Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 600

Gestart door philippemay, 30 november 2005, 13:00:56 PM

philippemay

Marklin 3426 - Serie 600.02.
Hallo, op de foto's van Marie-Louise in MSM 43 heb ik een reeks 600 gezien met bagagewagen. Ik ben nu een gelukkige eigenaar van een model 600 in HO. Bestaat deze bagagewagen ook in HO? Zo ja welk merk en welk is de catalogusnr?
Alvast bedankt voor de info

matti


Ik denk wel dat dergelijke bagagewagens ooit door Roco gemaakt zijn . Maar deze zijn tegenwoordig redelijk zeldzaam . Ook Fleischmann heeft enkele passende belgische bagagewagens gemaakt . Allen in beperkte oplage .

Het zal dus zoeken worden vrees ik .[V]

[8]

philippemay

Heb je geen cataloognr of jaar dat het uitgebracht is?

Rochevalien

Phillipe,het gaat hier om de oer-klassieke Donderbus bagagewagon die nog nooit ,en door geen enkel merk,in de 2kleur-groen versie werd uitgebracht.Deze wagon is al wel in zowat elke denkbare versie op de markt gebracht(DB,DR,DRG,SNCF enz).Het is bijgevolg dan ook een koud kunstje om deze wagon in het 2de hands circuit te vinden en ZELF om te toveren in een belgische versie.Ik laat overigens in het midden of de reeks 600 wel ooit een bagagewagon aan de haak gehad heeft.
Een gewone goederenwagon of een conducteurswagon kan je er dan ook nog eventueel aanhangen.

Gerrit