Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dortmund

Gestart door Metpetergaathetbeter, 17 april 2012, 19:06:08 PM

Metpetergaathetbeter

Wie gaat er ? En warneer ?
Ik ga met heel grote waarschijnelijkheid (kan altijd iets tss komen ; brak trouwens net voor Genk mijn voet !) vrijdag !
Groeten Peter;)

marc goovaerts

#1
Voor mij wordt het ook vrijdag. Met een kostendelend groepje.
Sorry op voorhand als ik je ook deze keer niet zou herkennen.[;)]

Onze chauffeur zal het eco-vignet naast zich neerleggen, want hij heeft zijn dienstwagen nog maar twee maanden ter beschikking...

In geval van (penale) verwittiging zullen we de kosten daarvan verdelen.

wisselstromer

#2
ik ga vrijdag
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Steam.N

#3
Ik loop daar zaterdag rond.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

wisselstromer

#4
zaterdag zou het daar wel eens HEEL druk kunnen zijn mannen
BVB dortmund, de voetbalploeg die in het aanpalende stadion speelt kan die dag mits een overwinning kampioen spelen, aangezien daar 80000man binnen kan zult ge er vroeg moeten bij zijn om een parkeerplaats te hebben

21.04.2012, 18.30 Borussia Dortmund - Bor. M?nchengladbach

men weze gewaarschuwd!! [:p]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

#5
Chance da'k morgen al ga dan. Ongewild werkloos worden heeft dan toch nog zijn voordelen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michael

#6
Ik ga morgen samen met drie vrienden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Olivier77

#7
Hallo,

Ik ga ook de vrijdag.
En ergens onderweg nog zo een vignet kopen, wij komen vrij veel
in Duitsland en ik heb juist een nieuwe firmawagen.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

janjozef

#8
Ik ben gisteren geweest en ga vrijdag nog eens met de bus mee.
er staan enkele knappe banen maar voor de bezoekers van ontraxx zou het wel eens een deja-vu verhaal kunnen zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mini-bs

#9
Inderdaad, heel knappe banen te zien:

- mooie dingen van Evan en de PAJ-groep
- prachtig bosbouw diorama van Jacq Damen
- werkelijk wondermooie Franse baan (heel simpel van ontwerp maar prachtig uitgewerkte natuur)
- zeer leuke Turkse baan met ondermeer de site van efeze in model

en andere highlights :

- stand van Brelec, met belgische stationslampen !
- de nieuwe stand van Conrad (hun wisselmotoren zijn in de aanbieding voor wie ze ziet zitten)
- Hoefner Elektronik is een m.i. betere versie van Respotec
- een 3d printer voor zelfbouw:  slechts 900 euro, et ?a marche...
- LS Models heet voortaan blijkbaar Model Design, maar de modellen blijven top Er lagen al wat bakjes van Wekomm in de vitrine.
Ook een belangwekkende primeur wordt de productie in Europa van een volgend model.
- veel Car System bij Faller, en ook enkele aanbieders van alternatieven zoals DC-car vielen op

Bij de decoder-bouwers was het wat windstil. Wel valt op dat Roco blijkbaar een partnerschap met Tams of (meer waarschijnlijk) LDT heeft afgesloten en die producten onder eigen merk voert.

Bij de vliegtuigmodelbouw was het eerder flauwkes. De usual suspects, en nog maar weinig quadcopters in de aanbieding. De hype van de helicoptertjes woedt nog, maar de prijzen laten kleinere afzet vermoeden.


