probleemje met 3149

Gestart door edwin, 24 november 2005, 13:05:15 PM

n/a

Edwin,
Kijk hier maar eens, dit is uit de Koll catalogus, deze geeft een prijs indicatie. van 75,-- voor deze lok
http://users.belgacom.net/marklin.belgische.producten/index_bestanden/page0021.htm

Wim.


edwin

hallo

Ben vandaag in hasselt geweest om te vragen voor de ombouw van deze trein,ik verschrok me een ongeluk 129 ? voor de decoder met een motor erbij???? + 20 euro voor de ombouw +/- 3 weken wachten.
Sorry maar dit vind ik zeer veel,ik dacht dat ik er met de decoder en ombouwen zou vanaf zijn voor 90 ?,maar neen,zit niets anders op dan contact te nemen met DE HOESELTSE TREINCLUB ,ik hoop dat ze me daar beter koop kunnen helpen !
Als iemand hier iets op te zeggen heeft laat het me gerust weten !!!
dank u
edwin

n/a

Edwin, de ombouw voor jouw lok kost voor de decoder 30,--, het inbouwen, doe ik voor je voor 15,- euro. Je moet hem dan wel even komen brengen of opsturen.

Wim

edwin

hallo wim

zou je dat echt willen doen vind ik tof !!!
je bespaart me hopen geld uit,maar goed dat ik dit forum gevonden heb!
dit is mijn email wim:edwin.houben@telenet.be
stuur me je adress en ik stuur hem naar u !!!
in ieder geval vanharte bedank wim,deze rangeerlok betekent veel voor mij!!!
bedank !!!
edwin

svvander

Edwin, ik ken ook iemand die het voordelig en heel bekwaam doet. Het is bovendien nog een heel vriendelijk persoon. Stuur mij maar een mailtje, dan geef ik je de gegevens door. svvander@yahoo.com
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

edwin

hoi

bedank jongens vind ik tof !!!!
wat ik nu niet begrijp is waarom men mij de hele motor wil vervangen is dat dan nodig,ik dacht van niet!!
Soms proberen winkels je vanalles aan te smeren,gelukkig is deze forum daar nog !!!
bedank in ieder geval !!

edwin

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door edwin

...wat ik nu niet begrijp is waarom men mij de hele motor wil vervangen is dat dan nodig,ik dacht van niet!!
Soms proberen winkels je vanalles aan te smeren,...

Dat komt omdat er meerdere mogelijkheden zijn om een M?rklin loco te digitaliseren. En sommige winkels kennen niet al die mogelijkheden, of ze hebben in sommige oplossingen geen zin.

Brunel

Vervanging van de motoronderdelen levert wel de beste resultaten op.
Maar er zijn aanvaardbare alernatieven.
Ga je ??n van je Uhlenbrocks erin zetten Wim?

n/a

citaat:
Geplaatst door Brunel

Vervanging van de motoronderdelen levert wel de beste resultaten op.
Maar er zijn aanvaardbare alernatieven.
Ga je ??n van je Uhlenbrocks erin zetten Wim?



Nee, Brunel die gaan er niet in, ik zadel iemand niet op met een bekend probleem. Er gaat iets anders in.

Wim.

n/a

citaat:
Geplaatst door svvander

Het is bovendien nog een heel vriendelijk persoon.  svvander@yahoo.com



Sven, als jij met respect behandeld wil worden, behandel dan je medemensen ook met respect.[|)]

Wim.

dikken

Hoi edwin,

Jouw lok 3149 is standaard uitgerust met een drie-polig anker. Dwz dat het anker (waardoor de motor draait) bestaat uit drie spoelen die elk om beurten een magnetisch veld creeren. Dit levert nogal een schokkerig resultaat op bij lage snelheden. Bij het inbouwen van een decoder van marklin wordt, om de rijeiegenschappen drastisch te verbeteren een vijf-polig anker ingebouwd. Onder andere daardoor wordt de motor gevoeliger voor de ontwikkelde magnetische velden en kan de loc veel soepeler optrekken,afremmen en op lage snelheden soepel rangeren.

De door uw handelaar aangeboden decoder bevat dit alles. Een dergelijke originele marklin motor en decoder ombouwset (no. 60901) kost wel degelijk rond de ?100,00, plaatsing niet inbegrepen.

Nu zijn er inderdaad alternatieven. Je laat de motor voor wat ze is en bouwt er een MM-decoder in van gelijk welk merk en ge kunt "goedkoper" digitaal rijden. De rijeigenschappen zullen dan ook niet ideaal ogen.

hopelijk ben je van mijn uitleg iets wijzer geworden.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

edwin

hallo

Alles is omgebouwd eindelijk rijd mijn trein digitaal,alvast bedank aan sven en natuurlijk ook wim die zich aangeboden hebben om hem om te bouwen !!!
Sven bedank voor het adress zeer vlug omgebouwd en hij rijd perfect !!!

bedankt
edwin