van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Michael

#30
Wim waarom heb je voor Tillig rail gekozen? Zelf ben ik nog aan het twijfelen tussen tillig en peco.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mini-bs

#31
fantastisch hoe je met amper enkele huizen al echt die Luxemburgse sfeer te pakken hebt. Knap!
 

Kautenbach

#32
Marty,

zeker klaar voor maart, ook voor oktober..... alleen welk jaar[?]

Tjalling, de wissels en rails komen bij Edwin vandaan (ja, de eigenaar van Kautenbach) hierbij wat foto's van de verschillen tussen Peco, Roco en Tillig.
Ik heb de Tillig wissels nog niet ingebouwd, het is wel erg fraai materiaal, en heel flexibel, ik heb ook een paar wisselbouwpakketten bij Conrad besteld en binnen, incl aandrijvingen. Eerstvolgende activiteit zal rails en wissels leggen worden.

De foto's spreken qua verschillen voor zich, ik vindt wel dat de Tillig rails aan de bovenzijde wat donker oogt, kan aan schoonmaken liggen. Heel mooi aan Tillig is dat de puntstukken geheel doorlopen, het erg fijn oogt, flexibel is mooie puntstukken, geen plastic contra rails ect. Ook het Engels wissel oogt goed (eronder ligt op de foto een roco engelsman), is overigens ook in gewone kruizing, en half engels wissel verkrijgbaar. Net als Peco zijn de wissels in 3 slankheden te verkrijgen.

Verder een hele mooie ouwe kolenbak binnen van een vd voorlopers van de CFL (merk Fleischmann) Genoeg "historisch" materieel voor een zijlijn anno jaren 50/60 in bezit inmiddels. Ook rijtuigen ect.


















doomslu

#33
We zijn weer goed opgeschoten, zie ik. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ems

#34
Wow, Wim! Dat gaat al ergens op lijken!

Peco is niet slecht, maar de Tillig-wissels zijn net weer iets fijner en mooier. Ben benieuwd hoe het leggen van de wissels je vergaat.
Groet, Edwin

Kautenbach

#35
.. t'is nog steeds de groffe baanbouw, maar.. de 1e rails liggen, erg te spreken over Tillig tot nu toe. de "bouwpakketten" van wissels zijn erg eenvoudig in elkaar te zetten, en je bouwt erg mooie wisselstraten met de rails en wissels.

Ik gebruik geen gewichten om de railsen en wissels tijdens het lijmen op hun plek te houden, schroeven met een slobplaat werkt ook prima, en erg goed te stellen, zeker met al die gebogen wissels.

De langere wissels hebben aan de uiteinden een nokje onder de rails, die de bielzen op hun plek houden, niet echt handig, en daarom eraf geslepen, de wissels liggen nu, straks de rails verder aanleggen, en dan de aandrijvingen, daar kom ik op een paar plaatsen de onderbouw nog tegen, hmmm, gelukkig kun je de Tillig wissels/de bedienstang (of hoe heet dat ding..) op meerdere manieren aansluiten








Kautenbach

#36
weer een stukje verder, de rails ligt nu compleet, en stukje bij beetje het landschap met Styrodur vorm aan het geven,

en met dit mooie weer buiten af en toe bezig om sierlijsten plinten ect aan het stationsgebouw aan het aanbrengen, een behoorlijk bewerkeleijke klus.. (de kozijnen zijn om te passen met tape voorlopig vastgezet om te passen, voor deze worden gemonteerd wordt het geheel geschilderd, maar zover zijn we nog niet)






Peter

#37
Wim,
ik volg dit draadje al een tijdje en het ziet er in elk geval al veelbelovend uit. Aan veel van je rijdend materiaal is te zien dat je de voorkeur geeft aan tijdperk II (of heb ik het mis?)
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

#38
hoi Peter,

Volgens mij is het tijdperk 3 toch, althans, jaren 50/60 zo ongeveer, en evt nog wat eerder, met veel stoomtractie, en ik zal thuis ook veel medio jaren 80 blijven rijden.

Bedoeling is om vooral veel ook met railbussen en treinstellen het reizigersverkeer af te wikkelen, in echt binnenlands luxemburgs nevenlijn sfeer, dus anders dan bij Kautenbach, en tzt diverse duits, reeds in bezit zijnde stomers, te verluxemburgen.. ooit, want dr is nog meer dan genoeg te doen[;)]


mark7758

#39
ziet er mooi uit.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kautenbach

#40
.... dagje thuis, effe lekker aan het nu nog erg groffe landschapsbouwen geweest (het ziet er nu nog niet uit..), zo langzaam aan komen de contouren vast te liggen, ook die van de stad, en komen ook de zichtlijnen in beeld, de spoorbrug, met dijkje onttrekt straks de overgang van rivier naar achtergrond.
Hierna komt gips en Sculptamold aan de beut en is het eindelijk een klein beetje toonbaar[:)]

de rivier vallei blijft helemaal zonder bomen, juist voor het effect, dus geheel rechts een hoge berg, met tunnel, en via dijk/brug naar het station, ook zoveel mogelijk in "laagjes" bouwen, net als een kijkdoos om meer diepte te krijgen, nu komt de straat ook in beeld, en vooral de exacte positie vd voorgevels, een beetje bochtige straat zal het worden, zodat je meer lengte effect krijgt, het ena laatste gebouw tussen straat en rivier zal een hotel worden, met terras tussen straat en rivier. dat terras ligt hoog boven de rivier (steunmuur of rots, weet ik nog niet, de een muur)

verder komt er dus een kerkje, de gebouwen zijn effe voor de massa, alles wordt zelfbouw/ombouw, ondermeer diverse gevels van arcitec, met een hele Franse uitstraling..

rechts onderaan de berg dus een klein onverhard landpad, tegen de berg aan, met poort onder het spoor door

De spoorbrug/dijk, ook hier in een wel hele ruwe vorm, ontneemt straks het zicht op de overgang tussen rivier en achtergrond






















Martin Welberg

#41
Gaaf, lekker bezig  !

wisselstromer

#42
NICE[:D]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

doomslu

#43
De beeldhouwer aan het werk.
Nu we Kautenbach kennen, zijn de verwachtingen natuurlijk hoog gespannen! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

#44
Even een vraagje offtopic: die vitrinekasten die je hangen hebt, zijn dat zelfbouw vitrines? Zoniet, waar heb je ze dan gekocht als ik vragen mag?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.