Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uhlenbrock decoders (Grrrrr)

Gestart door n/a, 27 november 2005, 00:24:36 AM

Flip2

#30
citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Julien waarom ? Dat werkt perfekt. Het enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat mfx decoders ( wanneer de lok rijdt) mijn seindecoders van brelec verstoren.

Erik



En ligt dit aan de Uhlenbrock dekoders of aan de seindecoders ?
Je zit dan toch met een storing.

Gr
Julien

erik de noorman

#31
En ligt dit aan de Uhlenbrock dekoders of aan de seindecoders ?
Je zit dan toch met een storing.


Julien mfx decoders zijn van esu en niet van uhlenbrock. Mfx dexoders zijn ook multi protocol. Bij mij zijn ze motorola ingesteld en ze geven enkel een storing wanneer de lok rijdt op het betreffende rijvak. Als er een lok met een ingebouwde mfx rijdt kan ik mijn seindecoders van brelec niet van seinbeeld doen veranderen. Staat de lok stil op het rijvak (met een bv. een functie aan) kan ik de seinbeelden wel veranderen.

Erik

tonycabus

#32
Ik heb onlangs zowat alle geleverde Uhl 75200'en moeten vervangen, in zowat allemaal begeven de "power"fet's voor de motoruitgang het.
Met de 76200 gaat het een stuk beter, maar ik monteer nu steeds twee smoorspoeltjes in serie met, en een 100nF Cond over de borstelklemmen.
Viessmann verkoopt deze decoder nu ook onder cat. nr. 5247, smoorspoeltjes en C zijn meegeleverd! Gebruiken die handel!!![8)]
En nog wat: voor een MP vind ik die wel belabberd rijden onder DCC, terwijl hij onder MotII bijna perfekt draait[:0]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

erik de noorman

#33
Tony, bij mij rijden die(76200) juist perfekt onder DCC (28 st.) zonder veel aanpssing aan de fabriekinstelling. De 75200 geeft inderdaad wat problemen is ook moeilijk af te regelen. Steek die in een gelijkstroomlok en dan heeft die wel goede rijeigenschappen.
Ik heb 4 stuks  (75200) die na 4 jaar dienst te leveren stukken waren gegaan terug gestuurd naar uhlenbrock in Duitseland voor herstelling en heb gratis 4 nieuwe gekregen (zonder garantiebewijs).

Erik

mardelat

#34
Zoals Peter gebruik ik ook Uhlenbrock 76320, heb er ondertussen 10 (gisteren nog 3 aangeschaft bij Margot beurs Merksem); nog nooit problemen mee gehad. Roco esu is echter een ramp, van de 3 zijn er al 2 gesneuveld en de derde begint ook rare kuren te krijgen. Voor mij nog enkel 76320. A propos, ik rij DCC. Marcel

Peter

#35
Heb gisteren een Uhlenbrock 76420 ingebouwd in mijn nieuwe E63 van Piko. Normaal is die iets duurder dan de andere, maar deze stond volgens mij verkeerd geprijsd (k'had ze beter alle  vier gekocht)
Funktioneerd perfekt in DCC.
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

#36
citaat:
Geplaatst door Wim

Hier toch even een negatief oordeel over de Uhlenbrock decoders 76200 en de 76420, zoals al eerder gemeld, hebben wij via onze modelspoor club een 10 tal 76200 ingebouwd in diverse M?rklin loks, en daar doen het er maar 2 van zonder problemen, de 8 andere hebben diverse problemen. Zelfs hebben wij er al een retour gekregen, die opgestuurd was voor garantie, maar deze bleek na montage maar 1 richting op te rijden. Dus komt het totaal op 9 slechte decoders.

Van de 76420 hadden wij er gelukkig maar 2, maar alle twee geven ze hetzelfde probleem, de een zat in een Piko (dispolok) en de andere in een Roco type NS1000.
Deze loks stoppen met rijden na 0ngeveer een minuut of 3 en staan dan vrolijk met hun lichten te knipperen, overbelasting dus. En dat als losse lok, hangen wij er een sleep van 4 D-rijtuigen achter, dan is de rijtijd nog korter.

Nu kunnen wij ons niet voorstellen dat wij de enige met deze problemen zijn, dus hierbij een oproep aan een ieder om zijn ervaringen met deze decoders hier eens te melden, zodat wij richting Uhlenbrock eens een verslagje hiervan kunnen doen.

Verder zou ik het advies willen geven aan een ieder die overweegd deze decoder types te willen aanschaffen, dit voorlopig niet te doen.

Wim.