rollentestbank

Gestart door Huugooke, 11 maart 2012, 13:03:15 PM

Ronald

Want? Is die rail beter dan? De beste man naast Marion Zeller op OntraXS gaf een heel betoog over de gebruikte materialen. Die schijnen juist erg duurzaam en gebruiksvriendelijk te zijn.

prulleman

ze heten allebei Zeller, mischien hetzelfde bedrijf, familie of fiscale kwestie( twee kleintjes kunnen fiscaal goedkoper werken dan 1 middelgrote)[;)] je moet er maar aan denken

Johnnytrein

Ik dacht daarbij aan aluminium oxideert toch of ben ik nu mis?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

prulleman

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Ik dacht daarbij aan aluminium oxideert toch of ben ik nu mis?


aluminium oxideert net zoals alle metalen(uitzondering goud dacht ik) maar in modeltreinomstandigheden zal je daar niks van merken omdat het zeer goede condities zijn voor alu, afwezigheid van zouten en vocht, chloor en en andere bijtertjes

ToThePoint

Alu oxide is een witachtig poeder.
Alu zal niet zo snel oxideren omdat idd de omstandigheden waar wij dat in gebruiken ideaal is ervoor.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

loebaske

Hmmm heb die van mij op Ontraxs gekocht en om het even welke schaal was het 40?, als je er 2 rollrs bij neemde was het 50?...
en ben best tevreden van dat ding...
Volgens zijn zeggen zou hij ook op de beurs van MSM Mechelen staan [?][?]

Ronald

40? Op zaterdag heb ik 37 euro betaald voor de uitvoering met 4 rollen en kreeg er gratis nog 1 bij.

loco

Wat is het verschil tussen Marion en KPF?
Marion Zeller en KPF Zeller zijn broer en zus die eerst samen werkten. Maar aan alles komt een eind, dus ook aan deze samenwerking. KPF heeft toen heel wat materiaal meegenomen en probeert dit nu via ebay te slijten. Marion is opnieuw gestart en draait volgens haar zeggen op voor de problemen van de klanten die bij KPF op ebay hebben gekocht. Ook ik heb ooit een rollentestbank via ebay willen kopen, maar heb eerst uitgezocht wat het verschil tussen beiden was. Naast de prijs was er blijkbaar nog een verschil.
Hoe ben ik dit te weten gekomen. Heel simpel. Ik heb Marion op een beurs tegengekomen en gevraagd of die man met die rare snor haar broer was? Ik heb toen de volle lading gekregen. Probeer maar eens uit. Maar wees gerust. Voor de rest is het een lieve dame en we hebben eens hartelijk gelachen. Op OntraXs hebben we eens geknipoogd naar elkaar.


Steam.N

citaat:
Geplaatst door loco

... Op OntraXs hebben we eens geknipoogd naar elkaar. ...

Hartverwarmend, als er iets moois bloeit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

tufken

citaat:
Geplaatst door loco

Voor de rest is het een lieve dame en we hebben eens hartelijk gelachen. Op OntraXs hebben we eens geknipoogd naar elkaar.





Hela Peter, opgepast, en ik die dacht dat ge zo een brave bent [;)][;)][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Johnnytrein

"Naast de prijs was er blijkbaar nog een verschil." En wat mag dat verschil dan zijn?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tufken

KPF, was een soort aluminium, en die van Marion is Inox
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


krispy

Ik heb hier zoiets al jaren in gebruik
Heb in der tijd bij tufken 10 wiellagers gekocht van dit merk en dan in den brico 2 alu staven ( vierkant ) van een meter
al dit op een plank gemonteerd en nu kan ik testen doen met verschillende lengtes van loks en treinstellen zoals jocadis tweetjes mekano dmu 41 en zelfs stukken van den thalys ( de twee motorwagen te samen ) ( vind 50 cm nogal krap voor grotere opstellingen )

Al veel plezier van gehad
ze wordt ook gebruikt voor het inrijden van de nieuwe loks en na onderhoud.
wat heeft me dat gekost , weet ik niet meer , 10 wiellagers en 2 alu staafjes van 1 m  , dus niet veel en zeker evengoed werkend als de winkelversie
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Paulogic

Ik heb ze ook gezien maar geen gekocht. Nonkel Loebaske wel en heb het dan
eens mooi zitten bestuderen. T'is wel heel leuk en vernuftig gemaakt !
Volgende maal breng ik er mij ook eentje mee voor mijn schaal.
Nu nog niet nodig want ik heb geen enkele loc in 0. (nog niet [8D])

Die man met typische snor en speciale 'folklore' kledij... daar kan je niet naast kijken.
Heel goed commercieel gevonden vind ik. Is dit haar man??

bedenking : ik heb geen snor maar ik vermoed dat slagroomtaartjes eten wel een hele
smosboel wordt als je zo'n voorgevel met haar hebt, toch? [}:)][:o)][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Johnnytrein

Paul, ik wel en ik moet zeggen dan heb je er 2 maal plezier van als die slagroom in je snor blijft plakken. [:o)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about