Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Ongeval Melsele veel foto's

Gestart door reeves, 15 april 2012, 17:49:20 PM

reeves

Omdat ik het hier niet klaarkrijg om een foto te plaatsen heb ik het daar gedaan  

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36346.0

grtn
Tom(reeves)

tufken

#1
Tom, kan je geen wagon meer herstellen voor U thuis?? [:D][:D]

Precies grote drukte in de Gentstraat daar de laatste dagen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


adrievans

#2
citaat:
Geplaatst door tomtom

Omdat ik het hier niet klaarkrijg om een foto te plaatsen heb ik het daar gedaan  

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36346.0

grtn
Tom(reeves)



Ik zie ergens op de laatste foto`s dat er betonnen bielzen in komen.
Is dat mosterd na de maaltijd of worden alle houten bielzen ooit vervangen door betonnen?

evan

#3
Knappe foto's Tom.

Werk je ook voor de spoorwegen?

@Adrievans,

Waar wil je met die vraag naartoe?

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

reeves

#4
Nee ik werk nog niet voor de spoorwegen, puur hobby of hoe noem
je zoiets passie[:D]

evan

#5
citaat:
Geplaatst door tomtom

Nee ik werk nog niet voor de spoorwegen, puur hobby of hoe noem
je zoiets passie[:D]



Had je dan toelating om zo dicht bij het spoor te wezen of een had je een stevige zoom?[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

#6
Heb een 100 tal foto's van dit ongeval, en als je inderdaad de biels belijkt zijn die echt ROT, over enkele jaren hebben ze om de 3biels nieuwe gelegd, want meer geld was er niet...veronderstel dat dit gebeurde met reizegers trein...moeten er weer eerst doden vallen voor men herstel werken doet?????

ERVIN

#7
Bedankt voor het posten van de foto's , man man wat een ravage , lijkt wel of er een bom ontploft is.[:0]

reeves

#8
citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door tomtom

Nee ik werk nog niet voor de spoorwegen, puur hobby of hoe noem
je zoiets passie[:D]



Had je dan toelating om zo dicht bij het spoor te wezen of een had je een stevige zoom?[:D]



Ze vroegen me of ik van de pers was , ik had zo'n geel frakske aangedaan
ik zei ja van een forum over treinen , komt u maar mee meneer
heb geluk gehad dat het vriendelijke mensen waren die het niet erg vonden van de foto's als je maar op een veilige manier je foto's nam
kwam je er s'avonds dan was er geen kat en liep je waar je wou, bij wijze van spreken natuurlijk[:)]
Enkel ??ne flik die dacht dat hij in dallas was en er zijn eigen show had die kloot kost het uithangen , gewoon straal negeren en niet op in gaan, denk trouwens dat die met zijne witte helm geboren was die zijne kop was dikker dan zijne helm
Deze laatste persoon heeft er gelukkig maar ??n halve dag gestaan
@ tufken kreeg hem niet op mijn remorque[:D]
grtn
Tom

Gerolf

#9
Op de hoofdlijn lijken me betonnen biels te liggen, op het inhaalspoor, wissels en overweg houten. Dat is volgens mij normaal.
Dat er biels gebroken zijn door dat ongeval wil voor mij niet zeggen dat ze rot waren. Een stalen bovenleidingmast is ook geplooid alsof het niks is ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#10
Klopt Gerolf,

Het "Inhaalspoor" bestond uit houten dwarsliggers.  Dat is op de fotos te zien.  

Waar nu de betonnen dwarsliggers geplaatst zijn, lag de wissel van het inhaalspoor.  De dwarsliggers van wissels bestaan uit hout en een overweg is vaak ook met houten dwarsliggers.  Tenzij hij vernieuwd is.

Nu om tegen begin van de komende week terug treinen te kunnen inleggen, zal geopteerd zijn om de wissel voorlopig weg te laten en betonnen dwarsliggers te plaatsen.

Knap dat het allemaal zo snel gaat[^]  Chapeau voor Infrabel

Wat wel opvalt is dat de bedding ter hoogte van de wissel stevig weggezakt was.  Dit was reeds te zien bij de eerste fotos vlak na het ongeval.  Dit kan de oorzaak geweest zijn.

Lang droog weer en dan veel regen... er werd trouwens gemeld dat de kranen moeite hadden bij het stabiliseren of afstempelen.  Geologisch probleem dus.

Het ongeval is een ongelukkig feit en inderdaad een geluk dat het geen reizigerstrein was.  

Aan slecht onderhoud zou ik dit zeker niet durven wijten.[^]

Groeten,

@Tom,

Veel geluk dat je op de eerste rij mocht[;)]


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

adrievans

#11
citaat:
Geplaatst door evan


@Adrievans,

Waar wil je met die vraag naartoe?





Evan,
Het is gewoon nieuwsgierigheid,niet om naar iemand zijn fout te wijzen.
Maar het had geweest kunnen zijn dat dit al veel eerder gedaan had moeten zijn.(schoolvoorbeeld van politiek correct antwoord [;)])

Peter

#12
Ondertussen zijn wij hier in Hoboken zo gelukkig dat er veel treinen omgeleid worden van Antwerpen-Zuid via lijn 52 naar Boom en Puurs en van daar naar Sint Niklaas. Het is eens wat anders dan altijd "varkenssnuitjes" te zien voorbijkomen.[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

dirkkerckhofs

#13
Amai, indrukwekkende reportage [:p]
't Is natuurlijk wel erg dat het gebeurd is en gelukkig zonder slachtoffers en dat zal allemaal wel veel geld kosten om dat te herstellen, maar voor ons treinliefhebbers is het natuurlijk wel kwijlen als je al dat speciaal materiaal bij mekaar ziet [8D]