Geschenkje

Gestart door argilla, 11 april 2012, 17:49:25 PM

argilla

omdat ik mijn jongste dochter leerde auto rijden heeft zij voor mij een cadeau je gekocht.
Rail Away nrs 25 de Verenigde Staten en Canada en de 19 Luxemburg en Belgi?.

Ik citeer: De spoorlijn die bijna de oorzaak was van een oorlog tussen de fransen en de Duitsers. Want een deel van dit traject ging door Luxemburg en de Belgische Ardennen en was een belangrijke verbinding voor de industrie.
Nu is het een toekomstige verbinding voor de hogesnelheidslijn.

Onze Luc zal er het fijne van willen weten denk ik.;)
Ofwel wist hij hier reeds van kan ook ^
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Kautenbach

haha, niet alleen luc, door luxemburg[?] da's intressant, waar precies[;)]

Pol

Lap zeg; het duurt nog minstens 13 jaar eer ik mijn dochter kan leren rijden! [:(][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

argilla

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

haha, niet alleen luc, door luxemburg[?] da's intressant, waar precies[;)]





zo gauw ik het gezien heb (hopelijk deze nacht[8D]) laat ik iets weten.
Heb de CD deze avond gekregen als ze van de trein stapte in het station van Geel (Yellow City) om 16.00 Dus effe geduld.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

We zijn benieuwd. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Dus je heb nog geen tijd gehad om ze te bekijken maar wel om hier te posten???? Dringend je prioriteiten bijstellen zou ik zeggen [}:)]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ToThePoint

citaat:



vraagje : wat geeft u dochter mij als ik ze leer botsen ? [:D][:D][:D]



Botsen ? Is ze daar nog niet te jong voor ?
En als ze oud genoeg is volgt uw verrassing 9 maand later wel. [8]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

argilla

Het gaat hier over de lijn Luik,Gouvy naar Lux stad en verder.
De totale lengte van het Lux spoorwegnet zou 270km bedragen ( op het moment van de opname ondertussen ...?)
Er werd eerst algemene toeristische info gegeven over Lux . Nederlandse versterkte vestiging tegen Frankrijk onafhankelijk in 1815 nog steeds .Ook werd de link met de EU vernoemd. (opname dateren van toen nog de prinses Charlotte leefde, want die werd vernoemd als een geliefde prinses bij de Luxemburgers vandaar)
Dan volgden de rit vanuit de cabine over de lijn. Dook al direct na aanvang de tunnel in onder de stad.
Heel goed gedaan ,mooi in beeld gebracht, veel neven informatie, over deze lijn .
Te veel info om hier te schrijven.

Misschien is het mogelijk om een link te zetten maar weet niet hoe je zoiets doet en/of het wel zo mag ??

Maar het is wel zo dat deze van oorsprong industrielijn voor spanningen zorgde tussen Frankrijk en Duitsland vanwege het erts dat in Lux gevonden was . Economische belangen dus zeg maar. Dat wordt duidelijk besproken in de film.

Oorsprong en commentaar: Nederlands. Of er een anderstalige versie van is weet ik niet.
De moeite om te zien en te weten.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

trainfreak

Rail Away is inderdaad wel de moeite om eens te zien.
Maar er zitten fouten in.
Onder andere bij de naamgeving van het materieel.
Verder is het inderdaad wel leuk om te zien want het gaat immers niet enkel om de treinen, maar ook om enkele toeristische plekjes.

Op bepaalde tijdstippen geven ze Rail Away trouwens nog op de Nederlandse tv. In 'spoorwegen in de media' op dit forum kan je er nog andere topics over vinden[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

marimon

Ik heb indertijd van mijn twee dochters een dikke welgemeende zoen gekregen na hun praktijkrijles die ik hun heb gegeven. Deze onderandere, blijven nog altijd op mijn wangen plakken[;)][:I][:p][:)][;)][:o)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Steam.N

citaat:
Geplaatst door marimon

... Ik heb indertijd van mijn twee dochters een dikke welgemeende zoen gekregen na hun praktijkrijles ...

Zeer herkenbaar.  En zeer gewaardeerd [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

argilla

voor Kautenbach.[;)]


Dit station komt ter sprake.Een aftakking naar Wills die verder loopt naar Bastogne. Van hieruit moest de lijn zoveel als mogelijk over Belgisch grondgebied lopen richting Duitsland.
Aan het station Kautenbach moest gepast en gemeten worden om een tweede perron te kunnen aanleggen.
Een mini dorp in een overweldigende mooie natuur.
Dit deel wordt ook weleens " de Euisling" genoemd ( sorry als de schrijfwijze fout is. Ken geen Letzenburgs.

De grens is "Soisuiverge " of zoiets.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

Marimon,Heb jij sedertdien je gezicht dan niet meer gewassen? [:o)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

argilla

nu iets totaal anders.

Gisteren iemand gezien naar koppen op de VRT.
Ging over 3D printing. Vlaanderen is de "place to be" en de nummer 1 op gebied van printing. Nergens anders ter wereld wordt zoveel aan 3D printing gedaan als in Vlaanderen.Er zijn 2 bedrijven die de trend zetten. Een in Zonhoven en een in Leuven. Wereldtop.Volledig digitaal fabriek, geen stocks meer. In Leuven is het zo dat deze plant uitsluitend kunststoffen verwerkt. Voor 14.00 u. een digitaal printje doorgeven s'anderdaags klaar. Ook op het gebied van printing voor medische toepassing zijn wij top. Zelfs is men nu bezig met proeven voor botprinting voor medische toepassingen. Er wordt nu voor de mode branche hoeden op maat geprint. De designers van de modehuizen waren vol lof voor deze toepassing in Vlaanderen.

Echt om fier over te zijn toch ? Wat een mooie toekomst staat ons te wachten voor onze hobby.[:p]
Ja een 3D geprinte locomotief kap is mogelijk

Nog iets vergeten. Betonprinting in 3D. De reportage liet een voorbeeld zien een ganse kelder. Geen bekisting niet meer nodig. Brugdelen enz.... Alleen is de noozles groter als bij kleine 3 D printing.Voor een kleine ?2000 heb je single jet (= ??n te bewerken stof bv: enkel voor kunststoffen)in je atelier staan ( wat natuurlijk nog wel veel geld is maar toch) een multi jet (= meerdere te bewerken stoffen) zal wel meer kosten. Alles alles ...bv chocolade, suiker, titanium, ijzer, koper..... Man echt hoor als je die reportage had gezien [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

Ik heb dat bij ooit gemist gezien das wel prachtig. Zelfs een kunstgebit werd gemaakt op die manier.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about