van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Kautenbach

#45
hoi Jurgen,

Omgebouwde glazen IKEA kasten die je bij een 50 cm diepe stellingkast kan/kon krijgen, en dan ipv 50 cm diep ongeveer 10 cm diep gemaakt, en vv witte plankjes, je kunt ze achter elkaar hangen om evt langere treinen op te stellen

ik zal nog ff foto maken
wim

Durango

#46
Goe bezig. Ziet er gelikt uit[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

#47
Erg mooie landschapsvorm, Wim. Inspirerend [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

#48
merci,

jurgen, ik weet niet of Ikea de kasten nog maakt, ik heb hier een paar geweldige foto's fan mijn vitrinekasten, diep 10 cm, de plankjes zijn dunne plintjes, wit gelakt, en vanaf de achterkant met kleine nageltjes vasrgezet, er kan evt ook verlichting in.

Ik heb van 2 kasten 4 vitrines gemaakt, 2 staande en 2 liggende, en nog de glasplaten die als legplank in de kast zelf dienden over.. ergens..






Jurgen

#49
Ok, dank je wel.

Ik ben zelf ook op zoek naar een geschikte vitrinekast, maar in de gewone handel vind ik niet meteen mijn goesting.

Voor een speciaal voor modeltreinen bedoelde kast moet je blijkbaar ofwel kiezen voor zelfbouw ofwel voor de dure kasten van sommige vitrinekastenbouwers. Of je kan een bestaande kast dus ombouwen zoals jij gedaan hebt.

Bedankt voor de foto's in ieder geval. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kautenbach

#50
weer wat verder, inmiddels alweer 3 maanden aan het bouwen

de goederenloods is in ontwerp, en ruwbouw inmiddels ook, gereed. Materialisering is anders dan het stationsgebouw zelf, ook de kleurstelling. Zandkleurige basis, leien dak en bruin/onranje wisselkleurende sluitstenen op de hoeken, en dan een hele forse kap, ik zie het nagenoeg alleen in Luxemburg op deze manier, het hellende dakvlak zo doorlopend. Kozijnen bruin, en de schuifdeuren zullen bijna helemaal open staan, en de loods wordt vv interieur, lees, pallets bier/wijn, en... schoenen, mn vriendin en dochters vonden dat wel een must, er moet een schoenewinkel in de winkelstraat... tja

zit eraan te denken het geheel Vindange aux Ponts te noemen, kreeg goeie tips van de mede spoorgroep luxemburg leden

Verder stukje bij beetje de ruwbouw aan het afmaken, volgend stap is aanbrengen van de bestrating, maar daarvoor toch eerst de wissels elektrisch aandrijven... (hmm, niet mn meest favouriete klus..) de ruwbaou van de rest van de baan ligt inmiddels ook, zodat ik hopelelijk rond de zomer alles goed kan testen

Ook de bebouwing krijgt wat meer vorm, de 1e gevels van arcitec staan, en de hoofdlijnen/contouren komen steeds meer in beeld, ook het profiel van de straat is nu definitief, zodat de huizen hierop op maat gemaakt kunnen worden (in hoogte oplopend, en een hele lichte knik)

achter de bebouwing, als overgang naar de achtergrond, komen bijna overal boomtoppen boven de gebouwen uit, op het stationsplein 2 forse eiken/platanen oid

als laatste de plek van de kerk bepaald, die kan nu ook uitgetekend worden, de meest markante bebouwing ligt dan vast.













Martin Welberg

#51
Da wordt een fijn dorpie Wim !

Kautenbach

oei, laatste berichtje van juni, hahaha....

weinig gepost, veel gedaan, inmiddels het station geelectrificeerd, inclusief wisselaandrijvingen ect, was een behoorlijke klus, verder ook de rest van de baan, in ruwbouw, nagenoeg gereed (4 landschapsmodules in aan/verbouw, en 3 modules, die meewaren naar Ontraxs! ingebouwd, dus ik kan nu goed rijden)
Verder ben ik, nu ik uit de opzet van het dorp ben (er komt ook een hotel, direct achter het stationsgebouw), begonnen met de aanleg van de weg, en daarna, de bouw vd 1e brug, en gestart met het geheel gipsen van het landschap. Zodra alle gips is aangebracht, "hak" ik de rotsen in vorm, en kan het landschap geschilderd worden. Ook de eerste perronkanten zijn uitgips gestort en geplaatst.

