Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Intermodellbau Dortmund 2013

Gestart door eve, 11 april 2012, 09:47:31 AM

eve

Sedert 1 januari 2012 is hier een "Umweltplakette" vereist op uw auto !
Ook voor "Ausl?nder"...

Erik

Paulogic

En wat voor beest is dat dan aub?
mvg,
Paul(ogic)


eve


Jurgen

Goed dat je het zegt, er zullen er veel zijn die dat niet wisten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

marc goovaerts

Meer info te vinden via:
http://www.vab.be/nl/actueel/dossiers/printdossier.aspx?Id=270

en
http://www.westfalenhallen.de/117.php
(onderaan)

Benzinewagens krijgen precies zowiezo een groen vignet, maar zonder de verplichting dat ook aan te schaffen en op te kleven, valt er natuurlijk niks aan te verdienen h? [:(!]

Ze zijn wel in Belgi? niet te krijgen. De Duitsers draaien er echter hun hand niet voor om, om ook in Belgi? verkeersboetes te innen....

Kees-Jan

Ik maak wel een decal.........

Kees-Jan

NB met als ingangsdatum 1 April.

bellejt

geld enkel als je zo'n zone moet in of doorrijden.Heb ik gelukkig voor Trier niet nodig.Jullie zouden dat dan eens moeten nakijken via de rijweg.

marc goovaerts

Volgens de website van de Westfalenhalle zelf, liggen ze wel degelijk in zo'n zone.

argilla

ik vind dit zoiets "niet kunnen".
Ofwel doet heel de EU-zone dit ofwel niemand.Vraag me af waarom we in de EU zitten ?? alleen als het een regering goed uitkomt (verdoken belastingen) zijn we goed voor Europa anders.....

Denemarken, Duitsland...?? als ieder EU land zijn eigen stikker met de eigen normen verplicht maakt plakken we 27 verschillende stikkers op de auto,  kom nou zeg....Eendrachtig is anders.

Je kan evengoed stellen dat van 1 mei : als je geen Belg bent ( buitenlander dus) een milieu belasting betaalt bij een bezoek of doorreis voor de uitgeademde lucht  (BV: de duitsers de bierlucht en de swijnenpoepegatevleis lucht) want dat is ook luchtvervuiling


onzin dus...[}:)][}:)]


gevolg: Duitsland links laten liggen
Ja sorry jongens ben echt niet akkoord met zulke onzin hoor van de Duitsers.
Eerst gaan ze bij de weduwen van weggevoerden en verplichte tewerkgestelden,  belastingen eisen op de karige vergoedingen en nu dit[:(][:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

mini-bs

geen probleem hoor:

Wichtig:
Bei einem Befahren der Umweltzone ohne Plakette oder Ausnahmegenehmigung wird ab dem 01.07.2012 ein Bu?geld f?llig.


De milieuzone is dus al geldig maar er door rijden zonder vignet wordt de komende weken nog niet beboet.

Eigenlijk is door de zone rijden niet zo'n probleem, er in parkeren is erger. Als je op een priv?parking gaat staan is de kans dat je 'gepakt' wordt eerder gering.
 

eve

Naast de boete kennen de Duitsers nog het "Verwarnungsgeld" (tussen 5 en 35 ?)...
Te betalen bij een "waarschuwing".

Erik

DasBert33

Erik,

Bedankt om deze waarschwing te posten. Ik was van plan om met een collega naar Dortmund te gaan, maar we hebben zo geen sticker. Het lijkt me ook redelijk omslachtig & duur om er een te kopen, zeker als we maar 1 keer met die wagen in Duitsland gaan komen.

Als er inderdaad waarschuwingsgeld te betalen is zullen we deze beurs waarschijnlijk aan ons voorbij laten gaan.

Bert

 

Peter

citaat:
gevolg: Duitsland links laten liggen


Wat is dat voor onzin. Ga je dan ook Frankrijk links laten liggen omdat ze je laten betalen voor de snelwegen, net zoals Oostenrijk en Zwitzerland waar je een autowegen vignet moet hebben.
Dat het beter eenvormig in heel Europa zou zijn, zou inderdaad beter zijn maar daar zie ik de eerste jaren nog niet veel van komen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Bedankt voor de melding.
Ik ga in elk geval, en zal dit dus nodig hebben.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }