PIKO

Gestart door TECHWIL, 06 april 2012, 14:46:18 PM

TECHWIL

Gezien de positieve mening  en aanvaardbare prijs betreffende de
PIKO 57469 ACTS Baureihe 189
PIKO 59525 GTW2/6 Veolia
van HET GROTERDAM PROJECT
http://www.hetgroterdamproject.nl/
heb ik de verleiding niet weerstaan, hierbij mijn eerste ervaringen na een week intensief gebruik.
1) De  ACTS loc baureihe 189 Is een PIKO HOBBY loc, kostprijs rond 75 Euro.




-Rijdt soepel en zacht
-Loc weegt 469 gram, metalen chassis, sterke motor  zonder vliegwiel drijft alle assen aan
ook geen anti-slip bandjes op de wielen, maar trekkracht is goed dankzij het gewicht.
-De draaistellen zijn soepel opgehangen , het rijden over minder goed gelegde sporen is geen probleem, ontsporingen zijn bij normaal gebruik uitgesloten.
-Panto?s zijn mechanisch functioneel maar electrisch moeilijk aan te sluiten aangezien de basis
uit kunstof is gemaakt. Op mijn baan worden de electrische locs via de bovenleiding  gevoed ,
heb bijgevolg een panto met een fijne koperdraad electrisch functioneel gemaakt wat op de foto?s
goed zichtbaar is.
-Enkel wit licht vooraan, wisselend met rijrichting, sluitlichten met rode leds zijn met weing moeite aan te brengen.
-De loc oogt goed en rijdt goed, veel modeltreinplezier voor weing geld.

2) De GTW2/6 VEOLIA is een set uit het PIKO EXPERT gamma, kostprijs rond de 210 Euro.


-Motor met vliegwiel drijft voorste draaistel aan waarvan 2 wielen voorzien zijn van anti-slip bandjes.
-Metalen chassis,gewicht 525 gram, houdt het stel stevig op het spoor,geen klimproblemen met 4 % hellingen.
-Afwerking en bedrukking zijn top.
- Panto, zelfde probleem als met de ACTS hierboven, heb deze ook aangepast om via bovenleiding te rijden.
-Wit licht vooraan en rode sluitlichten, wisselen met de richting.
-De set bestaat uit 3 stukken welke eenvoudig uit en in klikken en dan automatisch alle electrische verbindingen verzekeren, geen geknoei met draden en fiches.


Geen spijt van mijn aankopen.
RENWIL

TECHWIL

PIKO 57467 LOKOMOTION 189.917
Weer een prachtloc aan een zacht prijsje.
Is technisch volledig gelijkaardig aan de hiervoor beschreven ACTS.


Wordt in dubbeltractie gebruikt  waarbij  zware  goedertreinen (20 wagons) op  3% hellingen worden gesleurd .
Gezien het analoog gebruik met voeding langs de bovenleiding werden de panto?s electrisch functioneel gemaakt en de koppeling tussen de beide locs  electrisch geleidend zodat ze mooi samen stoppen en vertrekken .


RENWIL