaar voor zijn. (indien verkrijgbaar in Zwitserland, ik ga er deze zomer opnieuw heen!)
 

Gerolf

Leuke beestjes in het hooggebergte. Ik zou het niet weten of ze in 1/87 bestaan. Zelf modelleren ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Wel erg klein, he?  Ga je die dan nog wel zien?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Wel erg klein, he?  Ga je die dan nog wel zien?



De grootste marmot is 57 cm (max) is  bij HO ongeveer 6mm
De breedte is 12 cm is in HO ongeveer 1.2 mm
staart 50 cm is dus ongeveer 5mm.
Kneden van kinderklei lijkt mij mogelijk.
Maar dat het je baan nu vult met deze afmeting is overdreven.[:(]
wim

minibaan

Echt noodzakelijk als baanvullling zijn die beestjes niet, maar wel leuk als verborgen detail... zoals bv. de uil die in de perenboom zat :-). Er zit ook een kleine anekdote aan vast, nl. dat wqe onze hond ook wel eens "ons Murmeltier" noemen omdat ze bruin is van kleur en ongeveer even groot. Onze hond is trouwens ook op St.Bernina uitgebeeld samen met 't vrouwke aan onze auto terwijl het fotograafje (lees ondergetekende) bij de overweg treinen staat te spotten. Altijd plezant als je aan het publiek dergelijke dingen kan tonen en het verhaal erbij kan vertellen...
 

ysbeer

Die is er wel (hond) ook niet al te groot .
Maar marmotten ????????????????
Kijk eens bij BUSCH of NOCH die hebben veel beesten.

[/img]

wim

railman56

als basis een konijn nemen en dit wat bewerken/modeleren?
volgens mij moet dit kunnen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

minibaan

Ik heb het idee van de "Murmeltiere" maar laten varen wegens te klein en ook het feit dat ze zelden goed te zien zijn in de vrije natuur. Als alternatief heb ik het setje "Waldtiere" van Noch aangeschaft. Dat is een leuk assortimentje en ik heb ze dan ook verdeeld over Willburg ?BB en RhB St.Bernina. De everzwijnen die erbij zitten zullen elders een plaatsje moeten krijgen.