K- rijtuigen

Gestart door stevend, 10 april 2012, 19:37:07 PM

stevend

Ik heb onlangs enkele K-rijtuigen aangeschaft van het merk ovb.
Het is geweten dat er weinig of geen uitleg beschreven staat.Niet
in msm 15 bv, ook niet op dit forum. Dit wat betreft de kleine onderdelen die mee geleverd zijn.
Via foto's op het net kwam ik verschillende uitvoeringen tegen van
de kopwanden. M'n aandacht gaat vooral uit de in het cirkel omlijnd onderdeel.

IMGhttp://i882.photobucket.com/albums/ac27/steven-d/k.png/IMG

Op sommige rijtuigen vind ik dit echter niet terug.
Nu is m'n vraag ,waarvoor werd dit gebruikt en op welke rijtuigen was dit van toepassing. Was dit eventueel tijds gebonden?

Nu we toch bezich zijn ; ik heb ergens gelezen dat er eventueel een kleine fout geslopen is in de gele band bovenaan, die het 1ste klasse
aanduid. Ook daarover had ik graag info.

Alvast bedankt
Mvg Steven

dgrr57

citaat:
Geplaatst door stevend

Ik heb onlangs enkele K-rijtuigen aangeschaft van het merk ovb.
Het is geweten dat er weinig of geen uitleg beschreven staat.Niet
in msm 15 bv, ook niet op dit forum. Dit wat betreft de kleine onderdelen die mee geleverd zijn.
Via foto's op het net kwam ik verschillende uitvoeringen tegen van
de kopwanden. M'n aandacht gaat vooral uit de in het cirkel omlijnd onderdeel.

Op sommige rijtuigen vind ik dit echter niet terug.
Nu is m'n vraag ,waarvoor werd dit gebruikt en op welke rijtuigen was dit van toepassing. Was dit eventueel tijds gebonden?

Handrem. Op alle rijtuigen[?]

stevend

Na het plaatsen van de handrem, is men dan beperkt in bochten?
Omdat naar mijn mening de koppelhaak waarschijnlijk niet ver genoeg
kan bewegen.
Een optie kan misschien zijn het onderste deel verwijderen?!
Is maar een denkpiste. Zijn er andere mogelijkheden, of zit dit helemaal niet in de weg?