graag info over decoder marklin ?

Gestart door n/a, 26 november 2005, 18:13:02 PM

n/a

hello iedereen ....
Ik ben in bezit van een Marklin LOc (delta ? ) van het startpacket 29177 ( niets sp?ciaal !! ) met transfo en C rails . De loc start niet !!! zo het probleem komen van de "decoder" ( dip switches ? )
dat niet op de juiste positie staan ????  nu staan die "4 switches " allemaal naar rechts !! Vraagje : kan ik die loc (als zij marcheert ! ook op M rails doen rijden ????
bedankt voor info
Groetjes
De Fly


n/a

Rij je gewoon analoog via een trafo of digitaal met een delta controller of andere digitale centrale dat zullen we toch eerst moeten weten.
Alle dipswitches een kant betekent of adres 80 of analoog rijden. Welke van de dipswitches voor jou de juiste zijn moet je zelf even uitzoeken. heb je de handleiding lees deze dan even daar staat het echt allemaal in hoe het werkt zo'n deltadecoder.

En anders is de loc vervuild of de zitten de tandwielen vastgeplakt door verharde olie. Dit krijg je als je een loc vele jaren laat staan.


n/a

hello Davy ,
ja gewoon analoog met een transfo , op c of M rails (als dit kan ? ) info : de wieltjes van de loc staan niet vast , (met de hand ) vraagje : kan een decoder stuk ?  ik vermoed van wel !!! hihihi
In dit start packet zit wel geen Delta transfo bij, wel een normale 32 va transfo . Die loc rijdt niet met die transfo en ook niet op mijn Mrails baan met een andere transfo !
Ook nog dit , ik heb er geen handleiding meer van ( grrrrr )
bedankt voor info en groetjes
Fly  [:(]

n/a

Hello Davy
Last minute : het probleempje is opgelost ! de loc rijd perfekt , ik had de draadjes naar transfo verkeerd angekopeld (vier contacten !! )
hum !! Ikkke nen dikke  beginneling ???   (baahhhh  neee !! )
nu nog efkes zoeken waarom die loc nog niet rijdt op oude Mrails , dat zal merschien een probleempje van "adres decoder zijn " ??
Ik zal wel een hanleiding van die decoder op de Net vinden !
Nog is bedankt voor super snelle info ...
groetjes aan iedereen ...
Fly [:)]

Johnnytrein

Hallo Flytox,Als je loc op je C rails rijd en je zet hem met dezelfde trafo op je M rails moet hij toch gewoon rijden. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

hello Johnnytrein,
hihiih... dat ga ik morgen testen  !!! Als beginneling ( + - 1 jaar bezig ) heb ik al veel te veel materiaal gekocht via beurzen , Ebay enz .. (kan er niet af blijven !! grrrrrr ( wat een virus !!dir treinen !! hihihi )
Nu besef ik ook wel dat ik nog niet op de "goede spoor" ben !
De nostalgie van die oude sixties Marklin spullen is wel "TOF" maar nu begin ik de "KRIBBELS" te krijgen voor ...heuhhh :
Belgische digitaal Locs !!!!  Lap ,terug aan de koop !!!
Bye...kes en bedankt voor infos
Fly