Wolf's Peak

Gestart door René, 09 maart 2012, 23:13:02 PM

René

Direct achter het wissel op de bovenste baan komt de andere ingang van de tunnel. Bij deze ingang wordt het spoor beschermd tegen vallend onheil van boven.
Als eerste worden de ondersteuningen van het bouwwerk gemaakt. De onderste komt net buiten de tunnel direct in het zicht van de kijker. De anderen komen aan de binnenkant en zullen minder duidelijk zichtbaar zijn. Op deze constructies kan de structuur van oud hout achterwege blijven.

Stap voor stap wordt het binnenwerk van de tunnel samengebouwd. Daarna kan het alvast op de plaats gezet worden. Het weatheren en donker maken van de binnenkant komt in een later stadium aan de orde.







René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

Ik ben maar weer eens verder gegaan met de trestle. De postingooimeneer heeft bouten gebracht dus vooruit met de geit.

10 zakjes met bouten en moeren moet genoeg zijn voor dit kleine bruggetje.




Eerst een beetje roest erop. Nieuwe zooi kan ik echt niet gebruiken.  ;D


Dan afsnijden en op de houtconstructie plakken


Een mierenneukerstang (pincet) is dan wel zo handig


Klaar!
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Gerolf

Knap, zo'n prefab-onderdeeltjes [8D]
Mooie gewheatherde snijmat, trouwens [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

René

Nadat de trestle op zijn plaats is vastgelijmd en de bielzen er een beetje rommelig op aangebracht zijn, kunnen de rails gelegd worden.


Op de trestle worden de rails met mallen op afstand gehouden zonder dat de mallen zelf vastgezet zijn.




Nagel voor nagel worden de rails vastgezet op het oude hout van de bielzen.


Boven de vaste grond kunnen de mallen weer op de gebruikelijke manier vastgezet worden.

Op naar "the last spike"
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

Het laatste stukje spoor wordt gelegd en volgens goed gebruik zou de laatste nagel een gouden nagel moeten zijn.


Voordat de laatste nagel geplaatst kan worden moet nog wel even goed uitgemeten worden hoelang de spoorstaven moeten worden. In dit geval heb ik er toch voor gekozen om schuiflasje te gebruiken. Dit om ervoor te zorgen dat er rails bij hogere temperaturen toch nog een beetje uit kunnen zetten.


Nadat alles is uitgemeten en de spoorstaven op hun plaats zijn gelegd kan het aanbrengen van de laatste nagels beginnen. Met de laatste nagel op de plaats is de cirkel rond en kan begonnen worden met de eerste testritten.


Wegens het nog niet voorradig hebben van een echte ?golden spike? zijn de feestelijkheden verplaatst naar een later moment.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

Nu het rondgaande spoor gereed is, wordt het tijd voor een testrit. Dan blijkt dat de bocht bij de tunnelingang toch niet helemaal lekker ligt. Het knikje zorgt er ook voor dat de tender van de Porter niet goed kan volgen en zo nu en dan ontspoort. Het is duidelijk dat het spoor hier nog aangepast moet worden.

http://www.youtube.com/watch?v=uwDc-MJOG8o
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

Het knikje in het spoor wordt aangepast. Na de wissel kan de bocht iets ruimer genomen worden.


Hiervoor moet het tunnelportaal verplaatst worden. Een plak van 1,5cm van de tunnelwand wordt verwijderd om meer ruimte te maken voor het spoor.


Daarna kan de zaag erin om de rails en bielzen los te halen.






Dan kunnen de bielzen opnieuw gelegd worden, de rails aangebracht worden en de nagels er weer in gedrukt worden.



En dan wordt het tijd voor een nieuwe testrit en een bijbehorende video
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

Na het opnieuw leggen van de rails in de ietwat krappe bocht gaan de locjes er nu toch een stuk beter door.
Zie hier de video

http://www.youtube.com/watch?v=mXrxB5jdC7I
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

doomslu

Het komt in orde, Ren?. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

René

Er zijn zo van die kleine werkzaamheden die tussen de bedrijven door gedaan kunnen worden.


Een half uurtje is dan genoeg om de top van de ijsberg te voorzien van wat gipsverband.


Het topje heeft een overstekende rots en dan is het wel zo handig als je de top even op zijn kant kunt leggen om ook de onderkant van de rots te voorzien van een verbandje.

img]http://wolfscreek.files.wordpress.com/2012/04/img_3191.jpg[/img]
Voordat later de top definitief op zijn plaats wordt vastgezet, wordt de tunnel eronder nog even verduisterd door hem donkerbruin te schilderen

René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René


Ik waak hier! [:D]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

ToThePoint

Ik moet de lotto invullen ! ik heb een zwarte kat gezien.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

René

Tijd om verder de hoogte in te gaan.


De top met gipsverband kan op zijn plaats gezet worden


En het smeren en kliederen met Sculptamold kan beginnen


Dat is toch al een ander gezicht zo met die bergwand


Een stuk papier moet de sporen beschermen tegen vallende bagger

The full story: http://wolfscreek.wordpress.com/2012/05/13/de-top-erop/
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Frank_N

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ik moet de lotto invullen ! ik heb een zwarte kat gezien.



Beetje fout!
Het is volgens mij een poes (dame dus) bovendien zit er iets van schildpad in. Madam is dus niet echt zwart. Geschatte leeftijd 10+ ofzoiets.
Dus ik zou de lotto maar ff laten wachten [:D]

Wolf's Peak gaat beslist heel fraai worden [^]
Groet van Frank

conducteur

Ziet er zeer P(i)e(a)k fijn uit!
Ik heb ongeveer dezelfde werkwijze toegepast voor mijn minibaantje, eerst schuimplaten, dan gipsdoek. Ik dacht direct te kunnen beginnen met  het groen, maar dat is nogal tegengvallen. Veel echte 'rotsen' moeten er niet komen. Zo steil zijn de hellingen niet.  Ik lees hier op het forum een aantal  goede reacties over sculptamold. Is het moeilijk om (daarmee) realistische rotsen te maken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum