c-rails baanplan obicham

Gestart door obicham, 30 november 2005, 20:55:53 PM

Gerolf

#15
citaat:
Met 1 straal groter kom ik niet weg,dan is de plaat te klein.
Bedoel je dan plaat zoals in "spaanderplaat" of "MDF-plaat"?
Zou ik niet doen, hoor. Een lattenframe is vele malen beter!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#16
Nog een mogelijkheid:



Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

obicham

#17
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Bedoel je dan plaat zoals in "spaanderplaat" of "MDF-plaat"?
Zou ik niet doen, hoor. Een lattenframe is vele malen beter!



gebruik wel mdf maar in een frame kijk maar in het plaatje.
hier zie je ook het verschil tussen r2 en r3.

http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/bochtje.jpg

svvander

#18
Ammaai, jullie kunnen er wel wat van... ik zit al maanden (niet aan ??n stuk uiteraard) te tekenen, te gommen en te zoeken... ik kom er niet aan uit. Of te wel is er te weinig plaats (is meestal zo he [:D]) of te wel is het te druk...

Echt knap wat je daar doet met dat plannetje Gerolf! Kunnen jullie mij niet op weg helpen? [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

#19
Sven

Natuurlijk kunnen wij dat, geef je basis maar op en wij denken met je mee.

Wim.

Gerolf

#20
@sven: Geen probleem wat mij betreft - open een nieuwe draad voor je nieuwe plan!
@obicham: mijn misverstand, maar die 120cm deed me ook denken aan standaardafmetingen van houten platen (122cm)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

#21
citaat:
Geplaatst door obicham

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Heb je een schaduwstation toegevoegd?

Nee niet toegevoegd,voorlopig ook nog niet echt nodig met 2 lokjes


Zou ik toch maar voorzien, waarschijnlijk blijft het niet bij 2 locjes?
Ikzelf zit (nog maar) in de planningsfase, wegens verschillende redenen (het huis moet eerst verbouwd [:(], kinderen wat groter; lees: zelfstandiger, ...), maar ondanks m'n bescheiden aantal locjes, voorzie ik zowiso een schaduwstation. Dit is eigenlijk een soort fundament voor een modelbouwbaan met doorgaand treinverkeer, omdat een schaduwstation later moeilijk is aan te brengen, want (meestal) bevindt dit zich onder de eigenlijke baan.
Het plannetje van Gerolf met het diagonal geplaatste doorgangsstation vindt ik persoonlijk erg gelsaagd.
Groet,
Paul

obicham

#22
http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/plannetje4.jpg

Het plannetje van gerolf .
Blijkt veel werk voor nog maar een klein schaduwstationetje.
Plaats voor een luikje is me ook nog niet gelukt.
maar laat maar weer eens horen.


Gerolf

#23
Knap geknutseld, Obicham.

Misschien trap ik nu een open deur in, maar kan je niet werken met flexibels? Of zit ik hier fout met de C-rail? (Ik ben geen M-kenner)

Je luikje maak je door de lus rechtsonder verder naar rechts te plaatsen. Misschien is het niet slecht de klimspiraal links (eigenlijk een daalspiraal - 't is maar hoe je het bekijkt) nog een omloop meer te laten doen: dan heb je meer ruimte boven het schaduwstation, zodat je bij eventuele storingen gemakkelijker bij de "plaats des onheils" kan geraken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

obicham

#24
open deur :-)
Heeft c-rails niet of je moet ze zelf gaan maken is ook ergens een link van.
de daalspiraal ligt op -20 de lus -9 en het station moet op einde nog naar +3
anders kom ik met de lus van de spiraal in de knoop.
lusje kan met 2 tunnelportalen nog wel iets verschoven worden.

Totaal spoor ong 50m.



obicham

#25
nog maar eens met het railplan lopen stoeien.
Ja er is nou een schaduwstation :-)
wel weer terug naar eigen plannetje met dus een paar aanpassingen
http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/totaal3d.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/totaal.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/schaduwstation.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/keerlus.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/station.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/rangeer.jpg
Laat maar eens iets horen of niet natuurlijk.
kleine verandering weer : uitloop spoortje langs de hoofdbaan dmv 2 rechte wissels ipv 1 bochtwissel.(ingang rangeerterrein)

gemaakt met wintrack 7 demo (printscreen)  


Gerolf

#26
Ik zou toch voor de "diagonaal" kiezen: groter station, ruimere lussen, ruimte voor een luik, wissels binnen handbereik (ontsporingsrisico's!), ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

#27
Het enige dat ik niet zie zitten is die locloods. Zelf zou ik die eruitsmijten. De twee sporen die er nu in verdwijnen ook weglaten (en zeker dat driewegwissel). Het spoor dat dan overblijft een omloopspoor van maken. En het spoor naar de goederenloods ook weg evenals het engelse wissel. Dan kan je een goederenkoer tussen het station en het omloopspoor leggen (dat als losspoor kan dienen direct naar vrachtwagens). En je hebt nog 2 opstelsporen.

Je vroeg toch onze mening h?...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

obicham

#28
havoc gooi er eens een tekeningetje tegen aan

Het bovenste spoor van de 3wegwissel is een omloopspoortje.

Havoc

#29
Zoiets bvb:



Ik heb zo geen programma dus hoe dat met jouw railsysteem zou uitkomen op jouw plek is iets anders. Het onderste spoor is gedeeltelijk omrijdspoor, gedeeltelijk losspoor (of tijdelijk helemaal voor een groot transport). Dan heb je het spoor langs de loods. Bovenaan twee opstelsporen, eventueel dat langs de loods als losspoor.
Met vakantie voor onbepaalde duur.