Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

VELDSPOOR OP 1/32

Gestart door 1op32, 08 april 2012, 23:40:31 PM

1op32

Vorige week vond ik in een krantenwinkel in een buitenlandse  luchthaven een Duits tijdschrift (MIBA spezial 92) over minibaantjes. Ik was enorm gecharmeerd door de Feldbahn baantjes thuisgekomen ben ik gaan googelen en vond al snel mooie foto's en zelfs tekeningen van Veldspoor locjes.
Aangezien ik een Spoor 1-er ben denk ik natuurlijk onmiddellijk aan schaal 1/32 !
Veldspoor blijkt tussen de 400 en 600mm spoorbreedte te hebben deel dat door 32 en je komt bij HO spoor uit !
Thuisgekomen mijn doos met Styreen profielen en plasticard plaatjes bovengehaald en beginnen knutselen.
Begonnen met de bufferbalkjes

IMGhttp://i908.photobucket.com/albums/ac284/1OP32/VELDSPOOR%201%20OP%2032/DSC_3213.jpg/IMG

Daarna het chasis
IMGhttp://i908.photobucket.com/albums/ac284/1OP32/VELDSPOOR%201%20OP%2032/DSC_3215.jpg/IMG

De radiator rooster vooraan en het daschboard voor de bestuurder alsook de zitplaats voor de bestuurder
IMGhttp://i908.photobucket.com/albums/ac284/1OP32/VELDSPOOR%201%20OP%2032/DSC_3216.jpg/IMG
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Steam.N

Ziet er veelbelovend uit.
Laat het vervolg maar komen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

1op32

Nog wat verdergewerkt aan de Motorkap


Een vloerplaat voor de machinist, opstaptreden een pook een pedaal,  de motorkap begonnen aan te kleden met (dak)haken de zitplaats beginnen te detailleren...
]
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

met nog wat stukjes afval een uitlaat in elkaar gezet
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

Ook aan de achterkant de zitplaats nog wat verfraaid met een boord 'klinknagels' (gewoon een dun stipje styreen doorgedrukt met een spijker aan de achterzijde)
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Steam.N

Geert,  je bent echt wel goed op dreef!
Zeer knap !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Als je het zo ziet lijkt het zo eenvoudig en gaat het zo snel vooruit. [;)]

Leuk project! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Mooi man [8D] Komt er een motortje onder?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Tof projectje en het ziet er al goed uit!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

1op32

Wat ik voorlopig het enige moeilijke [:(]vond was het aanbrengen van een 'buis' rond de opstaande rand van de zitplaats van de machinist. Mogelijk was het (massieve) Evergreen profiel te hard ?


Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

@ Gerolf.
Ja het is de bedoeling om een chasis van een HO K?f onder dit lokje te steken. Welliswaar achterstevoren zodat de motor welke normaal in het machinistenhuis van de K?f zit nu vooraan onder mijn motorkap komt te zitten. Hopelijk blijft er voldoende plek voor een luidspreker ??
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

janjozef

Zeker niet slecht, heel knap zelfs

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

1op32

Intussen het model in de grondverf gezet


Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

bollen neus

Knap Geert, het moet niet altijd van de hele zware locomotieven zijn, dit zal zeker meer dan tot zijn recht komen op een zijspoorke je zal het wel zien.[:)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door 1op32
Wat ik voorlopig het enige moeilijke [:(]vond was het aanbrengen van een 'buis' rond de opstaande rand van de zitplaats van de machinist.
Mogelijk was het (massieve) Evergreen profiel te hard ?
Je buisje eerst in vorm plooien had wat kunnen voorkomen, denk ik.
Het ziet er nu een beetje "verfomfaaid" uit, maar voor dergelijke lokjes vind ik dat niet storen.

Ik heb je berichten een beetje ge-edit: bij het plaatsen van foto's kan je best voor en na de "enter"-toets gebruiken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw