Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Geschenkje

Gestart door argilla, 11 april 2012, 17:49:25 PM

doomslu

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Ik heb dat bij ooit gemist gezien das wel prachtig. Zelfs een kunst gebid op die manier.

'k Heb nog nooit kunst zien bidden. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

hoi Argilla,

ben wel benieuwd naar de situatie waarin het speelt.

Kautenbach kent 2 perrons aan de hoofdlijn van Luxemburg stad naar Liege, en een 3e perron van de lijn naar wiltz. Deze lijn liep vreger door tot Basogn om daar uit te komen op lijn ?? van Arlon naar Gouvy dacht ik.

ik ben juist bezig met een "fantasie" station, je weet wel daar waar je de timmerplaten met een hele groffe decoupeerzaag op maat maakt[:I][}:)][:D][:D] dat station ligt dus juist aan een lijn van Belgie naar duitsland, en loopt via echternach (er liep daar vroeger ook een spoorlijn langs de duite grens.

Hoe zou een sporlijn van Kautenabch, via Belgie naar duitsland moeten lopen?, dan moet je al snel richting gouvy, en dan duitsland in

Oesling is overigens het gebied ten noorden van Luxemburg stad.

die plaatsnaam zegt me overigens niets, wel evt troisvierges, ligt in noorden luxemburg, net onder gouvy, van daaruit liep een lijn duitsland in..

bljft interessant, rail away 19?, ik ga eens zoeken

argilla

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

hoi Argilla,

ben wel benieuwd naar de situatie waarin het speelt.

Kautenbach kent 2 perrons aan de hoofdlijn van Luxemburg stad naar Liege, en een 3e perron van de lijn naar wiltz. Deze lijn liep vreger door tot Basogn om daar uit te komen op lijn ?? van Arlon naar Gouvy dacht ik.

ik ben juist bezig met een "fantasie" station, je weet wel daar waar je de timmerplaten met een hele groffe decoupeerzaag op maat maakt[:I][}:)][:D][:D] dat station ligt dus juist aan een lijn van Belgie naar duitsland, en loopt via echternach (er liep daar vroeger ook een spoorlijn langs de duite grens.

Hoe zou een sporlijn van Kautenabch, via Belgie naar duitsland moeten lopen?, dan moet je al snel richting gouvy, en dan duitsland in

Oesling is overigens het gebied ten noorden van Luxemburg stad.

die plaatsnaam zegt me overigens niets, wel evt troisvierges, ligt in noorden luxemburg, net onder gouvy, van daaruit liep een lijn duitsland in..

bljft interessant, rail away 19?, ik ga eens zoeken




In de video is sprake van een aftakking in Kautenbach naar Bastonge in hoeverre klopt dit met de werkelijkheid en zo verder Duitsland in .Ik heb hierbij ook mijn vragen maar ja . Volgens mij was de voorafgaande onderzoekjournalistiek niet "dat". Vergis ik mij ?? Er werd in voorgaande draadjes al geopperd dat niet alles klopt wat men zegt in die video's.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

mark7758

De lijn liep in een ver verleden van Kautenbach naar Bastogne.
Van daar liep de lijn door naar Libramont en naar Gouvy.
Vanuit Gouvy liep er vroeger een lijn door naar St-Vith en dan via de Vennbahn naar Raeren en van daar weer een andere lijn naar Duitsland.

Dus ja er was een verbinding Kautenbach-Duitsland. (Na kopmaken in Bastonge en nog 2 keer op de Vennbahn.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

argilla

citaat:
Geplaatst door mark7758

De lijn liep in een ver verleden van Kautenbach naar Bastogne.
Van daar liep de lijn door naar Libramont en naar Gouvy.
Vanuit Gouvy liep er vroeger een lijn door naar St-Vith en dan via de Vennbahn naar Raeren en van daar weer een andere lijn naar Duitsland.

Dus ja er was een verbinding Kautenbach-Duitsland. (Na kopmaken in Bastonge en nog 2 keer op de Vennbahn.)





een dagtrip waard me dunkt.[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Kautenbach

[;)]... en een erg leuk theam voor een artikel in een bepaald magazine? [:p][:p][:D][?]

volgens mij moest je toch ook kopmaken in Gouvy om naar st Vith te komen? een goed onderbouwd artikel zal het uitwijzen[8D]

argilla

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

[;)]... en een erg leuk theam voor een artikel in een bepaald magazine? [:p][:p][:D][?]

volgens mij moest je toch ook kopmaken in Gouvy om naar st Vith te komen? een goed onderbouwd artikel zal het uitwijzen[8D]






heel goed idee Kautenbach en wat algemene info erbij foto's van het landschap bv.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

mark7758

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

[;)]... en een erg leuk theam voor een artikel in een bepaald magazine? [:p][:p][:D][?]

volgens mij moest je toch ook kopmaken in Gouvy om naar st Vith te komen? een goed onderbouwd artikel zal het uitwijzen[8D]


Nee Wim.
Je kwam uit Bastogne. (Het spoor ligt aan de kant van Luxemburg, rechts gezien vanuit de trein.) De trein reed door naar Gouvy en reed daarna door links van het spoor naar Luik. Daar reed de trein via een viaduct onder het spoor door naar St-Vith.
Op die oude spoorbedding wordt nu het nieuwe spoor aangelegd voor het nieuwe goederenbundel van Gouvy industrie.
Maar lees het Spoorgroep Luxemburg Periodiek nog eens daar wordt hierover ook al geschreven.
Maar je kan er zeker een leuk artikel over schrijven.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.