Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

jubileum set

Gestart door stevend, 21 maart 2012, 17:19:52 PM

dgrr57

Ik stel mij een vraag (ik zal ze aan Guido ook stellen).

Als ik de pdf bekijk lees ik : een koplamp minder = 50 ? meer [?]

In de eerste versie van de pdf had ik het anders verstaan : een koplamp meer (de derde, op de rookkast) = 50 ? meer.

Nu weet ik het niet meer.

Ik stuur zo dadelijk een mailtje naar Guido...

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Ik stel mij een vraag (ik zal ze aan Guido ook stellen).

Als ik de pdf bekijk lees ik : een koplamp minder = 50 ? meer [?]

In de eerste versie van de pdf had ik het anders verstaan : een koplamp meer (de derde, op de rookkast) = 50 ? meer.

Nu weet ik het niet meer.

Ik stuur zo dadelijk een mailtje naar Guido...




De nummers en stelplaatsen die op Guido zijn site staan zijn er allemaal uit het begin van de jaren 50, de periode dat de locs slechts 1 koplamp hadden. Het is pas vanaf 1959 dat men begonnen is met het monteren van 2 koplampen. De derde lamp op de rookkast kwam begin jaren 50 op sommige locs ook voor. Ik zou het ook logischer vinden dat er een supplement moet betaald worden voor 2 koplampen i.p.v. 1. Idd nogal verwarrend...
MC

janjozef

dat is inderdaad voor mij ook een vraag, net zoals de nummers. Alle opgegeven nummers met standplaats zijn die zonder meerprijs of met,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

Als je de folder leest, heb je 29.013 en 29.173 (Metcalfe).

De rest is bijbetalen. Dat is wat ik versta [;)]

dirkkerckhofs

Prachtig al die informatie. Maar staat er in 'Les Consolidation type 29' ook niet welk nummer welke lijnen reed? Ik zou graag weten welke loc(s) lijn 50 bedienden.

Van de vroegere onderstationschef van Schaarbeek Vorming wist ik dat er caboteurs van daar vertrokken en oa lijn 50 bedienden. Ik kan de man spijtig genoeg geen details meer vragen, want hij is overleden. Met ik er dan van uit gaan dat de type 29 die lijn 50 bedienden als stelplaats Schaarbeek hadden of was het dat niet noodzakelijk? En dan heb ik nog altijd geen nummers [:(] Ik heb voorlopig bij Guido de 29.009 besteld. Maar het zou natuurlijk beter zijn moest ik de exacte nummer hebben. Ah ja en tijdperk dat ik zoek is 1945-1955.

Dirk

dieselfreak

In de periode die je aangeeft zal je zeker moeten kiezen voor een loc met ??n koplamp want de dubbele koplampen werden slechts ingevoerd vanaf 1959. Ik denk dat je met het locnummer 29.009 een goede keuze hebt gemaakt, alle locs type 29 van de stelplaats Schaarbeek zullen ooit wel eens op de lijn 50 hebben gereden, dus ook die loc.
MC

dgrr57

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Prachtig al die informatie. Maar staat er in 'Les Consolidation type 29' ook niet welk nummer welke lijnen reed? Ik zou graag weten welke loc(s) lijn 50 bedienden.

Van de vroegere onderstationschef van Schaarbeek Vorming wist ik dat er caboteurs van daar vertrokken en oa lijn 50 bedienden. Ik kan de man spijtig genoeg geen details meer vragen, want hij is overleden. Met ik er dan van uit gaan dat de type 29 die lijn 50 bedienden als stelplaats Schaarbeek hadden of was het dat niet noodzakelijk? En dan heb ik nog altijd geen nummers [:(] Ik heb voorlopig bij Guido de 29.009 besteld. Maar het zou natuurlijk beter zijn moest ik de exacte nummer hebben. Ah ja en tijdperk dat ik zoek is 1945-1955.

Dirk

of eentje van Aalst (FLS) [?]

dieselfreak

Eentje van Merelbeke zou ook nog kunnen voor Lijn 50. Maar die staat niet in de lijst van 29's die worden uitgebracht dus dat wordt extra dokkemans als je er zo ??n wil.
MC

dirkkerckhofs

Awel ja, da vroeg ik mij ook af ...
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Prachtig al die informatie. Maar staat er in 'Les Consolidation type 29' ook niet welk nummer welke lijnen reed? Ik zou graag weten welke loc(s) lijn 50 bedienden.

Van de vroegere onderstationschef van Schaarbeek Vorming wist ik dat er caboteurs van daar vertrokken en oa lijn 50 bedienden. Ik kan de man spijtig genoeg geen details meer vragen, want hij is overleden. Met ik er dan van uit gaan dat de type 29 die lijn 50 bedienden als stelplaats Schaarbeek hadden of was het dat niet noodzakelijk? En dan heb ik nog altijd geen nummers [:(] Ik heb voorlopig bij Guido de 29.009 besteld. Maar het zou natuurlijk beter zijn moest ik de exacte nummer hebben. Ah ja en tijdperk dat ik zoek is 1945-1955.

Dirk

of eentje van Aalst (FLS) [?]


dirkkerckhofs

Kreeg een welbepaalde loc dan geen vaste lijn toebedeeld? Of moet ik mij zo'n stelplaats voorstellen als een pool van locs die volgens beschikbaarheid werden ingezet los van lijnen en bestemmingen?
citaat:
Geplaatst door dieselfreak

In de periode die je aangeeft zal je zeker moeten kiezen voor een loc met ??n koplamp want de dubbele koplampen werden slechts ingevoerd vanaf 1959. Ik denk dat je met het locnummer 29.009 een goede keuze hebt gemaakt, alle locs type 29 van de stelplaats Schaarbeek zullen ooit wel eens op de lijn 50 hebben gereden, dus ook die loc.


dieselfreak

CiteerGeplaatst door dirkkerckhofs

Kreeg een welbepaalde loc dan geen vaste lijn toebedeeld? Of moet ik mij zo'n stelplaats voorstellen als een pool van locs die volgens beschikbaarheid werden ingezet los van lijnen en bestemmingen?
Citeer

Ik weet niet hoe het er op Lijn 50 aan toe ging, ik verdiep mij vooral in de geschiedenis van Lijn 59 waar in de periode voor de electrificatie voornamelijk stoom- en dieselocomotieven reden van de stelplaats Merelbeke. Daarbij werden een aantal vaste locs ingezet maar als deze niet beschikbaar waren door een defect of een andere reden dan werden ook andere locomotieven gebruikt. Ik neem aan dat dit op andere lijnen eveneens het geval was.
MC

dgrr57

Zo juist een telefoontje gekregen van Guido. De standard versie is met 3 koplampen en 2 lampen achteraan :





Mits bijbetaling heb je de originele versie met 1 koplamp en 1 lamp achteraan :





En voor die die twijfelen raad ik aan om naar de winkel te bellen [:D]



Peter

Een vraagje voor een modelspoor kollega:

Is enkel die van Hasselt (met Metcalfe) standaard in tijdperk III te verkrijgen zonder bijbetalen en die set is waarschijnlijk enkel in de versie van 175 jaar te krijgen en niet in tijdperk III, nietwaar?
Met vriendelijke groeten
Peter