Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MISTRAL Train Models ? ? ? ? ? ?

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 30 november 2005, 22:21:12 PM

FREMO e.V. - afd België

Beste leden,

B E T R E F T :  ( vrije vertaling van een bericht op het franstalig gedeelte )

Mistral Train Models die een nieuwe Belgische Modelspoor fabrikant zou zijn,

Ziehier enkele specificaties.

1? op het adress Zwitserstraat 16 Rue de Suisse is er geen firma gevestigd.

2? Een firma met de naam ?ACTES? bestaat niet meer, volgens de gegevens gevonden in het Brussels handelsregister. Bedrijf is in faling sinds 2004.

3? De website werk met valse parameters en is dus danig ook geregistreerd met onechte gevens , http://www.mistraltrainmodels.be/

4? Het telefoonnummer is een nummer in de region Bergen / Mons en is een wachtnummer / doorschakel nummer.

5? Telefoonnummer in de witte pagina's staat voor "ESPACE, Avenue du Haut-Pays 112 ? 7387 ATHIS" ? ? ? ? ? ? ?.

Dus UITERSTE voorzichting houd wordt met klem aangeraden!.

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

svvander

#1
Raar! De opgegeven website zou inderdaad (nog) niet bestaan...
Maar ik vond wel het volgende:
http://www.rmf-magazine.com/pages/ca_rmflash/rmflash_acc.php

Volgens deze site zouden ze op Expom?trique enkele nieuwe modellen voor 2006 aangekondigd hebben.
Zou het kunnen dat ze nog in startfase zitten? Of dat hun administratieve zetel in de Zwitserstraat zit?

Mmm... hopelijk geen frauduleuze zaak.
Word vervolgd.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

#2
Dag,

Ik was op Expometrique en de gegeens heb ik op de franstalige site van MSM gezet.
In ontwikkeling ?  Buiten veel woorden was er niets te zien, enkel foto's van echte loks.
Nog meer eigenaardige gegevens:
1? de verkoper vertelde dat iedereen nog kon deenemen om te bepalen welke lok eesrt zou worden uitgebracht.  Als je nu weet dat de vier aangekondigde modellen verschillende mallen vragen en je de prijs van mallen kent, dan kun je gerust stellen dat er nu nog geen mal is.  Maar tegelijk kondigt men de lancering aan voor in het tweede semester van 2006 !  Ook de prijs werd vrijgegeven: 299 euro voor een tweerail digitaal met sound !!
2? De hoofdreden van de firma was om aan te tonen dat men hier (in Belgi?) ook nog modellen kon maken en dat dat geen voorrecht voor chinezen en Koreanen was, want die zijn de oorzaak van onze werklozen !!  Ik heb toen de "verkoper" (een vrij corpulent persoon) gezegd dat ik vandaag de "na?viteit in levende lijve had ontmoet" en dat men in de bouw nog steeds 12000 personen zoekt maar niemand vindt ondanks 600000 werklozen.  Toen heeft hij zich omgedraaid.
3? Je kon er ook deelnemen aan een tombola: 15 euro per lotje.  Prijs: LEMACO reeks 18.  Enigste probleem: geen lok te bespeuren op de stand en dus geen bewijs dat de lok echt in hun bezit was.

Besluit: koppel dit aan de gegevens van FREMO en trek je besluit.

Roland