Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Intermodellbau Dortmund 2013

Gestart door eve, 11 april 2012, 09:47:31 AM

eve

Je komt vrij eenvoudig aan zo een sticker. Ga naar een T?V-station, laat uw inschrijvingsbewijs en ??nvormigheidsattest zien, betaal en binnen de 10 min. ben je weer buiten. Zo simpel ging het toch bij mij.

T?V stations : http://www.tuev-nord.de/tuev-stationen

Erik


rgp

Hallo,

Argilla, zoals al hierboven vermeld, ga je dan ook niet meer naar Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk ?

Ikzelf heb 12 jaar in Duitsland gewoond en ik kan je vertellen dat ze er JAREN vooruit zijn op de rest van Europa.

vb:

1? In 1985 kon je bij een boete direct aan d epolitie betalen (mit 20DM sind sie immer dabei was een gekende spreuk); hier lult men nog over privacy.

2? Hier bij fijn stof gaat men snelheidsbeperkingen opleggen (lapmiddel en niet fundamenteel), in Duitsland wil men de luchtkwaliteit in grootsteden verbeteren door de meest vervuilende auto's meer te belasten en aldus een te pogen om de mensen aan te zetten om hun auto enkel dan te gebruiken wanneer het verantwoord is.

En in Belgi? ?  Lullen, zeveren en ventjes tekenen !  Handelen, no way.  De laatste mop ?  Werknemers importeren uit Portugal; wanneer gaat men hier de moed eens hebben om die werklozen, en pseudo gehandicapten een trap onder hun kl**ten te geven en aan het werk te zetten ?

Moest mijn vrouw naar Duitsland willen emigreren, ik was nu mijn valiezen aan het pakken.

Roland

janjozef

Voor het beursgebouw en de parking in Dortmund is geen parkeerbewijs vereist, voor al de rest van Dortmund wel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eve

citaat:
Geplaatst door janjozef

Voor het beursgebouw en de parking in Dortmund is geen parkeerbewijs vereist, voor al de rest van Dortmund wel

Jan



Dus daar moet je geen 6 ? parking betalen ?

Erik

eve

citaat:
Geplaatst door janjozef

Voor het beursgebouw en de parking in Dortmund is geen parkeerbewijs vereist, voor al de rest van Dortmund wel

Jan



Als je bedoelt dat er geen "Umweltplakette" nodig is, dan heb ik hier de tekst van de Westfalenhalle zelf :

Umweltzone in Dortmund
Die Stadt Dortmund hat zum 01. Januar 2012 eine neue Umweltzone eingef?hrt. Diese umfasst weite Teile des Stadtgebietes, auch das Gel?nde der Westfalenhallen. F?r das Befahren dieser Umweltzone ben?tigen Sie eine Umweltplakette.

Erik

Jurgen

Ik had de tekst op de website ook nog niet gelezen en wou ook in de pen (of toetsenbord) kruipen om te reageren, maar ik ben dan toch eerst even op zoek gegaan en heb "menne kak" ingehouden. [:D]

Als ik het goed lees heb je zelfs zo'n sticker nodig om op de B1 te rijden, dat was vroeger ook niet nodig.


Ik vind sommige reacties hier een beetje aan de vreemde kant. Wij hebben al een aantal jaren zo'n sticker en rijden dus zonder problemen door heel Duitsland. Je moet die sticker maar 1 keer aankopen en die blijft geldig zo lang je met die auto rond rijdt. Lijkt me goedkoper dan 2 keer door bijvoorbeeld Frankrijk te moeten rijden via de p?ages.
Maar goed, ieder zijn mening.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

citaat:
Je moet die sticker maar 1 keer aankopen en die blijft geldig zo lang je met die auto rond rijdt. Lijkt me goedkoper dan 2 keer door bijvoorbeeld Frankrijk te moeten rijden via de p?ages


Die sticker kost 8,90 euro dus zo duur is dat ook weer niet. Ter vergelijking: wij betalen voor een enkele rit naar het Schwarzwald 12,40 euro aan peage voor twee keer een kort stuk tussen Metz en Strasbourg, dus 24,80 euro voor heen en weer te rijden.
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Je moet die sticker maar 1 keer aankopen en die blijft geldig zo lang je met die auto rond rijdt.



Of tot je een nieuwe voorruit moet steken...

Erik[:D]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door eve

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Je moet die sticker maar 1 keer aankopen en die blijft geldig zo lang je met die auto rond rijdt.



Of tot je een nieuwe voorruit moet steken...

Erik[:D]




Je kan vragen of ze de sticker eraf kunnen halen en op je nieuwe ruit kunnen kleven. Wij hebben het al laten doen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ambrosius

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door eve

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Je moet die sticker maar 1 keer aankopen en die blijft geldig zo lang je met die auto rond rijdt.



Of tot je een nieuwe voorruit moet steken...

Erik[:D]



Zolang de sticker niet groter is dan een stuk van 2 euro zeker? [:D]

Je kan vragen of ze de sticker eraf kunnen halen en op je nieuwe ruit kunnen kleven. Wij hebben het al laten doen. [;)]


janieburton

Heeft men nu wel of geen vignet nodig voor de messe in Dortmund?
En kan men dat vignet  aan de grens kopen( tankstation) of moet men dat via post bestellen?
 

Jurgen

Ja, je hebt een vignet nodig, het staat op de website van de Westfalenhallen!

Erik heeft een paar berichten terug de link gegeven met plaatsen waar je een sticker kan kopen: http://www.tuev-nord.de/tuev-stationen

Of het met de post gaat weet ik niet. Ik heb het niet nagekeken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

minibaan

Ik heb mijn milieusticker online besteld bij Dekra.nl en na een week had ik die in mijn bezit voor ? 12.50, eenmalig voor elke auto. Nu is het echter te laat om die daar nog te bestellen als je naar Dortmund wil, maar ik dacht dat die ook in duitse pompstations te koop zijn maar tegen een hogere prijs. Men heeft wel het inschrijvingsbewijs (of kopie) van de wagen nodig op te bepalen tot welke milieuklasse deze behoort (in mijn geval een diesel van 2004 --> gele sticker). Ik zou toch maar zorgen dat je in orde bent want er zal gerichte controle zijn bij zulke evenementen en een boete kost je een pak meer!
 

loco

Volgens mij heb je helemaal geen milieusticker nodig. Ik ben gisteren en alle jaren daarvoor geweest zonder vignet en hoegenaamd geen problemen gehad. We zijn dan ook niet afgeweken van onze route. Immer gerade aus. Ook Keulen kan je bezoeken zonder vignet.

Peter

Loco schreef:
citaat:
Ik ben gisteren en alle jaren daarvoor geweest zonder vignet en hoegenaamd geen problemen gehad.


Zou daar toch mee oppassen, want er komen regelmatig 'nieuwe" zones bij. De prijs voor zo'n sticker weegt niet op tegen een eventuele boete.
Met vriendelijke groeten
Peter