citaat:
Geplaatst door erik de noorman
Ga je dat omzetten naar 1:87, dan kom je op 0,023 mm. Dat is nog dunner dan alu huishoudfolie. Dat gaat natuurlijk niet werken.
Toch wel. De dikte van het aluminium dat ik gebruik zal nog iets te dik zijn maar benaderd deze toch bijna.
Het probleem dat Dirky aanhaalt voor de dakbedekking los ik ook op met aluminium plaat. Dit is mijn manier om finescalen te werken.
Erik.
Kan zijn Erik, maar buiten de mededeling "ik gebruik huis, tuin en keuken materiaal " om uw fantastische creaties te verwezenlijken heb ik nog nergens enige techniek gezien hoe we dit zelf kunnen verwerken.
2 jaar geleden zou eventueel in Mechelen een demo zijn. Jammer maar helaas niets meer van gehoord. Op de vraag of ik dan eventueel eens bij u thuis kon komen piepen is nooit antwoord gekomen.
Onlangs heeft u in het draadje ivm die kolenbrug uitgelegd hoe u de alu profielen maakt. Wel ik heb het onlangs ook op messing toegepast en dat werkt super.
Wat de bedoeling is van deze post is NIET om met de vinger te wijzen, verre van.
Het is knap finescale, de resultaten a la Erik, Dirk, enz... tarten elke verbeelding. Men laat het resultaat zien, maar hoe men ertoe komt is dan een hamvraag voor velen.
En daar knelt het schoentje op allerlei manieren.
Om gedetailleerd een project uit te leggen kost veel tijd en dat is nu net wat een dag te kort heeft zoals Dirk reeds aangaf.
Ik heb al vele technieken die Dirk toepast gebruikt en streef ook een zo goed mogelijke weergave na, maar niet ten koste van.
Het dient een passie te blijven, een obsessie is een brug te ver voor mij.