(materiaal)mijn modelbaan.

Gestart door TBCédric, 12 maart 2012, 18:13:36 PM

Ludwig

#90
citaat:
Geplaatst door mehano

heb intussen al wat scenery, een nieuwe loc en twee nieuwe Belgische rijtuigen van roco en A-gleis van piko. [:D][:D]



Ah, de A-gleis van Piko, zeker geen slechte keuze.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

TBCédric

#91
het is van goede kwaliteit en het oogt mooi.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

conducteur

#92
Piko A-gleis is zeker niet slecht, toch zou ik de wissels zeker vervangen door Peco's. Ze lijken erg op elkaar, prijs is bijna hetzelfde (goedkoper?), maar ze zijn veel robuuster.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

TBCédric

#93
ik weet niet of ze in mijn modeltreinwinkel dat verkopen. ik was eigenlijk van plan om gewoon piko te nemen
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

#94
toch wel.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Ludwig

#95
Ik zou niet weten wat er mis is met de wissels van Piko.
Jaren geleden waren er problemen met het omschakelen maar dat zou toch al langer verleden tijd moeten zijn.
Ik heb de Piko sporen jaren in gebruik gehad en nooit problemen gehad.

Edit, kijk even hier voor meer uitleg.
http://www.trein.delcour.org/bouwverslag/09-12-3.php
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

conducteur

#96
Op zich is er niet erg veel mis, maar toch zijn peco's naar mijn mening kwalitatief veel beter.
De veer bij peco's zijn sterker en de wissels zijn een stuk robuuster, ze zijn verkrijgbaar met een ge?soleerd en geleidend puntstuk, er is veel keuze. En de prijs is ongeveer hetzelfde, ik denk zelf iets goedkoper.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Ludwig

#97
I Rest My Case.[;)][:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Klaas Zondervan

#98
Onze clubbaan ligt vol met Piko wissels. Niks mis mee.
En die sterke veer bij Peco zit alleen maar in de weg, veel wisselmotoren krijgen die wissels daardoor niet om, dus die veer moet je er dan toch uit halen.
Verder geen kwaad woord over Peco, zijn uitstekende wissels, maar Piko's zijn ook prima.

conducteur

#99
Je moet dan ook de originele motor gebruiken ?. Die kost slechts 10 ? ong en zet de wissels met gemak om. Die sterke veer is juist een van de pluspunten van de peco wissels.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

#100
Die originele wisselaandrijving van Peco is de meest brute stroomvreter die ik ken. Ik vind het een waardeloos ding. Geef mij maar een motoraandrijving die voor 100mA een wissel mooi langzaam omzet.

conducteur

#101
Die dingen doen al meer dan een kwart eeuw dienst op de treinbaan 'Verviers', en zijn niet stuk te krijgen. Zelfs een motor die urenlang onder spanning stond en dus roodgloeiend stond werkt nog altijd perfect.  Zelf waterschade is geen probleem. En de nieuwe zuinige versie (spoelen in groen) verbruikt belange niet zoveel als de oudere zwarte.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

TBCédric

#102
volgens mij is de prijs van de peco wissels evenveel als die van piko. Ik denk dat ik omdat ik nu al wat rails heb van piko, piko rails ga gebruiken. trouwens ik heb niks tegen peco want ik heb al een rol van ballastbed gekocht van peco en dat is geluiddempend en mooi.(er komt bovenop dat nog echte ballast op)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

#103
zeg ik heb een vraagje: is piko digitaal makelijk hanteerbaar/gebruiksvriendelijk?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

conducteur

#104
De piko rails die je hebt zou ik zeker niet wegsmijten, maar aanvullen met Piko rails en Peco wissels. Tussen mijn Peco sporen liggen ook enkele meters Piko op plaatsen waar het moeilijk is het spoor aan te leggen met flexrail. En optisch is het verschil minimaal.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum