Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Intermodellbau Dortmund 2013

Gestart door eve, 11 april 2012, 09:47:31 AM

minibaan

Vanaf dit jaar liggen de Westfalenhallen wel degelijk in gebied waar een milieusticker vereist is... staat trouwens ook op de website van de Westfalenhallen! Ik neem geen enkel risico!
 

1op32

Ik rij morgen ZONDER sticker naar de Messe in Dortmund.
In het slechtste geval betaal ik de boete die 40? bedraagt. Al bij al een h??l belachelijke zaak ik heb een recente auto die aan de Euro 5 norm voldoet en toch moet men absoluut zo'n stikertje hebben.
Het is helemaal niet zeker dat er controle is. Vele mensen weten bv ook niet dat je in duitsland een set reservelampjes voor ieder licht aan je auto MOET bijhebben zo niet een identieke boete, ook hierop zijn af en toe controles.
In frankrijk 2 alcoholtesters enz...
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

wisselstromer

ik rij al jaren naar nurnberg, keulen, dortmund en berlijn  en sinds
de invoering van die umweltplakate heb ik nog nooit ergens controle gezien
slechts 1x een bord waar die zone van toepassing was
is wat overroepen
net als het feit ivm de winterbanden in duitsland
heb nog nooit winterbanden gestoken als ik naar nurnberg ga in februari
zelfs niet dit jaar als het sneeuwde
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik rij al jaren naar nurnberg, keulen, dortmund en berlijn  en sinds
de invoering van die umweltplakate heb ik nog nooit ergens controle gezien
slechts 1x een bord waar die zone van toepassing was
is wat overroepen
net als het feit ivm de winterbanden in duitsland
heb nog nooit winterbanden gestoken als ik naar nurnberg ga in februari
zelfs niet dit jaar als het sneeuwde




Die stikker heeft inderdaad niet zoveel urgentie.
controle is minimaal.
Het nut ook.
Een vriend van mij rijdt in een oude diesel uit 2002 en kreeg gewoon een groene sticker,klasse 4.

Winterbanden is ander koek.
Of ze beter rijden of niet, weet ik niet maar als je in duitsland een ongeluk maakt met schade aan derde, terwijl je geen winterbanden hebt draai je op voor de schade(en straf),ook al heb je geen schuld.
Ja en ook de nederlandse verzekeringen (belgie ???) wijzen dan de claim af (net als bij dronken rijden).
wees dus voorzichtig.
wim

ysbeer

citaat:
Geplaatst door loco

Volgens mij heb je helemaal geen milieusticker nodig. Ik ben gisteren en alle jaren daarvoor geweest zonder vignet en hoegenaamd geen problemen gehad. We zijn dan ook niet afgeweken van onze route. Immer gerade aus. Ook Keulen kan je bezoeken zonder vignet.



Logica van de koude grond.
Ik rijdt door het dorp met 200Km uur.
Ik wordt niet aangehouden.
Dus het is veilig[:(!]
wim

doomslu

citaat:
Geplaatst door ysbeer



...

Winterbanden is ander koek.
Of ze beter rijden of niet, weet ik niet maar als je in duitsland een ongeluk maakt met schade aan derde, terwijl je geen winterbanden hebt draai je op voor de schade(en straf),ook al heb je geen schuld.
Ja en ook de nederlandse verzekeringen (belgie ???) wijzen dan de claim af (net als bij dronken rijden).
wees dus voorzichtig.
wim

Ze rijden zeker beter (ervaringsdeskundige).
Wie zonder winderbanden rijdt is eigenlijk niet slim. [}:)]
Ok, in het platte Vlaanderen en Nederland zal je in de sneeuw niet zo veel problemen hebben. In de Ardennen (of hier in Luxemburg) moet je er gewoon niet aan beginnen.
Vanaf het moment dat het kouder is dan +7 graden hebben ze meer grip dan zomerbanden.

Het verschil tuusen zomer- en winterband is gewoon enorm.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Of je rijdt met alltracks... Jeepken he. Altijd grip ![:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

bellejt


ysbeer

Vandaag (vrijdag) naar de beurs geweest( met vignet).
Of er zwaar wordt gecontroleerd weet ik niet,maar men kijk er wel naar
heb ik gezien (in de parking).

De beurs was goed,niet te druk,maar wel veel mooie banen.
Ze staan niet meer alle tesamen ,maar tussen de fabrikanten.
Ik vond de kwaliteit veel beter dan vorig jaar.

De fabrikanten zijn wel steeds minder en kleiner aanwezig,ze gebruiken de beurs meer en meer als verkoop stand.
Roco/marklin doen daar niet aan mee

Al met al de 400 km wel waard.
wim

Metpetergaathetbeter

Wij riskeerden het zonder vignet, hebben geen controle gehad (is natuurlijk niet zeker dat er overal op alle parkings controle was en/of er gecontroleerd werd (en er zal gecontroleerd worden de volgende dagen) !

Groeten Peter[;)]

1op32

Oook wij zonder vignet geen problemen.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

marc goovaerts


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janieburton

Dit jaar spijtig genoeg niet naar Dortmund kunnen gaan maar zou wel willen in 2013.

Kan men nu een sticker kopen aan een tankstation of moet dat enkel bij die kantoren?

Het zal wel zijn nut hebben maar ik denk dat het nut enkel en alleen is om de Duitse staatskas te spijzen(en de duitsers aantezetten om een nieuwe auto te kopen en zo hun Duitse autoindustrie draaiend te houden :D ;)), en als de Duitsers ergens geld willen dan halen ze dat ook waar ze het kunnen  en houden ze geen rekening met buitenlanders(hun goed recht) maar ik vindt dat men die stickers ook in het buitenland zou moeten kunnen kopen, bijvoorbeeld via de Duitse ambassade of consulaat; of in een tankstation op de autosnelweg  in Duitsland ipv in die welbepaalde kantoren.
 

eve