't is wel ver naar intermodellbau, maar 't blijft toch een fijne bedevaartplaats.
 

tunnelmotor2000

#10
Ben er donderdag geweest en heb nog meest genoten van het kunstvliegen in de vliegtuighall.
Qua banen was het inderdaad Ontraxx d?ja vu. Wat dat donker Pools ding moet voorstellen weet ik nog immer niet, buiten dat het een goede poging is om nachtverkeer en lampjes en gekleurde lichten te demonstreren.
Lenz: wanneer versie 4.0 en wanneer een deftige controller met enkele extra knoppen in een ergonomische verpakking ipv van de huidige Conrad bouwkit behuizing.
LDT: het kan toch niet z? moeilijk zijn om die microcontrollers op hun seindecoders een knipperfunctie te geven.
Zimo: uitleg wezen vragen en effe buiten moeten gaan bekomen nadat ze mij de prijs lieten weten. Het betrof hier de interface om zelf sound op decoders te laden.
ESU: wat bezielt hen om bepaalde decoders USA only te maken? Ga echter dit jaar er een uittesten, maar die moet dan wel al de manual notching feature hebben wat een must is op een rangeerdiesel.
Al bij al veel moois gezien en daar volop van genoten.

BTW ook wij hadden geen f### vignet.
 

Jurgen

#11
De banen waren groot, maar dikwijls was het niet meer dan gewoon groen, groen en nog eens groen. Het is niet de bedoeling dat ze overladen moeten zijn met details, maar hier en daar een tafereeltje zou toch niet misstaan denk ik.


Wat de verkoop betreft vind ik het al lang gene vette meer. Veel verkoopstands, dat wel, maar niet echt aanbiedingen waarvan je zegt dat is nu eens de moeite om tot daar te rijden.


In de vliegtuighal (niet mijn ding eigenlijk) was er tijdens de voorstelling wel het een en ander te zien waarvan je zegt "Wow!". Die mannen moeten toch wel enkele maanden geoefend hebben om te laten zien wat ze daar deden. [:0]

De andere hallen ben ik eens tegen hoog tempo doorgewandeld. De ? 11,00 inkom moet volledig opgebruikt worden h?. [:D]

Uiteindelijk ben ik met lege handen naar huis gegaan, maar dat mag ook een keertje h?.

Vermits we met de mobilehome geweest zijn hebben we de dag nadien een bezoekje gebracht aan het winkelcentrum in Oberhausen. Spijtig dat de Modellbahnwelt gesloten was, anders was ik daar ook eens gaan kijken.
Tot slot nog een kleine tip voor zij die met de mobilehome ergens willen overnachten, doe dit niet aan een drukke goederenspoorlijn!  Voor spotten is het natuurlijk ideaal, maar om te slapen... [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

#12
Zeer leuke dag gehad.
Was mijn eerste bezoek aan Dortmund, en heb me wat laten gaan:
Een k?fke (eindelijk aan een schappelijk prijsje), een stoomloc ( 2de hands zonder motortje: waarvoor moet dat weer dienen? [;)]), wat gereedschap en literatuur ...

Toch even moeten slikken bij die kerel die zo'n toestelletje voor bedding-strooisel op erg professionele wijze aanprees ... 110? leek me voor dat klein onding toch wat overdreven ...

Evan en zijn kornuiten een goeie dag gaan zeggen, en nogmaals genoten van zijn twee banen.

Vliegtuighal blijkbaar gemist.  Wel genoten van prachtige scheepsmodellen (die vanuit mijn eerder knutselleven nog altijd mijn hart steken).  
Voor de rest inderdaad veel Ontraxx banen, dus daar nogmaals van genoten (eigenlijk nog meer dan op Ontraxx, want minder volk als ik daar langskwam).  Die Polen inderdaad en groot misterie.

Geen leverancier van nieuw-zilver etsplaatjes gevonden [V].  Spijtig ...

Algemeen zeker een toffe dag, dus.  
Deze avond naar Hamburg, want morgen Miniatur Wunderland.
Hopelijk even leuk.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eve

#13
citaat:
Geplaatst door Steam.N


Geen leverancier van nieuw-zilver etsplaatjes gevonden [V].  Spijtig ...




http://www.wilmsmetall.de/?page=bin/productview&data=NTA0ITUwOQ==

Erik

eve

#14