van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Kautenbach

zo zit je op een zolder Kautenbach te bouwen, zo kom je in het Spoorgroep Luxemburg periodiek, snel Kautenbach afgebouwd voor een artikel in het Modelspoormagazine, vervolgens binnen 7 maanden 3 modules voor Modelspoorexpo, om vervolgens nog eens 3 modules bij te bouwen voor Ontraxs!2012.

voor Ontraxs! was ik alweer bezig met nieuwe plannen, en nu

Na Ontraxs! een enthousiaste koper gevonden voor de beide modules Kautenbach, waar ik toch met ruime tussenpozen/verbouwingen en een verfhuizing 10 jaar aan heb geklusd. Kautenbach is vanmorgen verhuisd, en al geplaatst als middelpunt van een nieuwe luxemburgse baan, en daarom...

Tijd voor iets nieuws; althans, iets Luxemburgs nieuws wel te verstaan;

Thema is een enkelsporige lijn, gebaseerd op de voormalige Attert en Sauerlijn. Beide al sinds de jaren 60 grotendeels gesloten, echter bij mij springlevend.

Er komen 2 stations (althans dat is nu de bedoeling) Eerste te bouwen station 3 sporig met klein goederen emplacement, sfeer als op enkele bijgaande foto's uit de boeken van Ed Federmeyer. stationsgebouw en goederenloods zullen als op de bijgaande foto's worden gemaakt

Bedoeling is om het 2e station (waarschijnlijk Echternach, plannen liggen klaar hiervoor) als opstel/schaduw station te laten dienen, en zo een rondje te maken, nog uit te breiden met enkele landschapsmodules.

Tekeningen/schetsen bijgevoegd, nu eerst de treinenzolder uitbreiden en de ruwbouw, het terugkeer van een aantal bestaande modules/segmenten, en dan aan de bouw!

Nu zit ik nog met mn "erfenisje" van de naam Kautenbach... hmmm

IMGhttp://i1190.photobucket.com/albums/z444/Wim_Wijnhoud/DSC05434.jpg/IMG

IMGhttp://i1190.photobucket.com/albums/z444/Wim_Wijnhoud/DSC05421.jpg/IMG

IMGhttp://i1190.photobucket.com/albums/z444/Wim_Wijnhoud/DSC05431.jpg/IMG

IMGhttp://i1190.photobucket.com/albums/z444/Wim_Wijnhoud/DSC05429.jpg/IMG

IMGhttp://i1190.photobucket.com/albums/z444/Wim_Wijnhoud/DSC05432.jpg/IMG

PeterVG

#1
Een project waar ik me volledig in kan vinden.  Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Steam.N

#2
Ziet er een leuk project uit!
En met die fotos een boeiende sprong naar het verleden.
Heb je een timing in je achterhoofd?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

#3
Tof dat je met iets nieuw begint, we kijken al uit naar de realisatie. In de treinclub zijn we ook bezig aan kautenbach, maar dan als vaste baan. Het had misschien tof geweest om een opendeurdag te organiseren met Kautenbach meets Kautenbach meets kautenbach in N  (die baan bestaat namelijk ook).[^]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#4
Van harte veel succes en plezier gewenst[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#5
Cool, vette railbussen ook !!

Gerolf

#6
Dat belooft [:p] [:p]
Je nickname veranderen? Een admin kan dat voor je doen, hoor. "Echternach" is nog wel beschikbaar, denk ik [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

#7
Dit is iets waar ik me ook volledig in kan vinden!
Het "smaakt" errug goed....
Hou ons aub op de hoogte [^]
Groet van Frank

Frank_N

#8
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Dat belooft [:p] [:p]
Je nickname veranderen? Een admin kan dat voor je doen, hoor. "Echternach" is nog wel beschikbaar, denk ik [:D]



At Gerolf:
Na 3 pogingingen:
Ik zou mijn nick ook willen wijzigen. E-mail naar u werd via het forum geweigerd....
Groet van Frank

Gerolf

#9
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
At Gerolf: E-mail naar u werd via het forum geweigerd....
Vreemd - ik heb je dan maar zelf een pm gestuurd [;)]
EDIT: ... en ModelspoorfaN is Frank_N geworden [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

#10
citaat:
Geplaatst door Gerolf
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
At Gerolf: E-mail naar u werd via het forum geweigerd....
Vreemd - ik heb je dan maar zelf een pm gestuurd [;)]
Je hebt im. reply, Gerolf, en: Thanx [8)]
Groet van Frank

Kautenbach

#11
nickname, toch nog maar effe aanhouden als laatste herrinnering aan Kautenbach. ik zal er nog wel op bezoek gaan gok ik.

Hierbij de 1e schetsen van het stationsgebouw.

Ik knip mijn werken op in "huistafel" projecten en bouwen op mn zolderkamer (tje) zelf, die meet 2.60 bij 3.70 meter, met schuin dak en een dakkapelletje.

Ik zit relatoef vaak aan eettafel te werken, 2 kleine kids, vandaar..

groet, wim




ems

#12
Dat ziet er al fraai uit, Wim!
Het emplacement van Wolzerdange ziet er erg leuk uit; zitten voldoende (rangeer)mogelijkheden in.
Hou ons maar op de hoogte van de vorderingen, ben zeer benieuwd!

(de enthousiaste koper[:)])

Groet, Edwin

tsjoektsjoek

#13
Mooi gedachtengoed, door die artikelen in MSM heb ik een bezoek
gebracht aan Kautenbach 1:1 en inderdaad... Echternach is voor mij
bekend terrein maar nooit iets geweten van een station( maar ja de
terrasjes zijn dan ook zeer verleidelijk) ga zeker op zoek.

mvg tsjoektsjoek
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Kautenbach

#14
.... waar zijn we nou mee bezig, tja, als papa zn treinenkamer mag schilderen.....[:(!]

hmmmm....[:X]
hoe leg ik dit nu uit aan moeders de vrouw.. [xx(][}:)][:0]



gelukkig is het krijt[:D][:D]


... oh ja, mijn kamer is ook geschilderd, en de grootste delen van het frame voor de nieuwe baan staan, nu alles in een toepasselijk kleurtje schilderen[;)]

daarna rails gaan leggen in de onderste delen