Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

jubileum set

Gestart door stevend, 21 maart 2012, 17:19:52 PM

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Fan51
Welke zijn de verschillen eigenlijk tussen de 'museumversie' en de versie 'laatste rit (1966)' van de 29013?
Vroeg ik me ook al af ... de bos bloemen, lintjes en de plaat met "O stoom wat waart gij schoon"? [:o)]



@ Gerolf: de plaat "O stoom wat waart u schoon" stond niet op de 29.013 maar op de 64.022 ter gelegenheid van de laatste stoomrit op de lijn Mechelen- Dendermonde op 14 okt. 1966. Op de 29.013 stonden vooraan 2 platen met de jaartallen 1835 en 1966. De aanduiding van de stelplaats was toen Merelbeke met als ondergeschikte stelplaats Aalst, wat werd aangeduid als FKR/FLS, op de huidige museumversie is dit stelplaats Leuven (FLV). Achter de 29.013 hingen op die gedenkwaardige dag 20/12/1966 2 eerste klasse rijtuigen M2 (nog niet in model verkrijgbaar), en 3 M3 rijtuigen, waaronder ??n bagagerijtuig. Deze M3 rijtuigen zijn ook nog niet in model uitgebracht. Maar het is al mooi dat de locomotief binnenkort verkrijgbaar is, de rijtuigen volgen (ooit) nog wel eens zeker?
MC

Gerolf

Dat van die plaat: ik twijfelde terwijl ik het intikte [:I]
Bedankt voor de andere nuttige info [^] Maar wat zou Olaerts ermee doen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Net een bericht gehad van Guido Olaerts, naar aanleiding van de pdf's:
citaat:
Hallo,

Met gewone E mail kan ook dan maken wij een bestelbon op en sturen hem via E mail op ter bevestiging.

Groetjes
Guido
Dan weten jullie dat meteen ook [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Dat van die plaat: ik twijfelde terwijl ik het intikte [:I]
Bedankt voor de andere nuttige info [^] Maar wat zou Olaerts ermee doen?



Ik hoop dat Olaerts (of iemand anders) er iets mee doet en deze rijtuigen uitbrengt. Maar nogmaals, ik ben al tevreden dat de 29.013 uitkomt in de versie zoals hij de laatste NMBS rit trok in 1966.
MC

B-Cargo

29.013 heeft als huidige stelplaats FSR en dit staat nu ook op de cabine vermeld.
Groetjes,

Fan51

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Fan51
Welke zijn de verschillen eigenlijk tussen de 'museumversie' en de versie 'laatste rit (1966)' van de 29013?
Vroeg ik me ook al af ... de bos bloemen, lintjes en de plaat met "O stoom wat waart gij schoon"? [:o)]



@ Gerolf: ... Op de 29.013 stonden vooraan 2 platen met de jaartallen 1835 en 1966. De aanduiding van de stelplaats was toen Merelbeke met als ondergeschikte stelplaats Aalst, wat werd aangeduid als FKR/FLS, op de huidige museumversie is dit stelplaats Leuven (FLV)...


Dus, buiten die 2 platen en de stelplaats zijn er geen verschillen?
Niet echt iets om veel 'verschil' mee te maken, vind ik, maar goed, het zij zo.
Het maakt er in elk geval de keuze niet makkelijker op.

Als je de lijst bekijkt, wil Guido blijkbaar zoveel mogelijk mensen tevreden stellen en de keuze laten
en daar kunnen we alleen maar blij om zijn. [;)]
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

ToThePoint

Ik heb ook een mail gekregen ivm de stelplaatsen.

"wij hebben alleen de type 29 met depot opgegeven op het ogenblik dat ze in bedrijf genomen zijn maar door de jaren heen hebben die bijna allemaal van depots veranderd dus een met depot Antwerpen zal wel beschikbaar zijn   U moet alleen kijken welke nummer naar Antwerpen is verhuist en danmaken we die met dat nummer  dus uw wens is haalbaar
"
Wie kan me verder helpen ?
of weet waar ik de info kan vinden ?
Ik zal het archief van Patrick eens doorbladeren.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

dgrr57

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ik heb ook een mail gekregen ivm de stelplaatsen.