Ook de ruwbouw van een aantal bomen gemaakt.. op het linker deel komt een rij bomen achter het spoor, boven de kleine steunmuur.

Verder straks goed nadenken over de overgang tussen de modules, vooral het water, dat ga ik doen met waterdrops van Noch, die zijn meermalen te verwarmen, waardoor ze smelten en goed in vorm te brengen zijn, zodat die overgang makkelijk te camoufleren is (althans, da's de bedoeling, nu de praktijktest..)

Net op de foto's te zien, de eerste gipsmallen van Langmesser/Sporle gestort, tunnel, losweg, steunmuren. en verder daar ballast in een paar kleuren, divers loof, en grasmatten. Helaas geen Viehwiede Fruherbst meer in het assortiment..

.. en natuurlijk op vakantie geweest, in Frankrijk. Hoe maak je een subtiele overgang tussen code 100 en code 70 rails... geen subtiele overgang, gewoon aan elkaar bouten is reel!!!

nu verder met gipsen/weg aanleg, bruggenbouw en als 1e de goederenloods afbouwen. Na het gipsen kan ik schilderen en spoor inballasten et, en dan begint het ergens op te lijken.

Oh ja, tijdens mijn vakantie nog omgeschilderd een Trix DB loc, dit is/wordt een CFL serie 32, de grotere broer van de CFL 31 (2 in bezit van liliput) en verder een CFL 35 (BR 75) en CFL 41 (roco) in ombouw.. dus ook de "vooraad" CFL stomers is ruim voldoende, nog los van de diesellocs en dieseltreinstellen.

Ik ga overigens geen schaduwstation meer toepassen, maar een 2e station geheel aangekleed bouwen en die gebruiken als opstel station, meer om te bouwen, dus leuker, meer om te zien, en minder uit het zicht/moeilijker bereikbaar..

...zo, daar ben ik dus de afgelopen tijd mee bezig geweest ;)






Cozzy

Wow, knap aangelegd! Belooft mooi te worden! Ben ook benieuwd hoe de overgangen gaan uitpakken... alvast succes ermee.

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Kautenbach

hoi Tom,

Merci,

vanmiddag de kleine goederenloods in grote lijnen in elkaar gezet, deze ga ik nu helemaal afbouwen. Ik heb eerst een heleboel bouwwerken in de aller ruwste vorm/massa opgebouwd om de posities ect te bepalen, die liggen nu vast, dus afbouwen..

de losweg van Sporle is de basis voor het perrondeel, echter kras ik allemaal kasseien in ipv de stelcon platen. Die mallen van Sporle, via Langmesser, prachtig spul.

tot zover

groetjes, Wim






ems

't wordt een beetje eentonig, maar het ziet er weer prachtig uit! Die perronwanden zien er inderdaad zeer fraai uit.
Is nu je hele baan gebouwd met Tillig rails?
Groet, Edwin

Cozzy

Hoi Wim,

Knap hoor, welk gips gebruik je voor de mallen en/of kasseien?
Heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar lijkt me interessant...

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog


martintje

Wim, dat de aankleding top wordt, daar ben ik absoluut niet bang voor, maar de compositie en de plaatsing van alles vind ik zeer knap
het oogt simpel, maar het klopt precies met de werkelijkheid, en in mijn ogen schuilt daarin de echte meester :)
Beetje gips gieten en kleuren dat kan iedereen zo aanleren, maar dingen zo neer zetten dat het geen compromis meer lijkt maar een ansichtkaart, dan hoor je wat mij betreft bij de werelstop  ;)
Mvg Marty

Kautenbach

... nou, ik zit weer op mn stoel was er ff afgedonderd... merci..

en weer aan het gipsen geweest, de beide modules zijn nu akelig wit 8), het gips zit er grotendeels op, nu de rotsformaties "beeldhouwen" en alles schuren, bijwekren, opvullen, schuren ect... en daarna kan de verfkwast erover.

ook het perron is zo goed al aangebracht, en de goederenloods is iets verder... een de kier onder de loods, is 1 vd projectjes, die nog wordt opgevuld ;)

De kap is nu in aanbouw van de loods, de houtconstructie is nog een aardige puzzel, de spanten lopen iets door zodat er strakjes een goot op kan worden geplaatst, het herle dak kan eraf ivm het aanbrengen van een compleet interieur, en dat maakt de spantconstructies er niet eenvoudiger op, maar ja, je wilt wat he..