"wij hebben alleen de type 29 met depot opgegeven op het ogenblik dat ze in bedrijf genomen zijn maar door de jaren heen hebben die bijna allemaal van depots veranderd dus een met depot Antwerpen zal wel beschikbaar zijn   U moet alleen kijken welke nummer naar Antwerpen is verhuist en danmaken we die met dat nummer  dus uw wens is haalbaar
"
Wie kan me verder helpen ?
of weet waar ik de info kan vinden ?
Ik zal het archief van Patrick eens doorbladeren.


Een hint : in mijn handtekening is er een link naar Foto Index. Als je volgend zoekargument invult : type 29 Antwerpen-Dam, ga je enkele antwoorden terug krijgen. Die boeken/tijdschriften dan open doen op de aangeduide pagina en je ga zeker een antwoord vinden op uw vraag [:D]

Er is wel een probleempje. Voor dezelfde foto krijg je verschillende nummers te lezen [:(][:(]

En wat heel spijtig is : In de boek 'Les Consolidation type 29' van Claude Vincent (Uitgever Andr? Saenen [;)]) dat toch 200 blz telt alleen over type 29 is er nergens een tabel met de stelplaatsen [:(][:(]

ToThePoint

Heb gisteren 3 uur aan het zoeken geweest.
Ik was er reeds achter dat inderdaad de stelplaats antwerpen-dam was voor de type 29.
In het archief had ik 730 resultaten en gaf geen verdere info dan de zoekopdracht te verfijnen. Toen ik verfijnde kreeg ik geen resultaten meer. Omdat ik te moe was gisteren de zoektocht gestaakt.
Zal nog eens een poging doen seh.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door dgrr57
En wat heel spijtig is : In de boek 'Les Consolidation type 29' van Claude Vincent (Uitgever Andr? Saenen [;)]) dat toch 200 blz telt alleen over type 29 is er nergens een tabel met de stelplaatsen [:(][:(]



Toch wel: van blz. 63 t/m 74. Alle locnummers + de stelplaatsen zijn vermeld. De locs die in de stelplaats Antwerpen- Dam stonden waren volgens dit boek de nrs. 016- 023- 057- 081- 225- 228 en 247. Ze waren wel slechts in een beperkte periode aanwezig in Antwerpen- Dam: van 1959 tot 1962.
MC

dgrr57

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

citaat:
Geplaatst door dgrr57
En wat heel spijtig is : In de boek 'Les Consolidation type 29' van Claude Vincent (Uitgever Andr? Saenen [;)]) dat toch 200 blz telt alleen over type 29 is er nergens een tabel met de stelplaatsen [:(][:(]



Toch wel: van blz. 63 t/m 74. Alle locnummers + de stelplaatsen zijn vermeld. De locs die in de stelplaats Antwerpen- Dam stonden waren volgens dit boek de nrs. 016- 023- 057- 081- 225- 228 en 247. Ze waren wel slechts in een beperkte periode aanwezig in Antwerpen- Dam: van 1959 tot 1962.

Oeps [:I][:I][:I][:I] Inderdaad [:p]
Ik heb gewoon vanachter het boek gekeken (gewoonte bij de Engelse boeken) [:I]

Je mag er de 29.002, 29.009, 29.123, 29.160,29.192, 29.196, 29.205, 29.230, 29.251 en 29.290 aan toevoegen [;)] maar soms wel voor heel korte periode[:D]

dieselfreak

Een punt waar ik nog niet helemaal uit ben is het tijdstip waarop de 29 'ers 2 koplampen kregen vooraan, ik gok op de tweede helft van de jaren 50. Wie weet meer hierover?
MC

dgrr57

Ik heb een mailtje opgestuurd naar de uitgever van 'Les consolidation Type 29' en ik had onmiddellijk een positief antwoord (merci Andr?) [:p][:p]

























Jullie moeten nog maar alleen kiezen [:D]


dgrr57

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Een punt waar ik nog niet helemaal uit ben is het tijdstip waarop de 29 'ers 2 koplampen kregen vooraan, ik gok op de tweede helft van de jaren 50. Wie weet meer hierover?

1959. Blz 108 van 'Les consolidation Type 29' [;)]

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Een punt waar ik nog niet helemaal uit ben is het tijdstip waarop de 29 'ers 2 koplampen kregen vooraan, ik gok op de tweede helft van de jaren 50. Wie weet meer hierover?

1959. Blz 108 van 'Les consolidation Type 29' [;)]



Dan zat ik er niet zover naast, bedankt voor het opzoeken Patrick. Nu weet ik welke versie ik wil.
MC